וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיש בבונבוניירה: תושב הצפון החביא בביתו סמים בכדורי שוקולד

13.6.2016 / 21:02

תושב חיפה נאשם בהחזקת סמים לאחר שבביתו נמצא חשיש במשקל 1.8 קילוגרמים מוסתר בתוך כדורי שוקולד שיובאו מספרד. למרות הכמות הגדולה יחסית שנמצאה, הוא לא נאשם בסחר בסמים

פרלינים שוקולד בהם מוחבא חשיש שיובא מספרד. יוני 2016. חטיבת דובר המשטרה
בתוך כל כדור שוקלד הסתתרו 10 גרם של חשיש/חטיבת דובר המשטרה

תושב חיפה נאשם בהחזקת סמים לאחר שבביתו נמצא חשיש במשקל של 1.8 קילוגרמים. הוא נעצר לפני שבועיים בפשיטה שנערכה בביתו בעקבות מידע מודיעיני. בפשיטה הופתעו השוטרים לגלות שיטה חדשה להברחת הסם לארץ, כשהחשיש הוסתר בתוך פרלינים בשתי קופסאות שיובאו מספרד. בתוך כל אחד מ-178 כדורי השוקולד מצאו השוטרים עשרה גרם של חשיש.

בנוסף, נמצא בדירה משקל דיגיטלי ועליו שרידי סם, שככל הנראה שימש לשקילת המנות. כמות החשיש הגדולה יחסית שנמצאה שהעלתה חשד על כוונות לסחור בסם. כך עלה גם מהמידע המודיעיני שהיה בידי המשטרה. ולמרות זאת הוחלט לבסוף להגיש נגד הנאשם כתב אישום בגין עבירה של החזקת סמים שלא צריכה עצמית בלבד, ולא בסעיף אישום של סחר בסמים.

עוד בוואלה! NEWS:
שוטר שדד כסף מאריתראים: "קניתי בכסף מטרנה וטיטולים"
פרסום ראשון: התיק נגד חשוד ברצח זוגתו ייסגר מחוסר אשמה
"הוא צעק 'לא לזוז' והחל לרסס": המחבל מארמון הנציב הורשע

אילוסטרציה – בית משפט. ShutterStock
"אין מדובר ב'עבריין סמים טיפוסי'"/ShutterStock

ביום חמישי האחרון הוגש כתב בבית משפט השלום בחיפה כתב האישום נגד הנאשם. בדיון ביקשה הפרקליטות מבית המשפט כי זה יורה על מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגד הנאשם, כנהוג במקרים מעין אלו. סנגורו של הנאשם, עו"ד שלומי שרון, טען כי למרות שנמצאו ראיות ושקיימות עילות למעצר הנאשם, הרי שיש לשחררו למעצר בית.

השופט זיו אריאלי דחה את בקשת הפרקליטות והורה לשחרר את הנאשם למעצר בבית הוריו בטירת הכרמל. לדבריו, "מדובר בכמות גדולה של סם, אולם מדובר בסם מסוג חשיש, אשר מבין הסמים המסוכנים האסורים לשימוש – אין דינו כדין סמים קשים יותר". בנוסף, ציין השופט כי הנאשם הודה כי אכן רכש את הסמים, אך עשה זאת לשימושו העצמי וכי עברו הפלילי אינו כבד.

עוד ציין השופט בהחלטתו כי נסיבות חייו של הנאשם, שהתאלמן בגיל 33, ובעקבות כך חלה הידרדרות במצבו ושהביאה אותו להתחיל ולצרוך סמים. "אין בכך, חלילה, כדי להוות הצדקה לביצוע העבירות עליהן נותן המשיב את הדין", כתב השופט. "ואולם, יש בנסיבות אלו כדי להניח את דעתי, כי אין המדובר ב'עבריין סמים טיפוסי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully