וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו הלסבית של הח"כ החרדי: "אבא ואני הצלחנו להגיע להכרה והבנה"

דב גיל-הר

24.2.2016 / 0:56

לרגל יום הקהילה הגאה שצוין בכנסת לראשונה סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS היידי מוזס, בתו של חבר הכנסת אליעזר מוזס מיהדות התורה, על התהליך שעברה, על מטרותיה בפעילותה החברתית ועל יחסיה עם אביה. "ילדים הם של אבא ואימא ולא משנה מה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

היידי מוזס, בתו של חבר הכנסת אליעזר מוזס מיהדות התורה, היא לסבית מוצהרת שפועלת למען זכויות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים). אתמול (שלישי) כשהכנסת ציינה לראשונה את יום הקהילה הגאה היא השתתפה בוועדה בנושא. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS היא סיפרה שכשחבר הכנסת משה גפני, חבר סיעתו של אביה, נכנס, הוא נשאל על ידי אחת מחברות הכנסת: "איך אתם חיים עם עצמכם אחרי שאתם זורקים את הילדים", וענה: "אנחנו קולטים את בעלי התשובה אצלנו, נותנים להם קהילות, ואתם תקבלו את הילדים שלנו".

במסגרת יום הקהילה הגאה בכנסת הועלו על סדר יומן של ועדות הכנסת נושאים כמו להט"ב במערכת החינוך ובשירות בצה"ל, מעמד בני זוג מאותו המין, וגם להט"ב במגזר הדתי. מוזס, בת 34, שמשתייכת לארגון "בת קול" שבו חברות לסביות המנהלות אורח חיים דתי, סיפרה על התהליך שעברה בחייה. "חותנתי בגיל 17 אף שעוד לפני כן כבר הבנתי את הרצון שלי בקשר עם אישה וכשהתגרשתי התחלתי בתהליך של אם אני יכולה להגיע למקום הזה".

"הגיעה אליי בחורה חילונית ושאלה אותי למה אני לא עושה חשבון נפש עם עצמי ואז המליצה לי על ארגון 'בת קול', ארגון דיסקרטי". מוזס עזבה את העולם החרדי בגיל 21. "אחרי שווידאתי שאני לא יכולה לחיות עם גבר", הסבירה. במפגש הראשון ב"בת קול" מצאה אהבה. "זכיתי לחוות אהבה רק בגיל 26".

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס ממפלגת יהדות התורה. עומר מירון
"אבא שלי ואני היינו מעריצים האחד של השנייה מגיל קטן". אליעזר מוזס/עומר מירון

על המערכת היחסים היוצאת דופן עם אביה היא מספרת: "אבא שלי ואני היינו מעריצים האחד של השנייה מגיל קטן. ועברנו את השנים האלה וגם היום הצלחנו להגיע להכרה והבנה בינינו". לדבריה, "זה שאנשים אומרים שהמשיכה המינית היא תאונה, זו תפיסה שמרגיעה אותם כמו שלא מזניחים ילד שעבר תאונה מסוג אחר". מוזס ציינה כי גדולי ישראל כבר לא אומרים לקרוע קריעה על ילדים, "זה כבר לא קיים".

לפי מוזס, כיום, המון ילדים עוזבים בתים חרדים בלי קשר למיניותם. "אני חושבת שאבא פותח פתח לקבלה, שילדים הם של אבא ואימא ולא משנה מה. היום התפיסה החרדית יותר פתוחה ומכילה. אין שיח של מיניות בחברה החרדית וזה חלק מהדברים שלא מדברים עליהם. אבל אני מכירה המון לסביות והומואים חרדים שחיים שם וחלקם חיים טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לא יהיו נישואי להט"ב כל עוד הקואליציה ימנית-חרדית"

נישואי גאים לא ייהפכו לחוקיים כל עוד הקואליציה תהיה ימנית-חרדית אך ייתכן שיקרה בקואליציה עם מפלגות אחרות, טוענת מוזס. "ברגע שנבחר במפלגות גדולות לא נצטרך להיות תלויים במפלגות קטנות או סקטוריאליות, מפלגות אופנה ששמים וטו קואליציוני כמו שיכולים לשים יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי".

בינתיים מנסה מוזס לקדם הצעת חוק שתעגן רישום במשרד הפנים מיד לאחר שנולד תינוק מבלי שהאם השנייה תצטרך לעבור תהליך אימוץ. "זה משהו קטן שכן אולי יכול לעבור, אני בתקווה גדולה, במסע של מי שיכול להריץ את בליכוד".

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully