וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהרוג גם אותך": אסירים פלסטינים איימו על חייו של מאיר אטינגר

27.10.2015 / 21:53

עורכת הדין של העציר המנהלי, נכדו של הרב כהנא, שהועבר לאגף ההפרדה בכלא אשל לפני כשבועיים, דרשה להעבירו לאגף אחר לאחר שספג איומים על חייו מצד אסירים ביטחוניים. שב"ס: "הוא מלבה את האווירה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ליאור קירשנר

(הארכת מעצרו של אטינגר, לפני כחודשיים)

עורכת דינו של פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר, העצור במסגרת מעצר מנהלי שעליו חתם שר הביטחון משה יעלון, דרשה היום (שלישי) משירות בתי הסוהר (שב"ס) להעבירו לאגף אחר בשל איומים על חייו. לדבריה של עו"ד סימה כוכב, עצירים ביטחוניים פלסטינים מאיימים על חייו של אטינגר, מפריעים למנוחתו ומהווים סיכון ממשי עבורו בשל מספרם הגדול. בין היתר, ביקשה כוכב להעבירו מאגף ההפרדה בכלא אשל, שאליו הועבר לפני כשבועיים, כדי שישהה עם שאר העצירים המנהליים היהודים.

כוכב, המייצגת את אטינגר מטעם ארגון "חוננו", פנתה כבר לפני כשבועיים לשב"ס בדרישה להעביר את אטינגר למעצר בתנאים טובים יותר, מיד עם העברתו לאגף ההפרדה. "אני רואה בהתנהלות זו דבר חמור. באגף זה שוהים אסירים ביטחוניים, ובאופן זה שב"ס חוטא למטרה ומסכן העציר שלא לצורך. לא זאת בלבד שפגעו בתנאיו באופן בלתי סביר, בלתי מידתי ובניגוד לפקודה, אלא שבעת הזו מסכנים את חייו באופן מוחשי. מדובר בתאים הסמוכים לתאו", כתבה עו"ד כוכב.

לקריאה נוספת:
מאיר אטינגר נגד מערכת הביטחון: "דם יהודי זול בעינכם"
העציר המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד
"כולנו מאיר אטינגר": עשרות הפגינו נגד המעצרים המנהליים

הוארך מעצרו של מאיר אטינגר, היעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ. ערן גילווארג
"נמצא בגוב האריות". אטינגר בהארכת מעצרו, לפני כחודשיים/ערן גילווארג

"לא יעלה על הדעת כי באותו אגף ישבו אסירים אלו עם עצירים מנהליים. כידוע, סכסוכים בין אסירים הם עניין שבשגרה, ופגיעה באסירים על ידי אסירים אחרים בשב"ס מתרחשת חדשות לבקרים. במקרה זה, הסכסוך קיים באופן אינהרנטי, וזאת בשל מיעוט האסירים אל מול העצירים המנהליים. כלא אשל הוא כלא בעל דרגת ביטחון גבוהה מאוד שבו כלואים אסירים ביטחוניים רבים, ולכן שוב תמוהה החלטת שב"ס להעבירם לכלא שעבורם הוא גוב אריות", הוסיפה.

לאחר שהתעדכנה מאטינגר במצבו הוסיפה: "הוא מאוים כבר כמה ימים על ידי אסירים פלסטינים. בין יתר באיומים והמסרים אשר הועברו לו נאמר: 'הרגנו שני כהנא, נהרוג גם אותך', 'כהנא חזיר', 'לא ניתן לך לחיות', 'נפוצץ לך את הראש' ועוד ועוד". אטינגר הוא נכדו של הרב מאיר כהנא שנרצח בארה"ב ב-1990. דודו בנימין נרצח עם טליה אשתו בפיגוע ירי ליד ההתנחלות עופרה.

מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא. אהוד אמיתון - סוכנות תצפית,
אטינגר במעצרו/אהוד אמיתון - סוכנות תצפית

במכתבה הוסיפה וציינה כוכב כי "בעת יציאת האסירים לחצר הם דופקים על דלתות תאו, מדברים אל תוך האשנב של תאו ומאיימים על חייו. גם במהלך הטיול, בעת שהאסירים בחצר, העציר סופג מהם קללות, עלבונות והחמור מכל - איומים על חייו. כמו כן, האסיר הנמצא בתא הצמוד לתאו של מר אטינגר דופק על הקירות במהלך כל הלילה וצועק, וזאת על מנת להפריע את מנוחתו ולהרע למר אטינגר".

לסיום, הדגישה כוכב כי אטינגר נמצא באחריותו של שב"ס ותחת משמורתו. "השמירה עליו צריכה להיות הדוקה ועליו להיות בפיקוח. כמו כן, יש להקפיד כי האוכל אשר מוגש לו הוא אותו המזון הניתן לסגל שב"ס וזאת כפי שמורה הפקודה. בעניינו הדבר מקבל חשיבות יתרה וזאת לנוכח האיומים והרצון מצד אסירים בני מיעוטים לפגוע בו".

מאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
"האסיר בעצמו מלבה את האווירה בקריאות שונות, ולכן תלונתו תמוהה". אטינגר/ערן גילווארג

בהמשך למכתבה, אמרה עו"ד כוכב כי מצב האיומים על חייו של אטינגר הולך ומחריף מדי יום. "כפי שהתרענו בעבר האיומים וההתנכלויות לא איחרו לבוא. הטבעת של האסירים הביטחוניים סביבו הולכת ומתהדקת והם עוברים דרך תאו על בסיס יומי. הכתובת כבר על הקיר והחשש הוא שאחר כך יהיה מאוחר מדי", אמרה.

משב"ס נמסר בתגובה: "האסירים באגף מוחזקים בתאים נפרדים ואין ביניהם כל מגע או חשש שיפגעו אחד בשני. כמו כן, האסיר בעצמו מלבה את האווירה בקריאות שונות כלפי האסירים היושבים בסמוך לו ועל כן תלונתו תמוהה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully