וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "רצח בדם קר של מחבלים נפשעים"

9.6.2016 / 2:43

ראש הממשלה, שר הביטחון ליברמן והשר לביטחון פנים ארדן הגיעו לזירה במתחם שרונה. ליברמן: "המעורבים לא יוכלו לברוח". ארדן: "ניסו לבצע טבח במקום שבו האזרחים מצפים לרוגע". מוקדם יותר קיים נתניהו דיון חירום בבסיס הקריה

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיעו הלילה (חמישי) לזירת הפיגוע שאירע אמש בתל אביב. "אירוע קשה, רצח בדם קר של מחבלים נפשעים", תיאר נתניהו, ושלח את תנחומיו למשפחות. הוא אף ביקש "לשבח את הגבורה של אזרח, שבפעולתו כנראה הציל לא מעט חיים, וגם של מאבטח שפעל במיומנות, וגם של השוטר שלכד את המחבל השני".

נתניהו התייחס לדיון החירום שכינס בבסיס הקריה בעיר בעקבות הפיגוע. "קיימנו דיון על שורה של צעדים תקפים והגנתיים שננקוט נגד התופעה החמורה של ירי. היא מאתגרת אותנו וניתן לה מענה", מסר. "אנחנו מצפים לערנות של האזרחים. תהיה פעולה נחרצת של צה"ל, של המשטרה ואחרים, לא רק כדי לאתר את משתפי הפעולה אלא גם כדי למנוע פעולות נוספות. זו תקופה לא פשוטה, נפעל בתקיפות".

עוד בנושא:
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה
ערב שקט ב"מקס ברנר" הפך לזירה מדממת: תיעוד המנוסה והבהלה מהפיגוע
ח"כ אמיר אוחנה נכח בזירת הפיגוע בתל אביב: "יש שלוליות של דם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב, 9 ביוני 2016. רויטרס
"אירוע קשה". נתניהו בזירה, אמש/רויטרס

גם ליברמן מסר את תנחומיו למשפחות הנפגעים ולפצועים. בנוסף לכך, אמר: "מדובר ברצח נתעב של חפים מפשע, עוד ניסיון לפגוע במרקם החיים של מדינת ישראל". ליברמן הוסיף כי "צה"ל פועל בנחישות ובמהירות מרגע שנודע לו על האירוע. ננקוט בכל הצעדים המתבקשים מהמצב. זה לא הזמן לתת הצהרות. כל מה שנדרש נעשה בצורה הכי קשה, אלו שהיו מעורבים לא יוכלו להסתתר או לברוח מאחריות".

ארדן כינה את המחבלים "שפלים", ואמר כי "אנו מכירים את המסלול שלהם". לדבריו, המחבלים "הגיעו לבית קפה שקט ופסטורלי, וניסו לבצע טבח במקום שהאזרחים אולי הכי מצפים בו לשקט ולשלווה כדי לבלות עם משפחתם. המחבלים הצליחו לירות להרוג כמה מבלים. בזכות יוזמה ותגובה מהירה של אזרח ושל מאבטח שהגיעו לזירה, כוחות הביטחון לכדו את המחבלים, ואז האירוע הסתיים".

ארדן הוסיף: "המשטרה קיימה הערכת מצב איתי ועם אלשיך, ואחר כך עם ראש הממשלה. יש לנו כמה תובנות לגבי הצעדים הנדרשים. זוהי תקופה רגישה, לקראת שבועות, תפילות, וכמובן גם תחילת הרמדאן. נתגבר בכל המקומות הנדרשים את נוכחות המשטרה כדי לייצר תחושת ביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הירי בתל אביב, הערב/מגד גוזני

נתניהו נחת בנתב"ג זמן קצר לאחר הפיגוע בתום ביקור במוסקבה, נועד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך וגורמי ביטחון נוספים. כמו כן, בהמשך היום צפוי להיכנס הקבינט המדיני-ביטחוני.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב משה אדרי אמר כי לא הייתה התרעה ממוקדת על הפיגוע וכי לא ידוע למשטרה על מחבל נוסף שמסתובב חופשי. הוא קרא לתושבים לחזור לשגרה.

באירוע, שהחל בסביבות השעה 21:00, ירו שני מחבלים לכל עבר במתחם בסמוך למסעדת "מקס ברנר". ארבעה בני אדם נהרגו באירוע. מחבל אחד נפצע באורח בינוני והשני נעצר.

(עדכון ראשון: 22:00)

פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016/מגד גוזני
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
שירותי ההצלה בזירה, אמש/מגד גוזני
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. ספק 500
כוחות הביטחון בזירה, אמש/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully