וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיצה הוצבה ברחבה המעורבת בכותל: "חבלה ביחסים עם יהודי העולם"

14.6.2016 / 13:15

קבוצה בראשות הרב הראשי לירושלים התפללה שחרית תוך הצבת מחיצת בד במרכז רחבת ישראל, היחידה בכותל שמיועדת לתפילה ללא הפרדה. במקום התפתחה מהומה ואף הוזמנה משטרה. מנכ"ל התנועה המסורתית: "מקווה שהממשלה תתעשת"

צילום: התנועה המסורתית, עריכה: יאיר דניאל

קבוצת מתפללים בראשות רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, הגיעו הבוקר (שלישי) לרחבת ישראל שבכותל המערבי והתפללו בה תפילת שחרית. במהלך תפילתם הם הציבו מחיצה ברחבה המעורבת.

הקבוצה הגיעה למקום בסביבות השעה 7:00 כשבידי המתפללים מחיצת בד. הם פרסו אותה באמצע הרחבה ולאחר מכן החלו להתפלל. בשלב מסוים התפתחה במקום מהומה ואף הוזעקה משטרה בשל כך, אך המתפללים סיימו את התפילה וקיפלו את המחיצה.

לקריאה נוספת:
בניגוד להוראת היועמ"ש: נשות הכותל ערכו טקס "ברכת כוהנות"
הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש; התגלמות השטן"
ח"כ גפני: "לא נתנגד לרחבה לרפורמים בכותל – אם תהיה כניסה נפרדת"

מתפללים בראשות הרב שלמה עמאר הציבו מחיצה ברחבה המעורבת בכותל 14 יוני 2016. התנועה המסורתית, מערכת וואלה! NEWS
בשלב מסוים אף הוזעקה למקום משטרה. המחיצה שהוקמה הבוקר ברחבת ישראל/מערכת וואלה! NEWS, התנועה המסורתית

רחבת ישראל בכותל, המיועדת למתפללים ולמתפללות ללא הפרדה, הוקמה לפני כשלוש שנים בהסדר זמני ונמצאת בניהול התנועה המסורתית. לפני כחצי שנה נחשפה בוואלה! NEWS הפשרה שהתגבשה בין נשות הכותל לחרדים ולראש הממשלה, שבמסגרתה ויתרו נשות הכותל על מאבקן רב השנים לתפילה ברחבת הנשים בניגוד לעמדת החרדים, תמורת הגדלת הרחבה המעורבת והצמדתה לכותל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לדברי מנכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, הוא אינו מופתע מהפעולה. "הכותל כולו פרוס לפניהם, אבל את עיניהם נתנו דווקא בכבשת הרש", טען עו"ד הס. "השר אריאל, שהצביע בממשלה נגד הסדר הפשרה בכותל, מחבל כעת ביודעין ובמפגיע ביישומו, שכן הוא קלט כנראה שראש הממשלה לא נחוש ליישם את ההסכם שעליו חתמה הממשלה. הרב עמאר, שקורא תיגר על מנהיגותו של אריה דרעי בש"ס אף שהיה שותף לפשרת הכותל, מצטרף לחגיגה ומנצלה מטעמיו שלו".

הס קרא לראש הממשלה "לקרוא לסדר את שריו, את שותפיו הקואליציוניים, ואת רב העיר ירושלים, שמקבל את משכורתו ממשלם המסים. זוהי חבלה ביודעין ביחסי ישראל עם יהודי העולם, ויותר מזה – זוהי חבלה בטענה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. בכלל, החודש האחרון מרגיש כאילו עוד זה מדבר וזה בא: קריסת מתווה הכותל, חוק המקוואות, וכעת גזלתה בפועל של עזרת ישראל. אני מקווה שהממשלה תתעשת".

מתפללים בראשות הרב שלמה עמאר הציבו מחיצה ברחבה המעורבת בכותל 14 יוני 2016. התנועה המסורתית, מערכת וואלה! NEWS
"הכותל כולו פרוש לפניהם, אבל את עיניהם נתנו דווקא בכבשת הרש". המחיצה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, התנועה המסורתית

בסביבתו של הרב עמאר אמרו הבוקר כי "הציבור הרפורמי רוצה לקבל חלק ונחלה". לכן, לדבריהם, "הרב הלך לשם כדי למחות ולהצהיר על קדושת המקום".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully