וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים מהפיגוע בת"א: אחייניהם של בכירי הזרוע הצבאית של פתח

אילן זלאיט

9.6.2016 / 9:05

שני המפגעים שרצחו 4 בני אדם בעיר הם חאלד ומוחמד מחאמרה, בני דודים מהכפר יטא שמדרום לחברון. משפחת השניים מעורבת שנים בטרור נגד ישראל - אך חרף השיוך המשפחתי, חמאס טען כי השניים נמנים עם אנשיו

עריכה: מתן חדד

שני המחבלים שהוציאו לפועל אמש (רביעי) את הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב הם חאלד מוחמד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהכפר יטא שמדרום לחברון. למשפחה שממנה מגיעים השניים מעורבות ארוכת שנים בפעילויות טרור, אך למרות שייכותה לתנועת פתח, חמאס פרסם כי שני המחבלים היו מאנשיו. בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו שישה נוספים.

שניים מדודיהם של המחבלים הם מבכירי הזרוע הצבאית של פתח ואחראיים בעצמם לרצח ישראלים רבים. אחד מהם, ששמו גם חאלד מחאמרה, שוחרר בעסקת גלעד שליט. השני, טאלב מחאמרה, נושא שבעה מאסרי עולם בכלא הישראלי.

לקריאה נוספת:
ערב שקט ב"מקס ברנר" הפך לזירה מדממת: תיעוד המנוסה והבהלה מהפיגוע
במשטרה מעריכים: "המחבל נמלט לבניין מגורים ותכנן לקחת בני ערובה"
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים חאלד ומוחמד מחאמרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר הפיגוע דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי כוחות גדולים של צה"ל כיתרו את יטא, חסמו את היציאות ממנו והכריזו עליו שטח צבאי סגור. לפנות בוקר פשטו הכוחות על הכפר וערכו חיפושים בבתי משפחות המחבלים ובבתים נוספים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הכוח הישראלי עשה שימוש בדחפור ועצר שני פלסטינים, אב ובנו.

תנועת פתח התייחסה לפיגוע והאשימה את ישראל בליבוי הרוחות שגרם לו. בהודעה שפורסמה הבוקר נמסר מהתנועה כי המפגעים פעלו באופן בודד, וכי מדובר ב"תגובה טבעית למציאות שבה ישראל ממשיכה לבחור בדרך הכוח והאלימות". עוד נאמר כי הפיגוע אירע לאחר ש"ישראל דחתה את כל הקולות וההזדמנויות לשלום ולמתן זכויות לעם הפלסטיני, ואינה מבחינה בין נשים, זקנים וילדים בפשעיה היום-יומיים נגד הפלסטינים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני המחבלים ישבו במסעדת "מקס ברנר" במתחים שרונה לפני שיצאו למסע הירי. בעודם במסעדה הם פתחו באש וניסו לרצוח כמה שיותר מיושבי המקום, ולאחר מכן המשיך אחד מהם לירות ברחובות הסמוכים, בהם רחוב הארבעה. הוא פנה לעבר המשרד לביטחון פנים, נורה ונתפס בידי מאבטחי "קול ישראלי" והמשרד לביטחון פנים. הוא נפצע באורח בינוני והועבר לקבלת טיפול רפואי, זאת בעוד שהמחבל השני נעצר.

מסעדת "מקס ברנר" במתחם שרונה בתל אביב בבוקר שלאחר פיגוע הירי במקום. 9 ביוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע במסעדת "מקס ברנר" בתל אביב, הבוקר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully