וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון חתם על צווי העברת אטינגר לבידוד - בדיעבד

11.10.2015 / 20:38

שר הביטחון חתם על העברתם של העצירים המנהליים מאיר אטינגר, אביתר סלונים ומרדכי מאייר לבידוד בכלא אשל - לאחר ששניים מהם כבר הועברו אליו ואטינגר פתח בשביתת רעב. לשביתה הצטרף עציר נוסף התומך בו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ליאור קירשנר

(הארכת מעצרו של אטינגר, לפני כחודשיים)

שר הביטחון משה יעלון חתם היום (ראשון) על צו מנהלי מחודש הנוגע לפעילי הימין הקיצוני מאיר אטינגר, אביתר סלונים ומרדכי מאייר, ולפיו ניתן להעבירם לאגף המופרד בכלא אשל – שבו אין אגף תורני וניתן לשבצם בבידוד. הצווים הוצגו היום בבית המשפט המחוזי מרכז, שלושה ימים לאחר שאטינגר ומאייר הועברו לכלא אשל ואטינגר אף הודיע כי הוא פותח בשביתת רעב. זאת, משום שהועבר לבידוד בניגוד להוראת הצו הקודם שחל עליו, וקבע כי עליו לשהות בכלא אילון באגף התורני. עציר נוסף, אפרים חנציס, הכריז גם הוא שביתת רעב לשם הזדהות עם אטינגר. סלונים לא הושם בבידוד, ומאייר טרם הועבר משום שעורכי דינו הצליחו לעכב את ההחלטה.

במהלך הדיון, הודה נציג שירות בתי הסוהר כי אטינגר ומאייר הועברו בניגוד לצו, מבלי משים. "אכן, העברת העותרים בוצעה בשגגה, ללא קיומו של צו מעצר חדש מאת שר הביטחון", אמר. לדבריו, בעקבות פנייתם של עורכי הדין של השלושה מטעם ארגון "חוננו", הוחתם שר הביטחון על הצווים החדשים. "לאחר שהפנה בא כוח העותרים את תשומת לב המשיבים לכך, הוצא צו מעצר מנהלי עדכני הקובע את מקום המעצר של העותרים בכלא אשל". בית המשפט ייתן את החלטתו בעתירה על שינוי תנאי מעצרם ביום שלישי הקרוב.

עוד בנושא:
העציר המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד
אושר מעצרו המנהלי של מאיר אטינגר, "היעד המרכזי של השב"כ"
מאיר אטינגר נגד מערכת הביטחון: "דם יהודי זול בעינכם"

הארכת מעצר למאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, אוגוסט 2015. ערן גילווארג
אטינגר, לפני כחודשיים/ערן גילווארג

בתוך כך, לאחר שאטינגר הכריז על שביתת רעב עד שיורשה לו לשוחח עם בני משפחתו, אפרים חנציס, העצור הנוסף, הצטרף לשביתה. חנציס נמצא במעצר עד תום ההליכים לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום בשל איומים כנגד פרקליטה ואיש שב"כ במהלך אחד הדיונים בעניינו של אטינגר. על פי כתב האישום, חנציס סימן לפרקליטה סימן שחיטה ולאיש השב"כ אמר שהוא "יטפל בו". לאחר שהודיע ביום חמישי כי גם הוא פותח בשביתת רעב, הועבר חנציס לבידוד על פי נהלי שירות בתי הסוהר.

מארגון "חוננו" נמסר: "אנו דורשים כי הפגיעה בזכויות העצורים הלאומיים היהודים תיפסק לאלתר. לא ייתכן שעצורים צריכים לשבות רעב לאחר פגיעה כה קשה בזכויותיהם כמו בידוד ושלילת טלפונים ללא כל עילה", נמסר. עו"ד עדי קידר מטעם הארגון, מסר: "במהלך הדיון היום התברר שהעתירה וההתנהלות של שירות בתי הסוהר והשב"כ הינה חמורה בהרבה ממה שחשבנו. לא רק ששר הביטחון חתם בדיעבד על הצו שמורה על העברתם של העצורים המנהליים לתנאים קשים בכלא בדרום, אלא שהדברים נעשו בצורה לא חוקית בעליל. בית המשפט הטיח טענות לא מבוטלות בנציגי הפרקליטות ואני מקווה שהדברים יובאו לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully