וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי להט"ב בולטים נגד ח"כ אוחנה: "הרוויח את הביקורת ביושר"

דב גיל-הר

26.2.2016 / 19:14

היעדרות הח"כ מהליכוד, הומוסקסואל מוצהר, מהצבעות על חוקים הקשורים בקהילה עוררה זעם רב. בריאיון באולפן וואלה! NEWS סיפרו שני פעילים על האכזבה ממנו: "הטענה שידיו כבולות אינה מחזיקה מים". מחר מתוכננת הפגנה בנושא מול קריית הממשלה

עריכה: ניר חן

החלטתו של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שלא להימצא במליאה בזמן הצבעות על חוקים הקשורים לקהילת הלהט"ב עוררה זעם רב בקרב חבריה, בעיקר לנוכח היותו הומוסקסואל מוצהר. בהצבעות, שנערכו יממה לאחר ציון יום הגאווה בכנסת, נדחו שורה של הצעות חוק לקידום זכויותיהם של הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. עודד פריד, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב לשעבר, ונעמי סרוסי, חברת הוועד המנהל באגודה, התארחו אתמול (חמישי) באולפן וואלה! NEWS והתייחסו לכעס בקהילה ולתסכול הגובר בקרב חבריה בכל הנוגע לחקיקה שתיטיב עם זכויותיהם ומעמדם.

"הקהילה הגאה זועמת ובצדק, לא רק על אמיר אוחנה, אלא בכלל על הממשלה ועל הליכוד", הסבירה סרוסי. "על ח"כ שרן השכל ועל שרת התרבות מירי רגב, שהגיעה לצעוד אתנו במצעד הגאווה, ועל שר הביטחון משה יעלון שהגיע לנאום בפנינו לפני הבחירות והתחייב לפעול למען זכויות הקהילה. זו שורה ארוכה של ח"כים שמתחייבים בהבטחות ולא עושים זאת. אמיר זוכה לכל הביקורת הקשה והוא הרוויח אותה ביושר", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
זעם על היעדרות אוחנה מהצבעות בנושא להט"ב: "העדיף משמעת על ערכים"
הנתונים העגומים: שתיים מכל שלוש נשים בקהילת הלהט"ב הוטרדה מינית

השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"מה הוא עשה כדי לסייע לקהילה?". אוחנה/יואב דודקביץ'

לדברי פריד, הוא מכיר את אוחנה זמן רב ומבין ללבו, ואף לא חושב שהיה עליו להפר את המשמעת הקואליציונית. עם זאת, לטענתו, "גם אנחנו רוצים ליהנות מאותה משמעת קואליציונית ושייצג אותנו. אחד התירוצים שתמיד משמיעים לנו הוא שאי אפשר להעביר חקיקה כי הקואליציה בעייתית. אז מה כן אפשר? תמיד שומעים מה לא ניתן לקדם, אבל יש יושבי ראש של ועדות מהליכוד ושרים בליכוד ואף אחד מהם לא מקדם דברים למען הקהילה". הוא הוסיף: "אני רוצה לראות - מה אמיר אוחנה עשה כדי לסייע לקהילה? הטענה שידיו כבולות לא מחזיקה מים".

סרוסי גיבתה את דבריו ואמרה כי יש דברים רבים שניתן לעשות במסגרת העבודה הפרלמנטרית. "אפשר להפנות תקציבים למען הקהילה, לקדם חקיקה שאינה שנויה במחלוקת כמו ברית הזוגיות, לקדם נראות, לתקן נהלים במשרד החינוך ולהראות עשייה", אמרה. "הממשלה הזו קמה לפני שנה ולא עשתה למען הקהילה. הגיע הזמן לראות מעשים. אנחנו נקיים במוצאי שבת הפגנה מול קריית הממשלה כי אנחנו רוצים לראות מעשים אמתיים".

לדבריה, התקיפה נגד אוחנה אינה רק בגלל ההצבעה הנקודתית הזו, אלא משום שאין חקיקה או העברת תקציבים לארגונים המסייעים לקהילה, כמו איגי וחוש"ן. "זה פתרון טוב שיכול לסייע במקום חקיקת חוקים שלא מעבירים. למה זה לא נעשה? אנחנו מרגישים מרומים", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יום הגאווה בכנסת. 23 בפברואר 2016.. האגודה למען הלהט"ב, מערכת וואלה! NEWS
"ח"כ השכל הצטרפה לשדולה - ויום אחרי הצביעה נגד". יום הגאווה בכנסת, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, האגודה למען הלהט"ב

סרוסי הוסיפה כי בכנסת עלו הצעות שאינן קשורות ספציפית בקואליציה או באופוזיציה, שעליהן אין מחלוקת. למשל, הצעות החוק על הכרה במשפחות שכולות או על איסור טיפולי המרה לקטינים. היא הסבירה: "ח"כ שרן השכל, יום לפני ההצבעה, הצטרפה כיו"ר משותף בשדולה למען הקהילה והתיישבה בוועדות שהתקיימו ביום המיוחד בכנסת לקהילה הגאה בשלישי האחרון. והיא אמרה בעצמה - 'זכויות הקהילה הגאה אינם עניין של ימין ושמאל. אנחנו כולנו מאוחדים'. ורק יום אחרי היא כבר מצביעה נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully