וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחור בעיניים": מקור השריפה בבניין ברמת גן - קצר חשמלי

14.6.2016 / 14:30

השריפה, שהחלה בחזית הקומה התשיעית של הבניין, כילתה כמעט לחלוטין חלק מהדירות: "אין לי מה ללבוש". דיירי צדו השני של הבניין מברכים על מזלם, אך לא בטוחים אם ישובו לישון בימים הקרובים בבתיהם. תמונות ראשונות מהבניין ביום שאחרי השריפה. דיווח לאולפן

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון. עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

דיירי הקומות העליונות בבניין ברחוב ביאליק ברמת גן ניסו הבוקר (שלישי) לחזור לחייהם, לאחר השריפה אתמול שכילתה רכוש רב וגרמה לנזק כבד לחזית הבניין. חלק מהדיירים לנו בלילה האחרון במלון כפר המכביה בעיר. אחת מהם היא יפה נחמני, אם חד-הורית, שמתגוררת בבניין יחד עם בנה, גם הוא אב חד-הורי, ונכדה. ממסקנות הביניים של חקירת השריפה עולה כי היא פרצה כתוצאה מכשל במכשיר חשמלי בדירתה של נחמני, בקומה התשיעית.

"הבן שלי מיד התקשר אלי כשהשריפה החלה. הגעתי עם מכבי האש ביחד. לא ידעתי איך להתנהג, התחלתי לבכות, לרעוד ולחשוב על כל הבית. מצד אחד שמחתי שהנכד שלי לא בבית והבן שלי ירד מיד למטה עם הכלב, זה כבר עשה לי, ברוך השם, טוב. אחר כך התחלתי להבין מה קרה", סיפרה יפה נחמני, שדירתה נשרפה כמעט לחלוטין. לדבריה, האש נתפסה בווילון חדר השינה בדירה, ובנה שהיה במקום באותה העת ניסה לכבותה בעזרת סיר. היא ציינה כי בחדר השינה יש מזגן וטלוויזיה, והיא חושדת כי המזגן הוא שהתלקח.

עוד בוואלה! NEWS:
בת ההרוגה חזרה לזירת הפיגוע בשרונה: "חיכיתי לה אבל היא לא תחזור"
מחיצה הוצבה ברחבה המעורבת בכותל: "חבלה ביחסים עם יהודי העולם"
צעיר מבני ברק מואשם כי פיתה נערים למחסן אופניים ותקף אותם מינית

אחת מדיירות הבניין שנשרף ברמת גן עם החתולה "במבה". 13 ביוני 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
נורית לויתן מתאחדת עם "במבה"/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

"איבדתי את כל הדירה, אין לי מה ללבוש, לא לי ולא לנכד שלי. ואין לי ביטוח. איך לא עשיתי ביטוח?! אני לא יודעת מה יהיה. משה רווח, סגן ראש העיר הגיע אתמול והוא הבטיח לי שאני אוכל להישאר פה במלון עוד כמה ימים", סיפרה והוסיפה כי רווח הבטיח לעזור לה, באישור ראש העיר. לדבריה, כל רכושה אבד בשריפה. "אני לא זקוקה לתכשיטים, זה לא מעניין אותי, מעניין אותי בגדים, מינימום. אין לי גם שום אפשרות לשפץ", הוסיפה.

לדברי נחמני, לפני כשנתיים נתקעה במעלית הבניין יחד עם נכדה והכלב המשפחתי. הכבאים שחילצו אותם אז אמרו לה כי על גג הבניין ישנם חומרים דליקים וביקשו שתעביר את המידע הלאה. נחמני טוענת כי פנתה לוועד הבית הקודם, אך דבר לא קרה בהמשך לכך.

נורית לויתן, דיירת הקומה ה-12, שחזרה את הרגעים הדרמטיים לאחר השריפה, כשחזרה לדירתה. "מאוד חששתי, אבל יחד עם זאת קיוויתי שנזק השריפה לא יהיה נורא כל-כך", אמרה. לדבריה, כשפתחה את הדלת ונכנסה אל הסלון, נרגעה מעט, אבל כשהמשיכה לשאר חדרי הבית קלטה את ממדי ההרס. "קיבלנו מכת שחור בעיניים, מזל שיש ביטוח לבית", אמרה לויתן, ותיארה כיצד מצאה זכוכיות מפוזרות על הרצפה, פיח ורטיבות על קירות הבית, שדבק בהם ריח השריפה, ואת מכונת הכביסה שנשרפה כליל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הזירה בה אירעה השריפה בבניין מגורים ברמת גן. 14 ביוני 2016. ניב אהרונסון
מכוניות הרוסות בחניית הבניין ברחוב ביאליק/ניב אהרונסון
הזירה בה אירעה השריפה בבניין מגורים ברמת גן. 14 ביוני 2016. ניב אהרונסון
"קיבלנו מכת שחור בעיניים". אחת הדירות שנשרפו/ניב אהרונסון

לויתן סיפרה כי היא ממתינה לשמאי חברת הביטוח שיגיע לדירה. היא הוסיפה כי אתמול בזמן השריפה הייתה בעבודה ועזבה במהירות, כי דאגה לחתולת הספינקס שלה, במבה, שנשארה לבדה. "עכשיו היא בסדר והצלחתי לאלתר לה פינה חדשה. זאת הקרמה שלי. אסון, השריפה הזאת. אני לא שואלת שאלות, עכשיו צריך לפעול ולהחזיר את המצב לקדמותו כמה שיותר מהר", אמרה. לדבריה היא אינה יודעת איפה תישן עכשיו ומעדיפה להישאר לישון בדירתה, כדי לא לטלטל את החתולה ממקום למקום.

הזירה בה אירעה השריפה בבניין מגורים ברמת גן. 14 ביוני 2016. ניב אהרונסון
"יצאנו אל הגג וחיכינו שיגיעו לחלץ אותנו". חזית הבניין שנשרפה/ניב אהרונסון

רוי ג'ון גר גם הוא בקומה ה-12, יחד עם רעייתו, בצד הבניין הנגדי לזה בו פרצה השריפה. "כאב לי הראש אתמול בצהריים, הלכתי לנוח ואז הכבאים הגיעו אלינו לדירה", סיפר, כשהוא משקיף על מכוניתו ההרוסה והמפויחת מבעד לסרטי האזהרה שהניחו אמש כוחות הביטחון וכיבוי האש. לדבריו, הכבאים דפקו בחוזקה על הדלתות וביקשו שהוא ואשתו יצאו מהבית אל מקום מחסה. "יצאנו אל הגג וחיכינו שיגיעו לחלץ אותנו. מזל שהבית נמצא בצד הנגדי של הבניין, אחרת אני לא יודע אם היינו מדברים כאן היום, כי ישנתי ממש חזק", צוחק ג'ון. הוא הוסיף כי את הלילה האחרון העביר בביתו. "אף אחד לא יוצא אותי מהמיטה שלי. מזל שיש ביטוח לבית, ממש חוויה עברנו", אמר.

שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
"לישון עם הריח החריף של העשן,". פעולות הכיבוי במהלך השריפה, אתמול/ניב אהרונסון

מיטל נטלי ברעבי, סטודנטית במכללת שנקר הסמוכה, גרה יחד עם שלושה שותפים בקומה 11. החלון בסלון הדירה משקיף אל נתיבי איילון. "למזלנו הבית פונה אל הצד הנגדי, אבל הדירה של השכנים שלנו ממש נפגעה מהלהבות והאש", סיפרה. לדבריה, התקשרה לאחר השריפה לבעלת הדירה והיא לא מתכוונת להישאר לישון בדירה. "אני עדיין חוששת, אתמול ישנתי אצל אחותי והיום אני מאמינה שאשן אצל חברה אחרת, קשה לישון עם הריח החריף הזה של העשן, נקווה שהמצב יחזור לקדמותו בקרוב, איך מצפים מאתנו להגיש עבודות גמר ופרוייקטים ללימודים בלחץ הזה?", צחקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully