וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: "המתקפה נגד ההומואים באורלנדו בוצעה על ידי לוחם הארגון"

בהודעה רשמית, מסר הארגון כי עומר מטין, שרצח 50 מבלים במועדון בפלורידה, השתייך לדאעש. דווח כי הוא התקשר למשטרה זמן קצר לפני הירי ונשבע אמונים למנהיג הארגון. אובמה: "מעשה של טרור ושנאה"

צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מסר הערב (ראשון) כי עומר מטין, שירה הלילה למוות בכ-50 מבלים במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, היה חבר בארגון. "המתקפה שכוונה נגד מועדון ההומואים באורלנדו, פלורידה, והביאה למותם של יותר ממאה הרוגים ופצועים בוצעה על ידי לוחם 'המדינה האסלאמית'", נמסר בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק".

עם זאת, ההודעה לא מציינת קשר כלשהו לארגון בתכנון ובביצוע המתקפה. כלומר, מטין היה מזוהה עם דאעש, אולם ככל הנראה פעל לבדו. כמו כן, מוקדם יותר דווח ברשת CBS ובאתר "דיילי ביסט" כי מטין היה מוכר לרשויות אכיפת החוק. על פי גורמים ביטחוניים, בדיקה בעניינו של מטין נערכה "בחמש השנים האחרונות". עם זאת, לא נפתחה חקירה רשמית, והיורה לא היה תחת חקירה בתקופה האחרונה.

גורמים ביטחוניים מסרו לרשת NBC כי זמן קצר לפני הירי, מטין התקשר למוקד החירום 911 ונשבע אמונים למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי. על פי הגורמים, לא היו כל ראיות בנוגע לתכנון של מטין.

גורמים נוספים מסרו כי הבולשת הפדרלית (FBI) פתחה חקירה בעניינו של מטין בשנת 2013 וב-2014 בשל הצהרות שפרסם, אולם שתי החקירות נסגרו לאחר שלא נמצאו כל ראיות המצדיקות את המשך החקירה או את זימונו של מטין לתחקור. "הוא גורם מוכר", מסר גורם ביטחוני, "הוא היה על הרדאר שלנו בעבר". ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית אף דווח כי ה-FBI הכיר את שיוכו לכאורה של מטין לארגון דאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הרוצח מאורלנדו: "כעס מאוד כשראה שני גברים מתנשקים"
לאחר הירי באורלנדו: בנק הדם מאפשר גם לגייז לתרום דם
"שמענו עשרות יריות, אנשים רצו כמו משוגעים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה על הרדאר שלנו בעבר". מטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר בית הנבחרים האמריקני אדם שיף אמר היום כי על פי רשויות החוק המקומיות בפלורידה, מטין נשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית". כמו כן, הסנאטור ביל נלסון אמר כי לפי מידע שהגיע לידיו, ייתכן שלמטין היה קשר לדאעש. עם זאת, גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אין להם מידע מידי על קשר ישיר בין מטין לארגון אסלאמיסטי כלשהו.

תמונתו של מטין פורסמה היום בחשבון טוויטר המזוהה עם דאעש, אולם הארגון לא ציין כי הוא מזוהה עמו ולא נמסרה קבלת אחריות רשמית. גורמים רשמיים הבהירו במהלך היום כי למטין, מאבטח לשעבר שעבר הכשרה בשימוש בנשק, אין כל עבר פלילי. מטין, אזרח אמריקני בן 29 ממוצא אפגני, פתח באש סמוך לשעה 2:00 (שעון מקומי), ופגע בעשרות בני אדם לפני שחוסל על ידי כוחות מיוחדים של משטרת אורלנדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
טרם נמצאו ראיות הקושרות את היורה לדאעש. זירת הירי, היום/GettyImages

כעת פועלים כוחות הביטחון על מנת לאסוף ראיות העשויות להצביע על מניע אפשרי למתקפה. בין היתר, כוחות הביטחון בוחנים את רכבו של מטין, שהושאר בזירה, וחפצים בביתו, כולל הטלפון האישי שלו ומחשבו הנייד. עד כה, לא דווח על ראיות שנמצאו שקושרות את היורה לדאעש באופן ישיר.

כלי התקשורת האמריקניים ציינו כי ארגון דאעש פרסם לאחרונה הודעה הקוראת לפיגועים בארצות הברית במהלך חודש רמדאן. בהודעה המוקלטת מחודש מאי, נשמע דובר הארגון אבו מוחמד אל-עדנאני, כשהוא קורא "להתכונן לחודש של אסון עבור הכופרים, במיוחד ללוחמים ולתומכי החליפות באירופה ובאמריקה".

הנשיא האמריקני ברק אובמה אמר היום במסיבת עיתונאים כי "מדובר במעשה של טרור, במעשה של שנאה", ובכך למעשה השאיר את המניע פתוח.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully