וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות מחוץ לטנק: הקסדה החכמה החדשה ללוחמים בכלים משוריינים

13.6.2016 / 13:58

חברת "אלביט מערכות" פיתחה קסדה חכמה עבור מפקדים ונהגים של טנקים ונגמ"שים, שלטענתה תאפשר ללוחמים לראות את הנעשה מחוץ לכלי המשוריין – אך להישאר בתוכו וליהנות מההגנה שהוא מספק

צילום: אלביט, עריכה: שניר דבוש

חברת "אלביט מערכות" הציגה בשבוע שעבר קסדה חכמה שפיתחה עבור מפקדים ונהגים של נגמ"שים וטנקים, בשם IronVision. זאת לאחר שנים שבהן עסקה בפיתוח קסדות חכמות עבור טייסים בארץ ובעולם.

הקסדה לכוחות המשוריינים ביבשה מבוססת על אותו מערך חיישנים של הקסדות החכמות לטייסים. המערכת תציג ללוחמים את הנעשה מחוץ לטנק או לנגמ"ש, אך להישאר בתוכו וליהנות מההגנה שהוא מספק. מטרתה של המערכת הוא לסייע ללוחמים להתמצא טוב יותר בסביבתם, בעיקר באזורים שבהם יש איומים רבים – כמו טילים נגד טנקים _נ"ט). כמו כן, "אלביט" מסרה כי המערכת תאפשר לזהות ולעקוב אחר כוחות אויב בזמן אמת, ולקבל מודיעין על אודותיהם.

עוד בנושא:
"רובה למלחמה - לא לאזרחים": הנשק הקטלני של הרוצחים בארה"ב
העיקר שאמרנו לכם: ארה"ב קרועה בין פשע שנאה לטרור אסלאמי
"שנינו יודעים שבעלי מסובך": הראיות שהובילו לאישום ברצח שירזי

קסדות חכמות של חברת אלביט לכוחות היבשה, יוני 2016. אלביט מערכות, אתר רשמי
תמונות בתנאי יום ולילה/אתר רשמי, אלביט מערכות

עוד נמסר מ"אלביט" כי קסדת ה-IronVision מציגה למשתמש תמונת עולם בצבע וברזולוציה גבוהה ב-360 מעלות, בתנאי יום ולילה ובכל מזג אויר. החברה הוסיפה כי הקסדה אוספת נתונים ממקורות דיגיטליים שונים, שנמצאים בכלי המשוריין ומחוץ לו, ובעזרתם מציגה ועוקבת אחר מטרות בסביבה. המטרות יכולות להיות אדם שנמצא במרחק של כמה מטרים מהכלי, ואף רכב שנע במרחק של 150 עד 300 מטרים ממנו. לטענת "אלביט", יכולות הקסדה היו מאפשרות למנוע מחוליית מחבלים להניח מטען חבלה סמוך לטנק מרכבה, באירוע חדירת צוללנים לחוף זיקים מרצועת עזה במבצע "צוק איתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מערכת תקשורת חדשה תאפשר לכוחות צה"ל לראות את שדה הקרב ב360 מעלות. מערכת וואלה! NEWS
"התמצאות סביבתית גבוהה"/מערכת וואלה! NEWS

אודי ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותקשוב בחברה, אמר: "פיתחנו טכנולוגיה חדשה של תצוגת קסדה, המאפשרת לצוותי נגמ"שים וטנקים להשיג יכולת התמצאות סביבתית גבוהה בעידן של פעילות ההופכת למורכבת יותר ויותר. התמונה האיכותית המסופקת על ידי IronVision תאפשר למפקדי הכוחות לקבל החלטות בצורה מהירה יותר, בטוחה יותר ובוודאות רבה יותר, באופן שישפר את תוצאות הפעילות המשימתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully