וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי סיעת הליכוד הכריעו: ח"כ חזן לא ישמש יותר סגן יו"ר הכנסת

טל שלו

13.6.2016 / 19:55

שנה לאחר שאדלשטיין סירב לאפשר לחזן לנהל ישיבות מליאה בשל התחקיר שמייחס לו שימוש בסמים קשים ושידול לזנות, הצביעו חברי הסיעה וקבעו כי נאוה בוקר תחליף אותו בתפקידו. חזן: "תמוה בעיני כי יו"ר הכנסת מרשה לעצמו להלך אימים על ראש הממשלה בגלל אגו"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: הדחתו של חזן מוועדות הכנסת, פברואר)

ח"כ אורן חזן (הליכוד) לא ישמש יותר סגן יו"ר הכנסת - כך על פי הצבעת חברי סיעת הליכוד מהיום (שני), שבמסגרתה בחרו בח"כ נאוה בוקר להחליפו. בהצבעה חשאית, 16 הצביעו בעד בוקר - ורק תשעה לחזן.

בחודש שעבר סיכמו הליכוד וישראל ביתנו כי במסגרת צירוף האחרונה לקואליציה, ימונה סגן יו"ר כנסת מטעמה על חשבון אחד מסגני הליכוד. ח"כ בוקר הייתה אמורה להחליף את ח"כ נורית קורן בתפקיד סגנית יו"ר, אולם בעקבות הרחבת הקואליציה ביטלה ועדת הכנסת את החילוף בין השתיים והוארכה כהונתו של חזן בשנה, עד להצבעה הסיעתית שבה הוחלט מי מהם יקבל את התפקיד.

בשנה האחרונה חזן לא הורשה לנהל ישיבות מליאה בעקבות החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד). זאת, בשל תחקיר חדשות 2 שבו נחשף כי חזן לכאורה שידל לזנות בקזינו שניהל בבולגריה והשתמש בסמים קשים.

עוד בנושא:
חזן יפצה שלושה עובדים פלסטינים שהלין את שכרם: "היינו כמו משפחה"
"שוביניסט": חזן תקף את זנדברג בכנס בדימונה - וספג ביקורת מנערות
"נמאס שחזן אשם בכל": חבר הכנסת התפטר מהוועדות שבהן הוא חבר

קלפי הצבעה לתפקיד יו"ר הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
הקלפי שבה בחרו חברי הסיעה היום/נועם מושקוביץ

לטענת חזן, מדובר במחטף ותרגיל. "התוצאה נקבעה מראש", אמר בתום ההצבעה והוסיף כי מטרתה היתה לפתור את המשבר בין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת, שהתנגד להארכת מינויו של חזן. "הסיעה כבר בחרה בי לקדנציה של שנה נוספת כסגן יו"ר הכנסת", הוסיף. ואולם, לטענתו, בשל התנגדות אדלשטיין לא הייתה לחברי הכנסת מהליכוד שום אפשרות אחרת למנוע את המשבר. "תמוה בעיני כי יו"ר הכנסת מרשה לעצמו עקב גחמות אישיות ומלחמות אגו להלך אימים על ראש הממשלה ועל חברי הכנסת מסיעת הליכוד ולשבש את פעילותה החשובה של הסיעה בכנסת ושל ראש הממשלה בכלל".

ח"כ בוקר אמרה בתום הדיון: "צר לי שנאלצתי להיגרר להתמודדות זו כשההכרעה בה הייתה ידועה מראש. כהונתי הייתה ידועה ומוסכמת בהסכמים הקואליציונים שנחתמו עוד בתחילת הקדנציה". היא הוסיפה: "לא ברורה ההתרחשות והרעש שליוו את ההתמודדות. הצבעה והתמודדות על תפקיד נעשו פעמים רבות בעבר גם בסיעות אחרות והדבר נהוג ומקובל בדמוקרטיה".

ח"כ אורן חזן, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"התוצאה נקבעה מראש". חזן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully