וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מעריכים: "המחבל נמלט לבניין מגורים ותכנן לקחת בני ערובה"

9.6.2016 / 8:30

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי ככל הנראה אחד המחבלים נמלט לבניין מגורים כדי להסתתר, או כדי לפגוע בדייריו. "מנענו אסון כבד הרבה יותר, המחבלים תכננו להיכנס למתחם שרונה מרקט", אמר גורם בכיר

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

"אין לנו ספק שהפיגוע היה יכול להיות הרבה יותר רצחני", אמר הבוקר בכיר במשטרה על תוצאות החקירה הראשונית של הפיגוע במרכז שרונה בתל אביב, בו נרצחו ארבעה. "מנענו אסון כבד הרבה יותר, שכן המחבלים תכננו להיכנס למתחם שרונה מרקט, אך נתקלו במאבטחים, והחליטו לא להיכנס. ירי במתחם היה מוביל למספר נפגעים גבוה בהרבה".

מחקירה ראשונית עולה כי אחד המחבלים ניסה להיכנס לבניין מגורים, ותכנן ככל הנראה לקחת בני ערובה או להסתתר, אך שוטר שלא היה בתפקיד זיהה אותו, הכשיל אותו והסתער לעברו כדי לעצור אותו, כך לפי הבכיר.

"ברשותם של המחבלים הייתה תחמושת רבה שלא השתמשו בה", אמר הבכיר לוואלה! NEWS, "בכלל זה עוד מחסניות וסכינים. המשטרה בודקת מה הביא לעצירת הירי – האם מעצור באחד מכלי הירי, בהלה שאחזה במחבלים, או תגובת המאבטחים במקום".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה
חמאס: המחבלים מהפיגוע בתל אביב - פעילי הארגון
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "רצח בדם קר של מחבלים נפשעים"

מסעדת "מקס ברנר" במתחם שרונה בתל אביב בבוקר שלאחר פיגוע הירי במקום. 9 ביוני 2016. מגד גוזני
בית הקפה בבוקר שאחרי הפיגוע במרכז שרונה/מגד גוזני

הגורם אישר כי שני המחבלים הם בני דודים מהכפר יטא בדרום הר חברון, ודיווח כי כרגע החקירה מתמקדת בשאלה מי סייע להם להגיע לתל אביב ולתכנן את הרצח. כלי הנשק שהיו ברשותם הם רובי קרל גוסטב מאולתרים, המיוצרים במחרטות בשטחי הרשות הפלסטינית.

בתגובה לכך שהם התחפשו בחליפות, הבהיר הגורם כי במשטרה נערכים לתרחיש דומה שבו המחבלים מנסים להיטמע בחברה, "העובדה שהם הגיעו לבושים כאנשי עסקים היא לא דבר שהפתיע אותנו".

בעקבות הפיגוע קיים מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב משה אדרי הערכת מצב, בה הוחלט על תגבור מסיבי של כוחות משטרה בעיר. הכוחות יובאו לעיר מיחידות ארציות ומבית הספר לשוטרים, וכן כוחות מג"ב וכוחות ממחוזות אחרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מתקפת טרור בלב תל אביב: הסועדים במתחם שרונה נמלטים מירי המחבלים. מערכת וואלה! NEWS
מסע הרצח כפי שתועד במצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

"ההחלטה להציף את העיר בשוטרים נועדה ליצור תחושת ביטחון בקרב הציבור", אמר הגורם, "זו גם הסיבה שאנחנו מבקשים מהציבור לגלות אחריות וערנות, ולדווח על אנשים חשודים או חפצים חשודים". במשטרה ובשב"כ ימשיכו לחקור את שני החשודים שנלכדו, במטרה לפענח את תשתית הטרור שעמדה מאחוריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully