וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה אשן הלילה? איבדתי הכול": דיירי הבניין שנשרף אובדי עצות

14.6.2016 / 0:11

חלק מהדיירים המתגוררים בבניין שברמת גן ייאלצו להעביר את הימים הקרובים בניסיון להשיב את הציוד האבוד. "החיים שלי בבית הזה", סיפר אישה שדירתה נשרפה. דיירת אחרת שחתולתה "במבה" סיימה את היום בשלום: "מלאך כבאות השיב לי אותה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

דיירי הבניין ברחוב ביאליק 164 ברמת גן, מנסים לעכל את הנזק הרב שנגרם אתמול (שני) לבתיהם ומשרדיהם בשריפה הגדולה שהתפשטה בעשר הקומות העליונות של המבנה בן 15 הקומות. "כל החיים שלי בבית הזה. הכול, הכול שם", אמרה יפה נחמני שמתגוררת באחת מהדירות שנשרפו. "תכשיטים, זהב, הבגדים שלי, הדברים של הנכדים. לאן אחזור עכשיו? איפה אשן הלילה? בשנייה אחת איבדתי הכול".

אף שאחד מנכדיה אמור היה להגיע למקום – הוא ככל הנראה התעכב ולא שהה בדירה באותה עת. "הבן שלי צלצל אליי ואמר לי: 'אימא, שמעת מה קרה? הייתה שריפה בבית, תחזרי מהר", סיפרה. "שירותי הכבאות אמרו שכנראה זה קצר שגרם לשריפה. למזלנו, אף אחד מבני המשפחה לא היה בבית בעת הדליקה. זה מזל כי הנכד היה האמור להיות בבית באותו זמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלקים עפו באוויר ופגעו בכלי רכב". הדירות הבוערות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
"את ריח העשן אי אפשר היה לפספס". פעולות הכיבוי/ניב אהרונסון

אהוד קורי, אדריכל שמשרדו נמצא בבניין, פונה יחד עם עובדיו כשהשריפה פרצה. "כבאים דפקו לנו על הדלתות וקראו לנו לפנות מיד את שטח המשרד והמבנה, כי אש מתפשטת בבניין ועשן התחיל למלא את כל הקומות", שחזר. "למזלנו, אנחנו בקומות התחתונות ולא בעליונות. את ריח העשן אי אפשר היה לפספס, הוא הגיע עד אלינו".

השמועה שהגיעה לקורי ולעובדיו, דווקא עסקה במזרן שהתלקח. "השמועה בין הדיירים היא שמזרן עלה באש והיא התפשטה ללא שליטה. חלקים עפו באוויר ופגעו בכלי רכב שהיו בקרבת הבניין, נגרם נזק לרכוש, ארבע-חמש מכוניות עלו באש", סיפר. "הכבאים הגיעו במהירות. המבנה שלנו בתקנים של בטיחות אש".

שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
הכוחות מתחת לבניין, היום/ניב אהרונסון

נורית לויתן, שמתגוררת בקומה ה-12, הייתה חרדה זמן רב לגורלה של חתולת הספינקס שלה, במבה, עד שהשתיים התאחדו. כששמעה על השריפה, עזבה מיד את העבודה. "רק כשהתחלתי לקבל טלפונים מבני משפחה ומחברים, הבנתי את גודל האסון שנפל עלינו", סיפרה. "עזבתי במהירות את העבודה והגעתי הביתה, רק רציתי לראות את במבה שלי. אלה היו דקות ארוכות של מתח וחרדה עד שמלאך הכבאות החזיר לידי את החתולה האהובה, קצת מפוחדת, אבל בריאה ושלמה".

מעיריית רמת גן נמסר כי מרבית הדיירים חזרו אל דירותיהם. לפי שעה ישנן חמש דירות שפסולות למגורים ושני משרדים שלא ניתן לשהות בהם. אחת הדיירות פונתה למגורים זמניים על ידי העירייה, דיירים מדירה אחרת ילונו אצל קרובי משפחה ושירותי הרווחה עומדי בקשר עם שאר הדיירים.

(עדכון ראשון: 22:35)

אחת מדיירות הבניין שנשרף ברמת גן עם החתולה "במבה". 13 ביוני 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
נורית והחתולה במבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully