וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא צעק 'לא לזוז' והחל לרסס": המחבל מארמון הנציב הורשע

13.6.2016 / 15:19

בלאל אבו גאנם, שהוציא לפועל את הפיגוע באוטובוס בירושלים שבו נהרגו שלושה בני אדם, הורשע בשלוש עבירות רצח ובשבעה ניסיונות רצח. נהג האוטובוס: "הוא התווכח איתי על כרטיס, היה לו אקדח בחגורה". פצועה מהפיגוע: "הוא עבר לידי וחשבתי איך אני בורחת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

המחבל שהוציא לפועל יחד עם פלסטיני נוסף את הפיגוע בקו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים בחודש אוקטובר, הורשע היום (שני) בשלוש עבירות רצח ובשבע עבירות של ניסיון רצח בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנוסף לכך, המחבל, בלאל אבו גאנם, הורשע בסיוע לאויב בעת מלחמה.

בדיון שהתקיים בעניינו של אבו גאנם בחודש מרץ הוא סירב להודות במעשיו על אף שהדבר מנוגד להסדר טיעון שנחתם בין סנגוריו לפרקליטות המדינה. הוא הודיע כי אינו מקבל את סמכות בית המשפט, ולאחר התייעצות קצרה בין שלושת השופטים, הם הודיעו כי החליטו לדחות את הסדר הטיעון, שלפיו היה אמור לשאת בשלושה עונשי מאסר עולם במצטבר. כמו כן, במסגרת ההסדר העונשים על ניסיונות הרצח היו אמורים להיות חופפים אחד לשני.

לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים הגיעו ישראל זקן, נהג האוטובוס, ומאיה רחימי, נוסעת באוטובוס שנפצעה באורח בינוני. שניהם הגיעו כדי להעיד בשלב הטיעונים לעונש. עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים ביקש להטיל על הנאשם שלושה מאסרי עולם במצטבר, ובנוסף 70 שנות מאסר במצטבר בגין שבע עבירות של ניסיון לרצח.

עוד בנושא:
מול המשפחות השכולות: המחבל מארמון הנציב סירב להודות ברצח
הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו
הפיגוע בארמון הנציב: חיכו שהאוטובוס יתמלא - והתחילו לרצוח

בילאל אבו גאנם, המחבל מהפיגוע בארמון הנציב הורשע בבית משפט המחוזי ברצח שלושה ישראלים.. הלל מאיר, תצפית TPS
"בא לפגוע באנשים מבוגרים". אבו גאנם בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/תצפית TPS, הלל מאיר

רחימי סיפרה כי התיישבה במושב מאחור, מול הדלת השלישית. הירי החל לדבריה כארבע דקות לאחר שהחלה הנסיעה. "ראיתי אותו נעמד עם אקדח. זכור לי שהוא צעק: 'לא לזוז' והתחיל לרסס לכל עבר", שחזרה. "הוא עבר את הקו שלי והייתה מן דממה. חשבתי איך אני בורחת. ראיתי שהדלת מולי סגורה. הסתובבתי וראיתי את הסכין בהנפה, אני לא יודעת מי משני המחבלים זה היה. ברחתי אחורה בידיעה ששניהם מאחורי".

רחימי תיארה את ההשלכות שהיו לפיגוע על חייה. "נדקרתי בכתף ימין. כיום יש לי שקע בכתף ויש תנועות שקשה לי לעשות", אמרה. "לא חזרתי מאז לאוטובוסים, אני לא מסוגלת. כל 'בום' שאני שומעת מאוד משפיע עליי. למשל, בפיגוע האחרון, שמעתי את העדויות ואת ההקלטות וזה מאוד משפיע. אני לא יכולה להסתובב בשכונת המגורים שלי בלי לפחד. לא חזרתי להיות בן אדם רגיל כמו קודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"דילג אחרי עם סכין". זירת הפיגוע, חודש אוקטובר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

זקן התפרץ בעדותו לעבר המחבל, קרא לעברו בערבית "אתה משוגע?" והטיח בו האשמות חריפות, למשל "אנשים מבוגרים נרצחו". "הנאשם התווכח איתי על כרטיס מעבר באוטובוס. הוא התווכח איתי על חמישה שקלים ו-90 אגורות, והיה לו אקדח בחגורה", שחזר בעדותו זקן. "זה לא עוזב אותי. בן אדם שבא לפגוע באנשים מבוגרים מתווכח על מחיר נסיעה". לאחר מכן, סיפר כי החל לשמוע יריות באוטובוס. "הדלתות נפתחו, אחרי חצי דקה ננעלו אוטומטית וחלק מהנוסעים נתקעו באוטובוס. זה גם דבר שמשאיר צלקת. החבר שלו שנהרג (המחבל השני – א"ס) היה מעליי עם סכין. קפצתי החוצה, והוא דילג אחרי עם סכין. זו גם תמונה שלא עוזבת אותי", סיפר.

זקן הוסיף: "הוא והחבר שלו ישבו על האוטובוס וניסו להזיז אותו. הייתי בלי נשק ולבד. זה מלווה אותי עד היום. כשהגיעו כוחות הביטחון והסתיים האירוע, נכנסתי פנימה. בן אדם כזה יורה בשני אנשים מבוגרים בני 70? זה לא נתפס". זקן הוסיף כי מאז הפיגוע הוא מסרב לעבור בשכונת ארמון הנציב ונזקק לטיפול פסיכיאטרי. "זה מלווה אותי עד היום", אמר בגילוי לב.

"לא ראוי לראות יום אחד כאדם חופשי"

עו"ד קורב אמר במהלך הדיון: "אין לי שום תחושות של אמפתיה, סימפטיה והבנה כלפי הנאשם. הוא לא ראוי לראות יום אחד כאדם חופשי. מדובר בטרוריסט במובן הכי טהור של המילה, רוצח שפל של חפים מפשע, ובמקרה שלנו, קשישים. כל מטרתו הייתה לזרוע פחד וטרור בלב האוכלוסייה".

לדבריו, "קדושת החיים היא ערך עליון לכל חברה מודרנית, אך אנחנו יודעים שלא כולם שותפים לערכים האלה. רצח של קשישים וטף הוא מעשה שפל וברברי שאין לו הצדקה. קורב טען כי אבו גאנם "ירה את כל הכדורים לעברם של הקורבנות ולאחר שהם נגמרו עבר לדקור. לאחר שהסכין נשברה, הוא וחברו ניסו לחנוק קטין ולמצות את יכולות הרצח והקטילה שלהם עד תום. לו היה נהוג להטיל עונש מוות בישראל, הנאשם שלנו היה מקבל מקום של כבוד באותם תיקים שראויים לעונש מוות".

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"קדושת החיים היא ערך עליון". זירת הפיגוע בארמון הנציב, בחודש אוקטובר/נועם מושקוביץ

אבו גאנם, סטודנט בן 22 שלמד אסלאם באוניברסיטת אל-קודס ועבד במכירת אלכוהול, ביצע את הפיגוע כאיש חמאס והיה חבר בתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטה. לטענת אבו גאנם, שותפו שנורה למוות בזירת האירוע, בהאא עליאן, הוא זה שיזם את הרצח. עליאן, בן 24, היה תושב השכונה ג'בל מוכבר שבה התגוררו שניהם, ועבד בחנות דפוס. עליאן חוסל מיד לאחר האירוע בידי כוח מג"ב, שפצע את אבו גאנם באורח קשה.


הפיגוע בארמון הנציב זכור כאחד מהאירועים הקשים שהיו בגל הטרור הנוכחי. בפיגוע נרצחו חביב חיים, בן 60, ואלון אנדרי גובברג, בן 51. כעבור שבועיים מת מפצעיו ריצ'רד לייקין, שנפצע באורח אנוש כתוצאה מירי ומדקירות בראשו ובחזהו. רעייתו של חביב, שושנה חיים, נפצעה באורח אנוש אולם טופלה ויצאה מכלל סכנה. כמו כן, נפצעה אישה נוספת כבת 40 באורח קשה, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully