וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג תקף את הממשלה: "רצינו גיבורי-על ויצאו מנהיגי בובספוג"

16.6.2016 / 10:05

בנאום בכנס הרצליה לעג יו"ר האופוזיציה לממשלת נתניהו שבה "אין אף שמאלני שאפשר להאשים". על כישלון המו"מ להצטרפותו לממשלה: "נתניהו העדיף שיקולי הישרדות פוליטית צרים ומסוכנים"

צילום: כנס הרצליה, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את ממשלתו של בנימין נתניהו וטען כי חבריה מרבים לדבר אך לא עושים דבר בפועל לטובת ביטחון המדינה. "חשבתי שקיבלנו כאן חבורה של גיבורים עם כוחות-על – יצאו לנו מנהיגי בובספוג", אמר הרצוג בדברים שנשא בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

הרצוג דיבר על כך שלאחר שכשל המשא ומתן לכניסת המחנה הציוני לממשלה, היא מורכבת כולה מאנשי ימין, ו"אין אף איש שמאל שמזהם את האג'נדה" או שאפשר להאשימו במצב הביטחוני. "תראו מה קורה סביבנו: גלי אלימות הולכים ומתעצמים, אינתיפאדת אבנים שהופכת לטרור של קלצ'ניקובים וקרל גוסטבים ואזרחים שפוחדים להסתובב בירושלים, בתל אביב, בגוש עציון", אמר הרצוג, "ואתם יודעים מה הטרגדיה הכי גדולה של ממשלת הימין? אין אף שמאלני שאפשר להאשים אותו".

עוד מכנס הרצליה:
שגריר ארה"ב בישראל: "החרם על ישראל מסכן את האינטרסים האמריקניים"
ראש אמ"ן: "גם אנחנו וגם חיזבאללה לא מתנגדים לעוד עשור של שקט"
הנשיא ריבלין: "לא מצפה מכלל אזרחי ישראל להיות ציונים"

הרצוג בכנס הרצליה. ספק 500
"החלטתי לקחת סיכון חסר תקדים ברמה הפוליטית והאישית". הרצוג בכנס הרצליה/ספק 500

יו"ר האופוזיציה טען כי הוא פעל בחודשים האחרונים עם מנהיגים בינלאומיים בניסיון לקדם שלום אזורי, וכי עם נכונותם של מנהיגי ערב המתונים לפתוח בתהליך מדיני עם ישראל, יש היום הזדמנות נדירה לעשות זאת. עם זאת, לדבריו, לא ניתן לעשות זאת בהרכב הממשלה הנוכחי. "לכן, לפני כמה שבועות, כשהבנתי שיש כאן הזדמנות היסטורית לשינוי פני האזור, החלטתי לקחת סיכון חסר תקדים ברמה הפוליטית והאישית, הבנתי שאולי אשלם מחיר תדמיתי כבד, ואולי אאבד את כיסאי, ואולי הכעס יהיה כה כבד שלעולם לא יסלחו לי חלק מחבריי למפלגה – אבל החלטתי כי זה תפקידי, וזו אמונתי וזה חזוני וזו הדרך שבה צריכה ישראל ללכת", הסביר בהתייחסו לכוונתו להיכנס לממשלת נתניהו, "אך נתניהו העדיף שיקולי הישרדות פוליטית צרים ומסוכנים ולכן כונן כאן ממשלת ימין ימין".

"ההזדמנות הזו לא תחזור בשנים הקרובות, ובכל זאת, דקה אחרי שקמה ממשלת 'הימין-ימין-שאין-בה-אף-שמאלני-לעזאזל', כבר יש גורמים המודיעים מ'סביבותיה' למנהיגי האזור על תכניות למלחמה בקרוב מאוד", אמר הרצוג. הוא הזהיר מפני החלטה פזיזה לצאת למלחמה והוסיף: "אסור שהחלטה כזו תהפוך הזדמנות תקשורתית לאיומים חסרי אחריות במטרה למצב דימוי פוליטי של פוליטיקאי זה או אחר. יש דרך אחרת – גם בעזה – כדי למנוע סיבוב לחימה והלוויות נוסף. היא מול עינינו ואסור לנו לתת לה לחמוק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כינוס הליכוד וישראל ביתנו בבנייני האומה ב 2012 בירושלים במהלך מערכת הבחירות של 2013. ראובן קסטרו
ממשלת ימין-ימין. המצטרף האחרון, אביגדור ליברמן ונתניהו/ראובן קסטרו

בהמשך היום ידברו בכנס גם שר התחבורה ישראל כץ, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. כמו כן, צפויים בין היתר דיונים בנושא הסדר האזורי במזרח התיכון, מתווה הגז, המאבק ביוזמות החרם על ישראל ושנה להסכם הגרעין עם איראן. היום השלישי והאחרון של הכנס ייחתם הערב בנאומו של ראש הממשלה נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully