וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר הפורנו שיוצא נגד מין אלים: "מחפש סרטי אונס? לך לפסיכולוג"

האתר xHamster ביקש למחות על האונס שאירע באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה והתקין הודעה קופצת על המסך המפנה לטיפול בכל פעם שמישהו מקליד בשורת החיפוש את המילה "אונס". "לא נסלח על יחסי מין ללא הסכמה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

סערת האונס באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, שבה הורשע ברוק טרנר בן ה-20 באונס של צעירה בת 23 ונידון לחצי שנת מאסר בלבד, מסעירה לא רק את אזרחי ארצות הברית. מסתבר כי גם אתר הפורנו xHamster ביקש להעביר את מחאתו נגד אלימות מינית לאחר המקרה.

האתר התקין הודעת "פופ אפ" שמופיעה על המסך בכל פעם שמישהו מקליד בשורת החיפוש את המילה "אונס", במטרה למצוא סרטוני וידיאו שבהן ישנה אלימות מינית. בתוכן ההודעה נכתב: "אם אתם מחפשים סרטונים בקטגוריה הזו, כנראה שהגיע הזמן לייעוץ פסיכולוגי". להודעה מצורף קישור לאתר התייעצות פסיכולוגית אונליין.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
סוריה: 20 הרוגים בפיגוע באזור שיעי המזוהה עם משטר אסד
רומני שוקל לתמוך במועמד שלישי: "לא רוצה נשיא גזעני ומיזוגני"
תגלית מרעישה בקמבודיה: חוקרים חשפו עיר עתיקה מהמאה ה-12

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שבה נתקלים הגולשים שמחפשים "אונס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו המומים ומזועזעים מעיוות הדין שנעשה במשפטו של ברוק טרנר", נמסר מדוברות האתר, "בעוד xHamster חסידים של חופש הביטוי, לא נוכל לסלוח על יחסי מין ללא הסכמה ותרבות אונס מתרחבת". עוד נמסר כי "קיימים חיפושים רבים של סרטוני אלימות מינית. פנטזיות על אונס אינן נדירות. תוך 0.28 שניות יציג גוגל מאה אלף תוצאות של 'סצנות האונס הטובות ביותר'".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

32% מפנטזות על אונס

המתנגדים להחלטת האתר טוענים כי הצעד, שמטרתו אמנם חיובית, יגביר את הבושה בקרב אוכלוסיית הצופים בסרטי פורנו, שגם ככה שכיחה. גם דיוויד לי, פסיכולוג המתמחה בנושאי מיניות, הביע התנגדות לצעד שנקטו מנהלי האתר. לדבריו, למרות שיש אנשים שמחפשים סרטי פורנו המציגים אונס והם נמצאים בסיכון לפתח אלימות מינית, זו הגזמה לטעון שכל מי שצופה בסוג זה של סרטים יפתח התנהגות מינית אלימה.

ב-2009 התקיים מחקר באוניברסיטה בטקסס על ידי כמה פסיכולוגים שביקש לבדוק את שכיחות הפנטזיות המיניות הכוללות שליטה, כפייה, אונס או יחסי מין ללא הסכמה בקרב נשים. המחקר כלל 355 נשאלות והתוצאות הראו כי 62% פנטזו על יחסי מין מעין אלו, כשמתוכן 32% מפנטזות על אונס.

הפגנה נגד אונס באוניברסיטת סטנפורד ספטמבר 2015. AP
"המומים ומזועזעים מעיוות הדין". הפגנה נגד האונס באוניברסיטת סטנפורד/AP

אין זו הפעם הראשונה שהאתר xHamster מפיץ את האג'נדה הפוליטית שלו באשר לסוגיות סוערות בנוגע למיניות בחברה. בחודש אפריל האחרון, גולשים מכתובת IP של קרוליינה הצפונית שבארצות הברית שנכנסו לאתר, נתקלו בהודעה זועמת על החוק במדינה. זאת, בעקבות החלטת המחוקקים בקרוליינה הצפונית לפיה האזרחים יידרשו להשתמש בתאי שירותים התואמים את המגדר המצוין בתעודת הלידה שלהם בלבד. חוק זה פוגע באוכלוסיית הטרנסג'נדרים.

בהודעה שהופיעה לגולשים מקרוליינה הצפונית על המסך נכתב: "הצביעות שלא תיאמן של קרוליינה הצפונית, המדינה שבה הומופוביה היא החוק. קרוליינה הצפונית! הפסיקי את השיגעון ההומופובי שלך!". בהודעה הקצרה צוין כי מתחילת שנת 2016, נרשמו במדינה 319,907 צפיות בסרטונים באתר תחת קטגוריית "גייז", ו-491,295 צפיות נוספות בקטגוריית "טרנסיות".

ברוק טרנר, סטודנט בסטנפורד שהורשע באונס, יוני 2016. רויטרס
אנס את הצעירה כשהייתה מחוסרת הכרה אחרי מסיבה בקמפוס. ברוק טרנר/רויטרס

הפעם, יוצא האתר נגד האונס המזעזע וקלות עונשו הבלתי נסבלת. השופט אהרון פרסקי מקליפורניה גזר בסוף השבוע האחרון שישה חודשי מאסר בלבד על ברוק טרנר שהורשע באונס צעירה בעת שהייתה מחוסרת הכרה. טרנר נעצר ב-18 בינואר 2015, לאחר ששני סטודנטים מצאו אותו מאחורי פח אשפה כשהוא אונס את הצעירה אחרי מסיבה בקמפוס. הנאנסת נמצאה לאחר שבגדיה הוסרו, והיא לא זכרה את שאירע כששבה להכרה. הוא הורשע לבסוף בתקיפה בכוונה לאנוס אישה שתויה, באונס אדם ללא הכרה ובהחדרת עצם זר לגופה של הנאנסת.

העונש הקל, הפחות בהרבה מהעונש המינימלי המתבקש על פי חוקי המדינה, הוביל למחאה זועמת רחבה. יותר מ-530 אלף בני אדם חתמו על עצומה הקוראת להדחתו של השופט פרסקי, שהואשם בכך שהשפיע על חבר המושבעים והסתמך כמעט רק על גרסתו של טרנר. סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הביע תמיכה בצעירה ופרסם מכתב שבו הוא שיבח את בחירתה לשתף את הציבור בחוויה הקשה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully