וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון תוקפת את טראמפ בדרך לבית הלבן בתשדיר ראשון

המועמדת לנשיאות תשיק את סרטון הבחירות הראשון שלה, שידגיש את ההסתה שמעורר יריבה. היא צפויה להיפגש עם סנדרס, שאותו הביסה בפריימריז, שהצהיר כי יתמוך בה אם תוביל "שינוי אמיתי" בכלכלה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המועמדת המסתמנת לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, תשיק השבוע את תשדיר הבחירות הראשון שלה לקראת המרוץ לבית הלבן נגד יריבה מהמפלגה הרפובליקנית, איל ההון דונלד טראמפ – כך פורסם היום (ראשון) באתר "פוליטיקו". בסרטון, שיושק תחת הכותרת "מי אנחנו", יוצגו צילומים של טראמפ מעורר אלימות בעצרות תמיכה בו על מנת להדגיש את הניגודיות בינו ובין המועמדת הדמוקרטית.

בסרטון, שאורכו דקה, נראים צילומים של קלינטון כשהיא יורדת ממטוס שנראה כמו ה"אייר פורס 1" הנשיאותי, כאשר במקביל נראים צילומים של טראמפ משלהב באלימות את ההמונים התומכים בו. באחד הקטעים נראה טראמפ אומר "הייתי רוצה להכניס לו אגרוף בפרצוף", ובאחד אחר הוא צועק "הייתי מכסח להם את הצורה, אתם לא? ברצינות". בקטע שלישי נראה טראמפ לועג לעיתונאית נכה ומבצע תנועות גסות עם זרועותיו. ברקע, נשמע קולה של קלינטון המבקש מהבוחרים לבחור בפנים שירצו לראות עבור המדינה. "האם אנחנו מכבדים זה את זה? האם אנחנו עוזרים זה לזה? האם אנו עומדים זה לצד זה? זה פסול להפנות אנשים אחד נגד השני", אומרת קלינטון בתשדיר.

בנאום שתישא שרת החוץ לשעבר בקליבלנד מחר, שאמור לסמל את תחילתו של קמפיין הבחירות שלה לנשיאות לאחר שזכתה במועמדות הדמוקרטית, היא צפויה לשלוח מסר דומה לזה הנשמע בתשדיר. בנאומה תדגיש קלינטון את חזונה, לפיו הבחירות הנוכחיות לנשיאות הן בין מדינה מאוחדת בראשותה, לבין תפיסת עולם מפלגת שמייצג טראמפ.

עוד בנושא:
אחרי שניפצה את תקרת הזכוכית: קלינטון בקרב על לבם של מצביעי סנדרס
"דמגוג כמו היטלר ומוסוליני": התורמים הרפובליקניים בורחים מטראמפ
רומני שוקל לתמוך במועמד שלישי: "לא רוצה נשיא גזעני ומיזוגני"

תשדיר הבחירות לנשיאות של קלינטון:

הקו הנוכחי שמנהיגה קלינטון נועד "לתפוס על חם" את איש העסקים הצבעוני מניו יורק ולהציגו כאדם בלתי מוכן ולא מתאים לתפקיד נשיא המעצמה החזקה בעולם. התשדיר החדש שלה לא טוען דברים כאלה באופן גלוי, אך נראה שהוא מתאים למטרת הקמפיין הכללית, שהיא לצייר את טראמפ כמועמד רפובליקני בלתי רגיל. המועמד הרפובליקני עצמו הגיב לתשדיר היום וקרא לו "מזויף".

בתוך כך, יריבה של קלינטון בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית, הסנאטור ברני סנדרס, הודיע היום כי לא יתמוך בה עד שיידע בוודאות מהי מדיניותה הכלכלית. בין הצעדים שמצפה סנדרס לראות במשנתה של קלינטון הוא מלחמה בוול סטריט ודאגה לשוויון המעמדי בארצות הברית.

"אני מצפה מאוד לשבת עם שרת החוץ לשעבר קלינטון ולראות באיזה מצע כלכלי היא מתכוונת לתמוך וכמה אגרסיבית היא מתכוונת להיות", אמר סנדרס בריאיון לרשת CBS. "התייחסותה של קלינטון לנושאים המרכזיים בכלכלה תקבע כמה נוכל לעבוד איתה", הוסיף. בעוד שנשיא ארצות הברית ברק אובמה כבר הצהיר על תמיכתו בה סנדרס ציין כי המטרה העיקרית בעיניו היא עדיין "להביס את טראמפ", ועל כן הוא השאיר את אפשרות הצהרת התמיכה ביריבתו פתוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הילרי קלינטון וברני סנדרס בעימות הדמוקרטי לפני הפריימריז בניו המפשייר. 4 בפברואר 2016.. AP
מצביעיו חשובים לה. קלינטון וסנדרס במהלך עימות בחודש פברואר/AP

קלינטון וסנדרס מתוכננים לשוחח ביום חמישי בערב לאחר קיומם של הפריימריז במחוז קולומביה – האחרונות במרוץ הדמוקרטי שכבר הוכרע בשבוע שעבר, אז הצליחה שרת החוץ לשעבר להשיג את מספר הצירים הדרוש להבטחת מועמדותה לנשיאות. הואיל והסנאטור מוורמונט זכה ב-45% מהצירים הדמוקרטיים, הקמפיין שניהל והמצביעים שלו חשובים לקלינטון, בעיקר מאחר שהצליח למשוך צעירים רבים.

"באופן כללי, המצע הכלכלי הוא חתיכת נייר שנתחבת בתחתית המגירה, אבל אני לא רוצה שזה יהיה המקרה וגם מיליונים של אמריקנים שהצביעו עבור שינוי אמיתי לא רוצים זאת", אמר סנדרס. לדבריו, "זה בדיוק מה שאני וקלינטון נדון בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully