וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמגוג כמו היטלר ומוסוליני": התורמים הרפובליקניים בורחים מטראמפ

מג וויטמן, מנכ"לית HP ותורמת משמעותית לרפובליקנים, השוותה בכינוס סגור בין המיליארדר השנוי במחלוקת למנהיג גרמניה הנאצית. כמו התורם הגדול צ'רלס קוך, גם היא מסתייגת מטראמפ: "דעתי לא השתנתה"

צילום: רויטרז, עריכה: אוהד פיטר

טראמפ מזכיר דמגוגים אחרים בהיסטוריה, כמו אדולף היטלר ובניטו מוסוליני – כך השוותה מג וויטמן, נשיאה ומנכ"לית HP ואחת מהתורמות המשמעותיות למפלגה הרפובליקנית, בכינוס סגור של תורמים רפובליקנים ביוטה, שערך מיט רומני, שהיה המועמד לנשיאות ב-2012. כמו רבים לפניה, ובהם תורם הענק המיליארדר צ'רלס קוך, החליטה וויטמן שלא לתמוך בטראמפ אף שמדובר במועמד המפלגה שלה.

דבריה של המנכ"לית הופנו ליו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין, שרק באחרונה הביע תמיכה פומבית במועמד הצבעוני לאחר שהסתייג מכך במשך חודשים. על פי שלושה מקורות לאתר POLITICO האמריקני, היא ניסתה להבין ממנו כיצד הוא מסוגל להביע תמיכה בטראמפ, ואז השוותה למנהיגי עבר פאשיסטיים. "כבר הצהרתי בעבר שאני לא תומכת בטראמפ וזה לא השתנה בארבעה חודשים", נשמעה וויטמן אומרת בתשדיר טלוויזיוני נגד המועמד המיליארדר. התורמת עדיין לא חשפה במי תבחר בנובמבר.

על פי הדיווח, גם הפרשנית הפוליטית אנה נבארו הייתה במקום, וקראה לטראמפ "גזען, וולגרי וחזיר שאמר דברים דוחים על נשים לאורך השנים". השתיים סירבו לפניית POLITICO להגיב לטענות.

עוד בנושא:
הלוואות וגלגול חובות: כך הרוויח טראמפ מיליונים כשעסקיו כשלו
30 שנה של הכנות: דרכו הארוכה של טראמפ למועמדות הרפובליקנית
רומני שוקל לתמוך במועמד שלישי: "לא רוצה נשיא גזעני ומיזוגני"

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
"וולגרי וחזיר שאמר דברים דוחים על נשים". טראמפ/רויטרס

ראיין עצמו, שכבר הכריז על תמיכה בטראמפ אף שהוא מבקר את התנהגותו, צחק במהלך הכנס ואמר באחת הפרזנטציות כי בשיחותיו האחרונות עם הקוסם דיוויד קופרפילד, אמר האחרון שהוא מתפלל שטראמפ יגרום לעצמו להיעלם. רק בשבוע שעבר נאלץ הרפובליקני הבכיר למתוח ביקורת חריפה על המועמד שהוא תומך בו, בהתייחס לאמירות גזעניות של טראמפ נגד שופט שמוצא משפחתו במקסיקו.

טראמפ טוען כי השופט גונזאלו קוריאל, שמנהל את התיק סביב הונאה אפשרית של אוניברסיטת טראמפ, לא יכול לשפוט אותו בהגינות בשל מוצאו המקסיקני ובשל רצונו של המועמד הרפובליקני לבנות חומה בגבול עם מקסיקו. "זו הערה גזענית לפי הספר", אמר ראיין. עם זאת הוא הבהיר: "האם אני מאמין שהילרי קלינטון היא התשובה? לא, אני לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יו"ר בית הנבחרים פול ראיין במסיבת עיתונאים, וושינגטון, 12 במאי 2016. רויטרס
"האם אני מאמין שהילרי היא התשובה? לא, אני לא". ראיין/רויטרס

בתוך כך, המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מנצלת את עלייתה של אוניברסיטת טראמפ לכותרות, שוב, בימים האחרונים, ותוקפת את יריבה בסרטון חדש. בסרטון, שפורסם בחשבון הטוויטר שלה, נראית פרסומת מזויפת לאוניברסיטה - מוסד אמיתי שעומדות נגדו שתי תביעות ייצוגיות ותביעה על סך 40 מיליון דולר.

ה"פרסומת" מראה כיצד להיות כמו "דונלד טראמפ, שמפורסם בגלל ההון שלו, שהרוויח מלהיות מפורסם בגלל ההון שלו", בשלושה צעדים פשוטים. "הראשון - הירשם לאוניברסיטת טראמפ; השני - שלם לאוניברסיטת טראמפ במחיר מדהים של כל מה שיש לך; והשלישי - אין שלב שלישי. אתה לא תלמד כלום, זה כל כך קל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully