וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת למען זכויות להט"ב בתל אביב: "הממשלה שכחה שצריך לעשות"

27.2.2016 / 17:42

כ-200 בני אדם יצאו להפגנת מחאה מול קריית הממשלה, לאחר סערת הימנעותו של ח"כ אוחנה מהצבעה על חוקים פרו-להט"בים. המפגינים קראו "נמאס מהבטחות" ו"לא רוצים פירורים, תשנו את החוקים". קריאות לעבר ח"כ גרמן: "הפילה בעצמה חוקים"

עריכה: ניר חן

הסערה סביב החלטתו של ח"כ אמיר אוחנה מסיעת הליכוד להימנע מהצבעה על חוקים למען קהילת הלהט"ב לא שוככת, והערב (שבת) כ-200 בני אדם יצאו להפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב. זאת, במחאה על דחיית שורה של חוקים המקדמים שוויון זכויות לקהילה הגאה. בין ההצעות שנדחו במליאת הכנסת, חוק האוסר על טיפולי המרה, חוק המקל על זוגות גאים לאמץ ילדים, תיקון לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה המאפשר להכיר במשפחות גאות כמשפחות שכולות, וחוקים המגדירים פשעים על רקע נטייה מינית כפשעי שנאה.

המפגינים קוראים, בין היתר, "נמאס מהבטחות" ו"לא רוצים פירורים, תשנו את החוקים". חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) הצטרפה להפגנה, אולם זכתה לקריאות נגדה מצד פעילים מהמאבק הסוציאליסטי, שאינם מזוהים עם האגודה. "גרמן הפילה בעצמה חוקים בממשלה עם לפיד", קראו חלק מהמפגינים. מלשכתה של ח"כ גרמן נמסר כי "הקריאות הגיעו מפעילים פוליטיים שניצלו את הרגע החשוב של אחדות השורות. בפועל העובדה היא שמדובר בכלל בחוק שגרמן הגישה ופעלה לקדמו".

דני, אחד המפגינים, סיפר: "באנו לכאן כי ממשלת ישראל למדה מצד אחד לדבר לטובת הקהילה, אבל היא שכחה שצריך לעשות. איפה כל הפוליטקאים שהגיעו למצעד הגאווה, שהתחנפו לפני הבחירות? נמאס מהצביעות, אם הליכוד באמת תומך בזכויות הקהילה שיקים קואליציה אלטרנטיבית ליברלית אמיתית".

עוד כתבות בנושא:
הנתונים העגומים: שתיים מכל שלוש נשים בקהילת הלהט"ב הוטרדה מינית
בתו הלסבית של הח"כ החרדי: "אבא ואני הצלחנו להגיע להכרה והבנה"
הטרנסג'נדרית שתמיד חלמה להיות אם נלחמת על הזכות לפונדקאות

הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב. אבי כהן
"לא רוצים פירורים, תשנו את החוקים". המפגינים בתל אביב, הערב/אבי כהן

יוזמי ההפגנה הם האגודה למען הלהט"ב בישראל, בשיתוף עם ארגון הנוער הגאה "איגי", חוש"ן, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, וארגון "מעברים" לקהילה הטרנסית. לצד פעילי הארגונים, צפויים להפגין חברי וחברות הקהילה הגאה, משפחותיהם ותומכיהם "שמאמינים בשוויון אמיתי ומלא ללהט"ב, בדרישה לשוויון זכויות בחוק עבור הקהילה הגאה בישראל", לדברי המארגנים.

אמרי קלמן, יו"ר שותף באגודה למען הלהט"ב, סיפר: "הגענו לפה היום כי נמאס לנו לשמוע הבטחות שלא מתממשות. לפני שנה בדיוק ניהלנו קמפיין שבו הבטיחו פוליטיקאים ממפלגות שונות לתמוך בקהילה ולקדם זכויות. עברה שנה ודבר לא השתנה. אנחנו דורשים מהממשלה להשתמש בכוח שלה כדי לקדם ליזום חוקים ולא להפיל אותם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"פוליטיקאים רבים מתהדרים במעמדה של הקהילה בישראל בפני העולם כולו". אוחנה/יואב דודקביץ'

בהודעה שהוציאו באגודה למען הלהט"ב קראו לכל חברי הקהילה להגיע ולתמוך במאבק: "אנחנו מרגישים מרומים", נכתב. "הקהילה הגאה אכן צבעונית ויפה - אך היא איננה קישוט לפוליטיקאים". מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חיזקי, מסר כי "הקהילה הגאה זועמת ובצדק רב. פוליטיקאים רבים מתהדרים במעמדה של הקהילה בישראל בפני העולם כולו. הגיעה השעה לקיום הבטחות ועשייה".

בדבריו התייחס חיזקי להפגנה האחרונה שנערכה בגן מאיר בתל אביב בעקבות הרצח במצעד הגאווה בירושלים, אליה הגיעו שורה של פוליטיקאים שהביעו את תמיכתם בקהילה הגאה והצהירו כי הם מתכוונים לקדם את ערכיי הקהילה במישור הפוליטי – אך בשעת המבחן האמיתית, לדבריו, הצהרות אלה נעלמו כלא היו. "קיבלנו על במותינו את השר שטייניץ שהתחייב שיתמוך במאבק שלנו", הזכיר חיזקי. "שמחנו לראות את שרת התרבות צועדת איתנו בתל אביב, אירחנו בכבוד את שר הביטחון בפאנל לקראת הבחירות, שמענו אותו מספר שהוא תומך בנישואים גאים, התכבדנו בנוכחותו של שר הסביבה והתרגשנו כשראש הממשלה הגיע למליאת הכנסת ביום המיוחד לזכויות הלהט"ב".

יום הגאווה בכנסת. 23 בפברואר 2016.. האגודה למען הלהט"ב, מערכת וואלה! NEWS
יום לפני ההצבעה, נערכו בכנסת דיונים בנושאים הקשורים לקהילה. יום זכויות הלהט"ב, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, האגודה למען הלהט"ב

חן אריאלי, יו"ר שותפה של האגודה למען הלהט"ב שיזמה את המחאה, מסרה כי "אנחנו מתנגדות למדיניות של דיבורים והבטחות ללא כיסוי. אנחנו רוצות לראות את הקואליציה יוזמת חוקים לטובת הקהילה, כפי שהבטיחו רבים מחברי הכנסת היושבים בה". עוד הדגישה אריאלי: "אנחנו דורשות לראות את הממשלה מעבירה תקציבים חדשים לארגוני הקהילה אחרי קיפאון ארוך מדי. זו הממשלה של כולנו, אנחנו נמצאים ונמצאות בכל הקשת הפוליטית. הגיע הזמן למעשים ולא רק לדיבורים".

רק ביום שלישי האחרון התקיים לראשונה בהיסטוריה יום מיוחד בנושא זכויות להט"ב בכנסת, ביוזמת האגודה למען הלהט"ב בישראל והשדולה הגאה בכנסת. יום לאחר מכן עלתה להצבעה במליאת הכנסת שורה של חוקים. ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר תא הגאווה בליכוד, שהיה משתתף פעיל בדיונים ביום זכויות הלהט"ב, הצהיר כי הוא נמנע מלהצביע בעד החוקים, וזאת בגלל משמעת קואליציונית אליה הוא מחויב כחבר כנסת מטעם הליכוד. החלטה זו עוררה זעם רב בקרב חברי הקהילה הגאה, שטענו כי אוחנה בגד בערכיו האישיים. זעם זה בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות על ידי חברים בולטים בקהילה הגאה שזעמו על התנהלותו.

חברת הכנסת יעל גרמן בהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב. אבי כהן
חברת הכנסת יעל גרמן בהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב/אבי כהן
חברת הכנסת יעל גרמן בהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב. אבי כהן
חברת הכנסת יעל גרמן בהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב/אבי כהן
הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב. אבי כהן
הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב/אבי כהן
הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב. אבי כהן
הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully