וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן יפצה שלושה עובדים פלסטינים שהלין את שכרם: "היינו כמו משפחה"

22.5.2016 / 13:30

חבר הכנסת ישלם כ-180 אלף שקל לעובדים לשעבר בחברה שלו בגין אי תשלום שכר מינימום ומניעת תנאים סוציאליים. בפסק הדין, מתחו עליו השופטים ביקורת חריפה: "עסק בהכפשת שמו הטוב בבחינת זעקת 'הקוזאק הנגזל'". חזן, שעבד על מתקן השווארמה במסעדה: "היינו משפחה נהדרת"

ח"כ אורן חזן עייף בוועידת הכספים במהלך ליל הדיונים על התקציב, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"סתירות ורושם שלילי". חזן/נועם מושקוביץ

"רושם שלילי, סתירות, נאומים שלא לצורך, אובד עצות" - אלו רק חלק מהביטויים שבהם תוארה עדותו של חבר הכנסת אורן חזן בפסק דין, שניתן בשבוע שעבר בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בית הדין פסק כי חברת א.ח.מ תקשורת ויוזמה, שנוהלה בעבר על ידי משפחת חזן והפעילה מסעדה, תשלם פיצויים בסך של כ-180 אלף שקלים לשלושה פלסטינים בגין הלנת שכר, אי תשלום שכר מינימום ותנאים סוציאליים כמו פנסיה וימי חופשה.

אימן עותמאן, פואז כנעאן וג'יהאד כנעאן, הם שלושה פלסטינים המתגוררים בכפר בידיה הסמוך לאריאל והועסקו על ידי החברה בשנים 2012-2006. שכרם עמד על 266-145 שקלים ליום במזומן, והם עבדו שישה ימים בשבוע. על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד עקל ואיל, השלושה התפטרו לאחר שלא שולמה להם משכורת במשך חודשיים. כמו כן, טענו כי לא קיבלו זכויות סוציאליות מעבר לשכר שהועבר להם כמו דמי הבראה, חופשה, חגים, נסיעות והפרשה לפנסיה, ואחד מהם אף טען כי קיבל שכר הנמוך ממשכורת המינימום הקבועה בחוק.

"אי תשלום שכר עבודתם של הפועלים, שפרנסתם ופרנסת בני משפחתם תלויה בשכר העבודה המשולם להם מזיעת אפם, ומחייתם המותנית בשכר שהם מביאים הבייתה בסוף כל שבוע, הינו פגיעה ממשית בתנאי עבודתם", נכתב בפסק הדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט חוצות שנתלה נגד חזן באריאל, לפני כחצי שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, החברה דחתה באמצעות עו"ד אריה אזואלוס את הטענות נגדה ואף טענה כי פואז ואימן התפטרו מאחר שנדרשו על ידי חזן להשיב הלוואות שניתנו להם על ידו. בנוסף טענה החברה כי לפואז הייתה מאהבת באריאל, ולכן נשאר במקום העבודה מעבר לשעותיו ובניגוד להוראות כוחות הביטחון. בנוגע לטענת המאהבת, קבע בית הדין האזורי כי "מוטב היה שלא הייתה מועלית כלל", וכי זו נטענה כדי "ליצור מסך עשן בעיני בית הדין ולהכפיש את שמו של פואז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חזן: "הפעלתי בעצמי את מתקן השווארמה במסעדה"

בעדותו של חזן, טען כי שילם את משכורתם של השלושה בחודשים פברואר מרץ 2012 באופן חלקי, והוסיף: "צריך לשאול את הרואה חשבון". הוא סיפר כי היחסים בינו לבין התובעים היו כמו ב"משפחה נהדרת", וכי לא ציפה "בחלומותיו הפרועים" שהם יעזבו את העבודה ויתבעו אותו.

בעדותו הוא סיפר כי הוא עצמו עבד במסעדה, הפעיל את מתקן השווארמה וסייע בניקיונות, וזאת עד שמצבו הרפואי הגביל אותו מעיסוקים אלו, לטענתו. כשנשאל על ידי בית הדין מדוע לא הגיש את הדיווחים שהעביר לרואה החשבון שלו בנוגע להיקף המשכורות ששולם לעובדים, טען חזן כי לא היה פנוי לכך משום שהחל בקריירה הפוליטית שלו.

השופט כאמל אבו קאעוד ונציגי הציבור שמואל ריבלין ומירה חזות, טענו כי עדותו של חבר הכנסת בפני בית הדין הותירה בהם "רושם שלילי". "מר חזן הרבה לנאום במהלך הדיון, הרחיב בתשובותיו מעבר לצורך, דיבר על 'הגינות וצדק' והכחיש באופן גורף את התביעה", נכתב בפסק הדין. "הוא טען כי התובעים בדו סיפור יש מאין והאשים אותם בהכפשת שמו הטוב, בבחינת זעקת 'הקוזאק הנגזל'. לעומת זאת, עת התבקש להתמודד עם קושיות ספציפיות הנוגעות לתשלום זכויות בסיסיות במשפט העבודה מצא את עצמו אובד עצות, התחמק ממתן תשובות ברורות וניסה להרחיק את עצמו מהחזית בטענות כוללניות, סותרות בחלקן, שאין בהן כדי להושיע".

בית הדין קבע כי התנהלות החברה בניהולו של חזן מהווה "הפרה בוטה של חקיקת המגן שלא ניתן לעבור עליה על סדר היום", וקבע כי השלושה יקבלו פיצויים בסך של 179,175 שקלים, כולל תשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

"עדויות מתואמות ממרתפי הרשות"

מחזן נמסר: "הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי תביעה, של שלושה פלסטינים תושבי השטחים, תביעה שכל חלקי בה היה מסירת עדות בלבד - ומכאן שמדובר בפארסה שכן אני לא הנתבע בה וגם לא חויבתי לשלמה אך לצערי השופט כאמל אבו קאעוד התעלם מכך. צר לי שכבודו בחר 'להתעלם' בתביעה כה רגישה מכך שלא מדובר בעדויות תמימות אלא בעדויות מתואמות של פלסטינים שהופיעו בבית המשפט לאחר שלמדו ותודרכו עליהן במרתפי הרשות הפלסטינית.

"עוד יותר תמוה שכבוד השופט אבו קאעוד, לא שם את ליבו לעובדה שהתביעה 'התעוררה' לאחר יותר מארבע שנים, ובחר להתעלם מכך שזו תביעה שהרשות עומדת מאחוריה של פלשתינאים תושבי הרשות, חסרי כל, שהגיעו מצוידים בעורכי דין בכירים בתביעה שכל מטרתה לחבוט פרסונלית כנגד מי שכלל איננו צד לתביעה במטרה לפגוע בחבר כנסת בישראל, שהוא גם תושב אריאל וגם עמדותיו הימניות ידועות היטב".

  • עוד באותו נושא:
  • אורן חזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully