וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש במערכת הביטחון אחרי הפיגוע: גל חקיינים במהלך הרמדאן

9.6.2016 / 9:40

ההחלטה להקפיא את ההקלות לפלסטינים לא תהווה מכה לאוכלוסייה, ולא תפתור את בעיית חדירתם של אלפי שוהים בלתי חוקיים מדי יום. כעת, הדריכות בפיקוד המרכז תושם על ההסתה הפרועה במהלך ימי החג מחשש לפיגועים דומים נוספים. פרשנות

צילום: אבי כהן ויותם רונן, עריכה: מתן חדד ושניר דבוש

חשש במערכת הביטחון מפני גל חקיינים שינסו ללכת בעקבות המחבלים שרצחו ארבעה בני אדם במרכז שרונה. כעת ניצבים הבכירים בפני השאלה כיצד לשמור על הביטחון בחג הרמדאן מבלי להצית אש בגדה

הפיגוע שארע אמש (רביעי) במתחם שרונה בתל אביב, היה עניין של זמן. קצינים בכירים בפיקוד מרכז התריעו לפני חודשים אחדים כי למרות הירידה בהיקף הטרור בחצי השנה האחרונה, עשוי הרמדאן לשמש קרקע פורייה למסיתים ולמבצעי פיגועי טרור.

שני צעירים שלבושים בחליפות מעוצבות ונטמעים בנוף, מנצלים את הזמן של אחרי שקיעת השמש, כדי לשבור את צום הרמדאן. מיד לאחר מכן, בקור רוח מצמרר מהול בטירוף, הם שולפים את הנשקים ומתחילים לטבוח באזרחים במסע הרג מתוכנן.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה
המחבלים מהפיגוע בת"א: אחייניהם של בכירי הזרוע הצבאית של פתח
במשטרה מעריכים: "המחבל נמלט לבניין מגורים ותכנן לקחת בני ערובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במערכת הביטחון חוששים מחקיינים. המחבלים שביצעו את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון קבעו שמדובר בשוהים בלתי חוקיים שכנראה החליטו בעצמם לבצע פיגוע, ולא ביוזמת ארגון טרור ההערכה מתחזקת לאור הקרבה המשפחתית בין המחבלים בני הדודים, שכנראה ניצלו את נתיבי ההסתננות דרכם חודרים אלפים לישראל מדי יום. חלק מסתננים באמצעות תיעוד מזויף, חלק חוצים פרצות בגדר, וחלק מוברחים בכלי רכב.

תוואי גדר ההפרדה המתוכנן הנו באורך כ-525 ק"מ, ואינו כולל את גוש עציון, מעלה אדומים ואריאל, ואינו כולל צירים המחברים בין הכפרים הפלסטיניים. עד כה הושלמה פריסת יותר מ-460 ק"מ ונותרו עוד כ-60 ק"מ להשלמה, שחלקם בעבודה, וחלקם בדיונים בבג"ץ. כ-8% הם חומה, ורובה בירושלים. לאורך הגדר נבנו כ-32 מעברים וכ-70 שערים חקלאיים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעברים נועדו לשמר את חופש התנועה והגישה לאוכלוסיות משני צדי הגדר. זו נקודת תורפה משמעותית שמצטרפת לאכיפה וענישה בררנית נגד שוהים בלתי חוקיים, מסיעים ומעסיקים. זהו אתגר ישן למערכת הביטחון, ואתגר חדש עבור שר הביטחון אביגדור ליברמן. כעת חוששים במערכת הביטחון מגל חקיינים של המחבלים בפיגוע, ברקע חודש הרמדאן.

לשם כך תתקיים היום הערכת מצב בה יידרשו ראשי מערכת הביטחון למצוא את האיזון בין מניעת פיגועים נוספים למניעת עונש קולקטיבי שעשוי להצית אש בגדה. הבוקר הוטל כתר על הכפר יטא ממנו יצאו המחבלים: אין יוצא ואין בא, למעט מקרים הומניטאריים.

תקופת חג הרמדאן המתוחה גם ככה בגלל הצום אינה נוחה לשינויים בהלך הרוח ביהודה ושומרון, ולכן ניתן להניח שליברמן לא יוציא אל הפועל מדיניות חדשה נגד הטרור. ההחלטה לשלול 84,000 היתרי כניסה לישראל, לא מהווים מכה לאוכלוסייה מאחר והחג רק בפתח ועוד ייתכנו שינויים. מה שכן זהו זמן ממושך מאוד עבור הדרשנים במסגדים לקרוא לאלימות.

פעילות צה"ל באזור הכפר יטא בדרום הר חברון 9.6. דובר צה"ל
פעילות צה"ל הלילה ביטא/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully