וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיגעון הומופובי": העונש החינוכי של אתר הפורנו לצפון קרוליינה

החוק השנוי במחלוקת שעבר במדינה ופוגע בקהילת הטרנסג'נדרים, הוביל את אתר xHamster לתגובה יוצאת דופן. במקום סרטונים, הגולשים הוכרחו לצפות בהודעה שחושפת: חצי מיליון צפיות לפורנו טרנסג'נדרי מתחילת השנה בצפון קרוליינה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כשבוע לאחר שהמחוקקים בקרוליינה הצפונית אישרו חוק שנוי במחלוקת שנועד לפגוע בקהילת הטרנסג'נדרים והטרנסג'נדריות, ולפיו האזרחים יידרשו להשתמש בתאי שירותים התואמים את המגדר המצוין בתעודת הלידה שלהם בלבד, התגובות לא איחרו לבוא. אחרי שכמה חברות מסחריות הכריזו על צמצום פעילותן במדינה, אמנים כדוגמת ברוס ספרינגסטין הכריזו על ביטול הופעות וגורמי ממשל במדינות אחרות הורו על ביטול ביקורים רשמיים במדינה – גם אתרי הפורנו פתחו במתקפה על החוק.

מי שביקש החל משלשום (שני) להיכנס לאתר הפורנו xHamster מכתובת IP שמקורה בקרוליינה הצפונית נתקל בהודעה, שבה נכתב: "הצביעות שלא תיאמן של קרוליינה הצפונית, המדינה שבה הומופוביה היא החוק. קרוליינה הצפונית! הפסיקי את השיגעון ההומופובי שלך!". בהודעה הקצרה צוין כי מתחילת שנת 2016, נרשמו במדינה 319,907 צפיות בסרטונים באתר תחת קטגוריית "גייז", ו-491,295 צפיות נוספות בקטגוריית "טרנסיות".

עוד בוואלה! NEWS:
חוק שנוי במחלוקת במיסיסיפי: עסקים יוכלו לסרב לשרת זוגות חד-מיניים
אפליה ופשעי שנאה: טרנסג'נדרים מתלוננים על התעללות מצד המערכת
הפגנת למען זכויות להט"ב בתל אביב: "הממשלה שכחה שצריך לעשות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצביעות שלא תיאמן של קרוליינה הצפונית". ההודעה שקידמה את פני הגולשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שבהודעת החברה נמסר בתחילה כי האתר נחסם לשימוש לתושבי קרוליינה הצפונית, המשתמשים העידו כי ניתן היה לסגור בקלות את ההודעה – ולהמשיך בגלישה כרגיל. דובר החברה, מייק קוליץ', מסר בריאיון לאתר האמריקני "הפינגטון פוסט", כי אתר הפורנו מאמין בשוויון לכולם.

"במשך 50 השנים האחרונות נאבקנו למען שוויון לכולם, ו-xHamster לא יסבול את החוקים המפלים האלה", אמר. "על פי נתוני הצפייה של תושבי צפון קרוליינה, אנחנו מרגישים שהעונש הזה חמור. לא נעמוד מנגד ונעביר רווחים למערכת שמקדמת זבל כזה. אנחנו מכבדים את כל המגדרים והנטיות המיניות ומאמצים אותם".

"אני חושב שלפורנו יש את הכוח לעשות את מה שברוס ספרינגסטין לא יכול", הוסיף קוליץ'. לטענתו, החברה מתכוונת להחליף את מסך הכניסה לאתר של הגולשים מקרוליינה הצפונית לעצומה שיוכלו הגולשים לחתום עליה, ולדרוש מהמחוקקים לבטל את החוק. "אני מקווה שנקבל מספר חתימות השווה למספר החיפושים של 'טרנסקסואלים'", טען דובר החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ברוס ספרינגסטין. Manny Rocca, AP
"לפורנו יש את הכוח לעשות את מה שספרינגסטין לא יכול". ברוס ספרינגסטין/AP, Manny Rocca

הצעד החריג של אתר הפורנו דווח בהרחבה בכלי התקשורת האמריקניים, וזכה גם לככב ברשתות החברתיות. משתמש אחד כתב בטוויטר: "אתה יודע שנכשלת בחיים כשאתר פורנו מכניס לך. קרוליינה הצפונית, הפסיקי את הצביעות ההומופובית שלך". הדיווחים הדגישו את הצעד "האמיץ" של האתר, אולם השמיטו כל התייחסות לבעייתיות שבתעשיית הפורנו בכל הנוגע לזכויות נשים ולקידום מין בהסכמה.

xHamster מצטרף בכך לאחד מהאתרים הגדולים בעולם, PornHub, שהשתמש בשנים האחרונות בקהל הלקוחות הגדול שלו למטרות פוליטיות. כך, למשל, האתר מעביר חלק מרווחיו למטרות צדקה, כמו הגנה על חיות בר, ומפרסם דרך קבע סקרים פוליטיים – כמו למשל העדפותיהם הפוליטיות של גולשיו לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית – או נתונים הנוגעים לחיפושים הפופולריים ביותר בקרב נשים או בקרב תושבי מדינות מסוימות.

מטה ענקית הפיננסים דויטשה בנק בפרנקפורט. AP
"אנחנו מתייחסים להתחייבות שלנו להקים סביבת עבודה שמתאימה לכולם באופן רציני ביותר". מטה דויטשה בנק/AP

צעדי חרם דומים, בידי חברות אמריקניות ובינלאומית, כבר הושתו גם על מיסיסיפי, שהעבירה חוק שמתיר לעסקים פרטיים או ציבוריים לסרב להעניק שירות לזוגות להט"בים, על בסיס אמונתם הדתית. חוקים דומים לזה שאושר בקרוליינה הצפונית יובאו בימים הקרובים לאישור המחוקקים בקרוליינה הדרומית ובטנסי, וגם שם מתכננים פעילים וחברות מסחריות לפעול אם החוקים יאושרו.

אתמול הכריז הבנק הגרמני המוביל "דיוטשה בנק" על הקפאת התכניות לגיוס 250 עובדים נוספים למטה החברה בקרוליינה הצפונית. "אנחנו מתייחסים להתחייבות שלנו להקים סביבת עבודה שמתאימה לכולם באופן רציני ביותר", מסר מנכ"ל החברה בארצות הברית, ג'ון קריאן. לדבריו, "אנו גאים בעובדים ובעובדות שלנו, ומצטערים שבעקבות החקיקה הזאת לא נוכל לכלול את קרוליינה הצפונית בתכניות ההתרחבות שלנו לפי שעה".

עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully