וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנינו יודעים שבעלי מסובך": הראיות שהובילו לאישום ברצח שירזי

13.6.2016 / 13:06

חודש אחרי החיסול הגישה הפרקליטות אישום נגד מיכאל לוי, שהיה מסוכסך עם שירזי. טביעות האצבע ודגימות ה-DNA על האופנוע, סרטון מפליל ועדות אשתו שהייתה מלאה בסתירות הובילו לפענוח המהיר

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

טביעות אצבע, דגימות DNA, סרטון סלולרי והעדות המבולבלת של אשתו – אלה הראיות שסייעו למשטרה לפענח את רצח שי שירזי, בנו של העבריין ריקו שירזי, המוגדר יעד מרכזי בעולם הפשע, לפני כחודש. בעקבות הפענוח הגישה היום (שני) פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד מיכאל לוי, בן 28 מנתניה, בגין רצח וחבלה בנסיבות מחמירות. הגשת כתב האישום בפרשת החיסול חריגה הן בשל הזמן הקצר יחסית שעבר מאז שאירע והן משום שרוב החיסולים בעולם התחתון לא מבשילים לכדי אישום בגין רצח.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת דין שרית שמש, לוי ושירזי הכירו לפני הרצח, ובשלב מסוים פרץ ביניהם סכסוך על רקע חובותיו של הראשון לאחרון. בעקבות הריב בין השניים גמלה בלבו של לוי ההחלטה לרצוח את שירזי. ב-7 במאי, סמוך לשעה 20:00, שהה שירזי בביתו בשכונת "המשתלה" שבצפון תל אביב עם חברתו. כשעה לאחר מכן הגיע לבית חברו מאיר (מיקו) אברג'יל שהסכים להסיע את שירזי ואת חברתו לביתה שבראשון לציון. שירזי ישב במושב שליד הנהג וחברתו במושב האחורי. זמן מה אחרי 21:30, אחרי שהורידו את החברה בראשון לציון, חזרו השניים לכיוון תל אביב.

באותה שעה יצא לוי מביתו בנתניה לאחר שנודע לו, לא ברור כיצד, על מסלול נסיעתו של שירזי. לוי לקח עמו אקדח חצי-אוטומטי שהטמין מבעוד מועד במקום מסתור בקרבת בניין הסמוך לביתו, חזר לביתו ויצא שוב בשעה 21:43 עם האקדח בכיס של הקפוצ'ון שאותו לבש. לאחר מכן ניגש לאופנועו, שאותו החזיק בחניית הבניין הסמוך, והחל לרכוב עליו, חבוש בקסדה שחורה, לעבר תל אביב.

לקריאה נוספת:
תחת אבטחה כבדה: העבריין ריקו שירזי יצא מהכלא לקבר בנו שחוסל
המשטרה חושדת שריקו שירזי תכנן נקמה על רצח בנו - ופשטה על תאו
"מה לי ולמטענים?": ההסתבכות של ריקו שירזי עם משפחת אבוטבול

מיכאל לוי חשוד ברצח שי שירזי – בבית משפט השלום בראשון לציון הארכת מעצר. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
מיכאל לוי בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בדרך לביתו של שירזי, עצרו הוא ואברג'יל לסידורים ברמת השרון. גם לוי פנה לכיוון רמת השרון ובשלב זה החל לעקוב אחר הרכב שבו נסעו השניים. בסמוך לשעה 22:34 עצר הרכב ברמזור אדום ברחוב משה סנה בכניסה לשכונת המשתלה. לוי הגיע עם האופנוע מימין לרכב, עצר בצמוד למושב הנוסע וירה דרך החלון שמונה יריות לעבר פלג גופו העליון של שירזי. בזמן שלוי המשיך לירות לעברו הסתובב שירזי וניסה להתכופף, אך זה ירה בו עד שהמחסנית התרוקנה מקליעים. ארבעה קליעים פגעו בשירזי וקליע נוסף פגע ברגלו של אברג'יל.

מיד לאחר הירי נמלט לוי מהמקום בנסיעה מהירה לכיוון רחוב בני אפרים, נטש את האופנוע, הטמין את האקדח בסמוך לו באזור מכוסה בצמחייה וברח מהמקום. בכוחותיו האחרונים ביקש שירזי מחברו להזמין אמבולנס. לאחר מכן איבד את הכרתו. שירזי פונה לבית החולים איכילוב בעיר תוך פעולות החייאה, הגיע לבית החולים ללא סימני חיים ושם נקבע מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנו של ראש ארגון הפשע ריקו שירזי נורה למוות ברכבו בצפון תל אביב. יותם רונן
זירת רצח שי שירזי/יותם רונן

הגשת כתב אישום על רצח בגין חיסול בעולם התחתון תוך זמן קצר היא מחזה נדיר. במקרה זה הצליחה היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) לקשור את לוי ביותר מדרך אחת למקרה, על אף ששמר על זכות השתיקה. הראיה המרכזית ששימשה נגדו היא האופנוע שהיה רשום על שם אחותו ונמצא ליד זירת הפשע, כשלידו במרחק של כמטר בתוך השיחים נמצא האקדח שממנו נורו הכדורים לעברו של שירזי. בתא האופנוע נמצאו סכין, כרטיס SIM, רישיון רכב וכפפות. לראיות אלה התווספו טביעות אצבעותיו של לוי שאותרו על קופסה שנמצאה בתא האופנוע ועל המראה השמאלית של כלי הרכב הדו-גלגלי. כמו כן, נמצאו דגימות DNA של לוי על גרב וכפפה שהיו בתא האופנוע.

המשטרה ניצלה גם את מצלמות האבטחה שליד ביתו שתיעדו אותו בשעות שצוינו בכתב האישום יוצא מביתו לבוש קפוצ'ון ארוך בצבע שחור ועליו רקומים פסים ירוקים, מכנסיים שחורים ונעליים לבנות. לוי נראה הולך לעבר בניין סמוך, פונה ימינה וחוזר לבניין שבו הוא מתגורר, כשידו בתוך כיס הקפוצ'ון שאותו. לאחר מכן הוא תועד יוצא שוב כשידו בכיס, צועד שוב לעבר הבניין ופונה שמאלה. בשלב זה נראה הבזק ולאחר מכן אדם רכוב על אופנוע נוסע לכיוון הכביש. הדיירים שמתגוררים בבניין הסמוך אישרו כי ראו את האופנוע או אופנוע דומה חונה במקום שאליו נראה לוי צועד בסרטון ביום האירוע או בימים שקדמו לו.

ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב 2 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
ריקו שירזי, אביו של שי/ניב אהרונסון
אשתו של לוי: "ראיתי שיש עבריין שנהרג ונלחצתי אז שלחתי לה את זה. שנינו יודעים שבעלי מסובך, אז חשבנו שקרה לו משהו"

כמו כן, החוקרים איתרו בטלפון הנייד של אשתו סרטון וידאו שצילם לוי בכניסה לבית פרטי ובו סיפר לאבי אבוטבול על האבטחה סביבו. "הכול חומות אחי", נשמע לוי מספר לחברו תוך כדי צילום הבית מבחוץ. בצילום נראה האופנוע עומד בכניסה לבית. בנוסף לכך, מצלמות שצילמו את צומת "הכפר הירוק" תיעדו רכב מאזדה מגיע לצומת בשעה 22:00 ופונה שמאלה לכיוון רמת השרון. לאחר כשתי דקות בלבד הגיע אופנוע, ועליו רוכב לבוש שחור, שבגבו נראים פסים ירוקים, והוא נועל נעליים בהירות. גם האופנוע תועד פונה לכיוון רמת השרון. כחלק מהחקירה, איכנה המשטרה את כל הטלפונים הרשומים על שמו של לוי ומהנתונים עלה כי עד השעה 21:24 שהה בנתניה. בשעה 22:36 ו-22:39 כשהתקשר לוי לאבי אבוטבול, המסוכסך עם שירזי. הטלפון הנייד שלו אוכן סמוך לרחוב בני אפרים, היכן שאירע הרצח.

עדותן של אשתו ושל אחותו של לוי לגבי מקום הימצאותו בליל הרצח היו לחלקי הפאזל האחרונים בחקירה. אחותו של לוי סיפרה למשטרה כי הוא הגיע במפתיע לביתה בקריית מלאכי בשעות הלילה המאוחרות, כמה שעות אחרי האירוע. היא טענה כי הוא סיפר לה שרב עם אשתו ויצא מביתו בבוקר הרצח. אשתו של לוי הכחישה את קיומו של הריב. בזמן שלאחר החיסול אוכנו הטלפונים של לוי באזור קריית שאול ולאחר מכן בדרום תל אביב. לאחר מכן הם לא שבו לפעילות. בשעות הבוקר שלמחרת התקשר לוי לאבי אבוטבול מהטלפון של אחותו. שיחה זו נמחקה על ידי לוי או עלי ידי אחותו מהטלפון.

החוקרים הסתייעו גם בהתכתבויות בין אחיותיו של לוי ואשתו מיד לאחר האירוע, שאת חלקן הן השמידו. באחת ההודעות צורף קישור לכתבה על אודות החיסול. כשנשאלה מדוע שלחה לגיסתה את הכתבה על אודות הרצח בשעה 00:45 השיבה: "ראיתי שיש עבריין שנהרג ונלחצתי אז שלחתי לה את זה ואז דיברנו גם על זה", לאחר שנשאלה מדוע עניין את אחותה שעבריין נורה, היא השיבה: "שנינו יודעים שבעלי מסובך, אז חשבנו שקרה לו משהו".

בלילה הבא, כשאשתו של לוי נחקרה, היא טענה כי הוא יצא מהבית בשעה 22:00 ולא חזר. היא סיפרה כי היא לא יודעת היכן הוא ושהוא לא שוחח עמה לאחר שיצא מהבית. זאת אף שבפלט השיחות שלה ושל לוי עולה כי השניים שוחחו בשעה 23:35. כמו כן, בהודעה ששלחה לגיסתה היא אישרה ששלחה הודעות טקסט ללוי בשעות 00:09 ו-00:49 ומחקה את ההודעות לאחר שענה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully