וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג "המרד" שוחרר: כך שומר השב"כ על היעד מספר 1 של החטיבה היהודית

4.6.2016 / 20:40

מאיר אטינגר שוחרר לאחר עשרה חודשים במעצר מנהלי עם שורה של מגבלות שמונעות ממנו לשוב לסורו ולהפיץ את רעיונותיו לפעילי טרור יהודי. "הבעיה היא לא הקבוצה עצמה - אלא התרחבותה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: אטינגר שוחרר ממעצר תחת מגבלות, בחודש שעבר

לאחר מעצר מנהלי של עשרה חודשים, שוחרר בתחילת החודש פעיל הימין מאיר אטינגר. אטינגר, שהיה ועודנו נחשב היעד מספר אחד של החטיבה היהודית בשב"כ, נתון מאז שחרורו למגבלות ולמעקב הדוק, וההערכה היא כי אם יפר אותם יוחזרו ללא עיכוב לתא המעצר.

לאטינגר, שנעצר לאחר ההצתה בכפר דומא שבה נשרפו למוות שלושה מבני משפחת דוואבשה, מיוחסת הפצת רעיונות של התארגנות הטרור היהודי "המרד" באינטרנט. הוא שהה בתחילה בכלא איילון ובהמשך הועבר לכלא אשל בדרום באגף הפרדה. זאת בין היתר בגלל איומים כלפיו מצד אסירים פלסטינים. כך, כל יציאה שלו לדיונים בבית המשפט זכתה לליווי מיוחד של יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר.

עם שחרורו, הוטלו עליו לא מעט הגבלות; על פי שני הצווים המנהליים שקיבל לידיו, מדובר בהרחקה מיהודה ושומרון למשך שנה והרחקה של חצי שנה מירושלים ומיד בנימין. בנוסף, אטינגר אמור לשהות במעצר בית בלילות ונאסר עליו ליצור קשר עם 92 אנשים.

עוד בנושא:
לאחר עשרה חודשים: פעיל הימין מאיר אטינגר שוחרר ממעצר מנהלי
העליון דחה בקשת אטינגר לצאת לברית בנו; אחיו לשופטים: "בולשביקים"
"נהרוג גם אותך": אסירים פלסטינים איימו על חייו של מאיר אטינגר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אטינגר מחוץ לכלא אשל בבאר שבע, בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה העיקרית להגבלות הרבות שהוטלו על אטינגר היא העובדה שדעותיו לא התמתנו במהלך החודשים הרבים שבהם שהה במעצר. הוא שוחרר לאחר שרובם המכריע של תיקי הפשיעה הלאומנית פוענחו.

"תפקידו של שירות הביטחון הכללי הוא לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ובשל כך הוא לא ממהר להשתמש בכלים בלתי-דמוקרטיים כמו מעצר מנהלי", אמר דביר קריב, מנהל מיזם "בוחרים דמוקרטיה", ששירת 22 שנים במחלקה היהודית בשב"כ. "לעיתים רחוקות השירות נוקט בכלי זה, כשאין ברירה - ובמשורה".

חבריו של אטינגר ששוחחו עמו לאחר שחרורו העידו כי הוא נותר איתן. "למרות ההתעללות בו רוחו לא נשברה", אמר אחד מהם, וסיפר כי ביום השחרור "הוציאו אותו החוצה מוקדם, בשש וחצי, בלי לתת לו לעשות טלפון למישהו שיאסוף אותו".

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
הפיץ את אידיאולוגיית התארגנות הטרור היהודי "המרד". פיגוע ההצתה בכפר דומא/AP

"עצם זה ששחררו אותו עם כל כך הרבה מגבלות זה אות כבוד לשירות הביטחון הכללי", אמר קריב. "בצורה כזו יהיה עליו פיקוח מתמיד וצמוד כך שלא יוכל לחזור לסורו. נתנו לו הזדמנות לחזור למוטב, אך אם ימעד הוא ייעצר מן הסתם שוב". בחודשים האחרונים הוגשו מספר כתבי אישום נגד פעילי ימין שהפרו את מגבלות השחרור שלהם, וההערכה היא שבשב"כ לא יהססו לנקוט בצעד דומה כלפי אטינגר.

אחד החששות העיקריים בארגון הוא שאטינגר יחזור להפיץ ברשת את רעיונות "המרד". לדברי קריב, "הבעיה העיקרית היא לא הקבוצה עצמה, שמונה בסך הכול כמאה פעילים קיצונים, אלא איך מונעים מאחרים להצטרף לקבוצה. את הגרעין הקשה קרוב להניח שלא ניתן למתן, ונותר רק לרסן כפי שעשו בחודשים האחרונים".

"נקווה שאטינגר יחזור למוטב ויבין שהוא חי במדינת חוק שקוראים לה מדינת ישראל - ולא במדינת יהודה. אם הוא לא יעשה זאת רשויות החוק ידאגו לטפל בו בחומרה", סיכם קריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully