וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נניף דגל על כיפת הזהב": חגיגת החזרה של היעד מספר 1 של החטיבה היהודית

9.6.2016 / 10:50

לאחר 10 חודשים במעצר מנהלי, זכה מאיר אטינגר לקבלת פנים בנוכחות גופשטיין, מרזל, ולא מעט נערים שהקפידו על תלבושות "יהודי מעסיק יהודי". הילדים מחפשים סמויי השב"כ, המבוגרים רוקדים לצלילי "אנשי דמים, דמים ומרמה" ואטינגר מבטיח: "לא ישברו אותנו, הדת מעל כל חוק"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

בתוך האולם הקטן, מרתף בית כנסת ברמת בית שמש, מתחיל להתנגן השיר "ימים על ימי מלך", וזה כנראה השלב שבו מבריחים את מאיר אטינגר – היעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ – לתוך האולם, מוגן מעדשות מצלמות הצלמים שאורבים בחוץ. "אתם חיים בסרט, אם אתה מקבל מכות זה לא אחריותי, אנשים פה משוגעים", מזהיר נער גבעות את אנשי התקשורת. באוטובוס של "דרכי נועם" מגיעה קבוצה נוספת של חוגגים. התלבושת כמעט אחידה – חולצות קצרות ועליהן הסיסמה "יהודי מעסיק יהודי". רק נער אחד מצטיין עם חולצה אדומה בהדפס כריכת הספר "תורת המלך" – שעוסק בין היתר במקרים שבהם מותר להרוג גויים.

אטינגר כבר בפנים, יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין ופעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל מגיעים והאירוע לרגל שחרורו של נכדו של מאיר כהנא ממעצר מנהלי שנמשך עשרה חודשים, מתחיל. מאחורי הבמה שלט גדול: "מאיר אטינגר חוזר הביתה, והיה השם למלך על כל הארץ". המשתתפים זוכים לשי: החוברת "שירת הרוח; הגיגים אקטואליים בחרוזים מעטו של מאיר דוד אטינגר".

אטינגר עולה לבמה והקהל שר. "אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם", וחוזר על הפסוק "אנשי דמים, דמים ומרמה". אטינגר על הדוכן, מסלסל את פאותיו הארוכות, זז לפי הקצב. "רק מאז שהשתחררתי הצטברו 5,000 שעות של שבי. זה גם יכול להיות משכון בשבילנו. יש לנו משכון להשקיע את כל הכוחות שלנו עד שיתרחש השינוי המיוחל וכל היהודים יצאו לחופשי".

עוד בנושא:
מנהיג "המרד" שוחרר: כך שומר השב"כ על היעד מספר 1 של החטיבה היהודית
לאחר עשרה חודשים: פעיל הימין מאיר אטינגר שוחרר ממעצר מנהלי
העליון דחה בקשת אטינגר לצאת לברית בנו; אחיו לשופטים: "בולשביקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם". אטינגר, לאחר שחרורו בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא ממשיך. "אמנותו של אנשי השב"כ וחבריהם, זו אמנות הייאוש והחידלון. הם כל הזמן מנסים לתת את התחושה שאתה לא יכול להוציא את עצמך מפה ואתה בידיים שלהם, שלנו ובכלל - לא רק לעציר בפועל. הם עושים את זה לכל עם ישראל", נאם. "מי שמכהן היום כראש ממשלה דיבר פני כמה חודשים על למה נתנו מעצרים מנהלים. הוא אמר שחשוב לו להבהיר שאין אף חוק דתי מעל חוקי המדינה, ובגלל זה נתנו מעצרים מנהליים. אז את זה אי אפשר לשבור אף פעם. זה שהחוקים הנצחיים של עם ישראל באים לפני כל דבר אחר. את זה אפשר להגיד בלי ויכוח". אחר כך הוא אומר תודה לכל מי שעזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אירוע לכבוד מאיר אטינגר, בית שמש. יוני 2016. נועם מושקוביץ
"מאיר אטינגר חוזר הביתה". ברוך מרזל, שהשתתף באירוע/נועם מושקוביץ

הרב ישראל אריאל ממכון המקדש מדבר על התאריך, בין יום ירושלים לשבועות. "יש כאלה שיום ירושלים בשבילם זה כלום, ויש שריקוד דגלים והכותל. לב האומה. אבל מה יש מאחורי הכותל? הקדוש ברוך הוא אומר 'והיו עיני שם, בקודש הקודשים'". הוא ממשיך ותוקף: "לא באנו לארץ ישראל בשביל ריקוד דגלים. אני מאוד מעריך, אבל חיילינו נהרגו לא בשביל הכותל, אלא מסרו את נפשם בשביל מקום המקדש. את ריקוד הדגלים צריך לעשות פנימה. להניף דגל על כיפת הזהב".

כמה ילדי גבעות בחוץ, מנסים לאתר את אנשי החטיבה היהודית ש"בטח יבואו". כנראה שהם צדקו. קאיה לבנה עם חלונות כהים עוברת באיטיות ברחוב. החמישה שמים לב אליה, במיוחד כשהנהג עוצר אחרי שני בניינים, מחנה ובמשך דקות ארוכות איש לא יוצא מן המכונית. ארבעה מתחילים לצעוד לעברו והחמישי חושש. כשהם מתקרבים הוא מניע, יוצא מהחניה ומתחיל לנסוע משם. מרוצים מהחושים החדים שגילו, מתחילים הילדים לרדוף אחרי הבלש במעלה הכביש, ילדים מול מכונה.

אירוע לכבוד מאיר אטינגר, בית שמש. יוני 2016. נועם מושקוביץ
בנצי גופשטיין, באירוע לכבוד שובו של אטינגר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully