וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הרצח באורלנדו: "מדובר בפשע טרור ובפשע שנאה"

אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

12.6.2016 / 21:37

נשיא ארצות הברית התייחס לטבח שבו נרצחו 50 בני אדם במועדון גאה ואמר כי מדובר במתקפה על "ערכים אמריקניים", וכי "ברור שהיורה היה מלא שנאה". טראמפ: "צדקתי לגבי האסלאם הקיצוני"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיב הערב (ראשון) לטבח במועדון "פולס" באורלנדו, שבו נרצחו 50 בני אדם ונפצעו 53 נוספים. לדבריו, המעשה נחקר בשעות אלה כפעולת טרור, אך עדיין מוקדם לקבוע מה היה המניע המדויק של הרוצח, על אף שמדובר ב"מעשה של טרור ושנאה". "מה שברור כעת הוא שהוא היה אדם מלא שנאה", אמר.

אובמה פתח את דבריו בהבעת תנחומים למשפחות הקורבנות הרבים ולתושבי אורלנדו, שעירם ספגה את המתקפה הקשה. "אנחנו בשלב מוקדם של החקירה, אך מדובר במעשה טרור ובמעשה שנאה. ה-FBI נמצא בזירה ומוביל את החקירה עם כוחות הביטחון המקומיים", אמר הנשיא, והוסיף: "הוריתי על כך שהכוחות הפדרליים יתפנו לחקירה. עוד לא הגענו למניעיו המדויקים של היורה, ועלינו למצוא איזה קשר היה לו, אם בכלל, לארגוני טרור".

עוד בנושא:
דיווח: היורה מאורלנדו התקשר למוקד החירום ונשבע אמונים לדאעש
אשתו לשעבר של הרוצח מאורלנדו: "הוא היה לא יציב והכה אותי"
אביו של הרוצח מאורלנדו: "כעס מאוד כשראה שני גברים מתנשקים"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום לאחר הטבח ההמוני באורלנדו. 12 ביוני 2016. רויטרס
"תזכורת שתקיפה של כל אמריקני היא מתקפה על הערכים של האומה". אובמה/רויטרס

זו הפעם ה-15 שבה נושא אובמה נאום לאומה לאחר תקרית של ירי המוני. הפעם, התייחס הנשיא גם לעובדה כי הירי התבצע במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה. "זה יום שובר לבבות לאמריקנים שהם הומואים, לסביות, ביסקסואלים או טרנסגנ'דרים. היורה תקף מועדון שבו אנשים הגיעו כדי להיות יחד, זה היה מקום שיותר ממועדון לילה - הוא היה מקום של העצמה", אמר. "זו תזכורת שתקיפה של כל אמריקני, בלי קשר למין, גזע, דת או נטייה מינית, היא מתקפה על כולנו, על החירות ועל הערכים שמגדירים אותנו כאומה. אף יורה לא ישנה את הערכים שהופכים אותנו לאמריקנים".

נוסף על אלו, התייחס אובמה גם לסוגיית נשיאת הנשק בארצות הברית, שעליה נתן את הדעת פעמים רבות בעבר.
"היום זה הטבח ההמוני הקטלני ביותר בארצות הברית. הטבח הזה הוא תזכורת נוספת לכך שקל מאוד לכל אדם להשיג נשק ולירות באנשים בבית ספר, בבית תפילה, בקולנוע או במועדון לילה. עלינו להחליט אם זו האומה שאנו רוצים להיות, והעובדה שאנחנו לא עושים דבר היא גם החלטה בנושא", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
מועדון ה"פולס" שבו אירע הטבח באורלנדו, ארצות הברית/GettyImages

המועמדת המסתמנת לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, התייחסה גם היא לטבח במועדון ה"פולס". "התעוררתי ושמעתי את החדשות המזעזעות מפלורידה", כתבה בעמוד הטוויטר שלה והוסיפה: "בזמן שאנו ממתינים למידע נוסף, מחשבותיי עם אלה שהושפעו ממעשה מחריד זה". מאוחר יותר, אמרה קלינטון כי "יש להרחיק נשקים מבני אדם על מנת למנוע ממקרים כאלה לחזור על עצמם".

יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב גם הוא לאירוע, וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "אני מעריך את האיחולים על כך שצדקתי על מה שאמרתי על הטרור של האסלאם הקיצוני. אני לא רוצה איחולים, אני רוצה קשיחות ודריכות. עלינו להיות חכמים".

עדי ראייה ובני משפחותיהם מחוץ למשטרת אורלנדו אחרי הירי ב"פולס", 12 ביוני 2016. רויטרס
"מתקפה נפשעת". זירת האירוע באורלנדו, היום/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטבח והביע תנחומים מישראל. "בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח את תנחומינו הכנים לעם האמריקני, בעקבות המתקפה הנפשעת על קהילת הלהט"ב באורלנדו. ישראל ניצבת כתף אל כתף לצדה של ארצות הברית בשעה טרגית זו. אנו משתתפים בצערן של משפחות הקורבנות ושולחים איחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים", מסר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully