וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ניצחה בפריימריז האחרונים - ונפגשה עם סנדרס

15.6.2016 / 7:40

שרת החוץ לשעבר הביסה את יריבה בוושינגטון הבירה ונועדה עמו לאחר מכן. הסנאטור הסוציאליסט טרם הודיע על פרישה מהמרוץ, על אף שמועמדותה של שרת החוץ לשעבר מובטחת. "הפגישה הייתה חיובית"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סנדרס בשבוע שעבר: מצפה להיפגש עם קלינטון

הפריימריז הדמוקרטיים הגיעו הלילה (רביעי) לסיומם עם ניצחונה של הילרי קלינטון על ברני סנדרס בבחירות המקדימות בוושינגטון הבירה. המועמדת המסתמנת לייצוג המפלגה בבחירות לנשיאות ארצות הברית פגשה את יריבה במהלך הלילה במטרה לאחד את השורות.

קלינטון, שגרפה די צירים כדי להבטיח את מועמדותה בשבוע שעבר, נפגשה עם הסנאטור במלון בוושינגטון כחלק מהניסיון ליצור חזית משותפת נגד המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ. סנדרס התנגד להביע תמיכה רשמית בקלינטון ובחר להמשיך בקמפיין שלו כדי לזכות בוויתורים מצד שרת החוץ לשעבר לקראת ניסוח מדיניות המפלגה. בחודש הבא יכריזו עליה הצירים כמועמדת הדמוקרטית במהלך הוועידה המפלגתית בפילדלפיה.

שני המחנות תיארו את הפגישה כ"חיובית" ואמרו כי השניים ציינו את התחייבותם המשותפת לעצור את טראמפ ולהצבת יעדים כמו העלאת שכר המינימום, לבטל את המימון הלא גלוי בפוליטיקה, להוריד את שכר הלימוד ולהפוך את ביטוח הבריאות לנגיש יותר.

עוד כתבות בנושא:
קלינטון תוקפת את טראמפ בדרך לבית הלבן בתשדיר ראשון
"דמגוג כמו היטלר ומוסוליני": התורמים הרפובליקניים בורחים מטראמפ
30 שנה של הכנות: דרכו הארוכה של טראמפ למועמדות הרפובליקנית

הילרי קלינטון, המועמדת לנשיאות ארצות הברית. ניו יורק, 7 ביוני 2016. AP
תנצח גם בבירה? קלינטון/AP

דבר הפגישה בין קלינטון וסנדרס תוכנן בשבוע שעבר, עת שרת החוץ לשעבר השיגה את מספר הצירים הדרוש וניצחה במדינת המפתח קליפורניה ובניו ג'רזי. "קלינטון וסנדרס הסכימו להיפגש בשלישי שעבר", אמר גורם רשמי ממטה הקמפיין של קלינטון. "היא מצפה לאפשרות לדון על האופן שבו הם יכולים לקדם את המחויבות ההדדית בניהם ולעבוד יחד כדי למנוע מטראמפ מלזכות בבחירות הכללית".

ברני סנדרס שהתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בעצרת בסן פרנסיסקו. רויטרס
"לא צפוי לפרוש". סנדרס/רויטרס

בתוך המפלגה הדמוקרטית כבר החלו לקרוא לסנדרס להודות בתבוסה לקלינטון באופן רשמי, ולהתחיל לעבוד ביחד עם המועמדת המסתמנת כדי לאחד את שורות המפלגה. בשבוע שעבר דמוקרטים בכירים החלו לתמוך באופן פומבי בקלינטון. ביום חמישי עשה זאת נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כאשר הביע תמיכה בשרת החוץ לשעבר בממשלו שעות לאחר שנפגש עם סנדרס בבית הלבן. "אני איתה", אמר אובמה והוסיף, "מאוד מתרגש, לא יכול לחכות כבר לצאת ולהשתתף בקמפיין של הילרי".

כמו כן, בסוף השבוע הודיעה הסנאטורית ממדינת מסצ'וסטס אליזבת וורן, הנחשבת לפופולרית ביותר במפלגה, כי היא תתמוך בקלינטון. "אני מוכנה להצטרף למאבק הזה ולעבוד עם כל לבי כדי שקלינטון תהפוך לנשיאה הבאה וכדי לוודא שדונלד טראמפ לא יתקרב לבית הלבן", אמרה וורן בריאיון ל-MSNBC.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully