וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר אטינגר נגד מערכת הביטחון: "דם יהודי זול בעינכם"

10.9.2015 / 23:25

כחודש לאחר שנעצר בצו מנהלי על ידי השב"כ, שלח נכדו של הרב כהנא מכתב למקורביו, שבו תקף את גורמי הביטחון ומערכת המשפט. "שחררתם מחבלים והסרתם מחסומים שהביאו לרצח יהודים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ליאור קירשנר

(צפו: מאיר אטינגר בהארכת מעצר, אוגוסט 2015)

מאיר אטינגר, בן 24 שנעצר בצפת לפני כמה שבועות בצו מנהלי, שלח היום (חמישי) מכתב למקורביו ובו תקף את גורמי הביטחון "במדינה המכונה יהודית", זאת חודש לאחר שנעצר על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בצו מנהלי לשישה חודשים במסגרת מעורבות בפעילות של התארגנות יהודית קיצונית. "במדינת ישראל שמכנה את עצמה יהודית, יש זכות דמוקרטית לכל סטייה ושיגעון חולף, אך היהדות עצמה היא בלתי חוקית", כתב אטינגר במכתבו. דברים דומים אמר היום נכדו של הרב כהנא בנאום אותו נשא בבית המשפט.

לטענת אטינגר, "כולם יודעים שהאירוע בכפר דומא שימש רק כתירוץ לדיקטטורה של הדמוקרטיה". בדבריו, תקף אטינגר את מערך כוחות הביטחון ואת מערכת המשפט: "אתם, שדם יהודי זול בעינכם, ששחררתם מחבלים והסרתם מחסומים שהביאו לרצח יהודים וממשיכים בדרך המסכנת חיי יהודים רבים".

קריאה נוספת:
"כולנו מאיר אטינגר": עשרות הפגינו נגד המעצרים המנהליים
על רקע גל המעצרים במאחזים: מעצר מנהלי לשני פעילי ימין
"אטינגר מקור הרשע": בבית האבלים בדומא דורכים על תמונת נכד כהנא

מאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
"האירוע בדומא שימש רק כתירוץ לדיקטטורה של הדמוקרטיה". מאיר אטינגר/ערן גילווארג

מאיר אטינגר, היעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ, נעצר במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. אטינגר התגורר בצפת לאחר שהורחק מירושלים ומהשומרון. בעבר, דחה אטינגר את ההאשמות נגדו בבלוג שהוא מפרסם וכתב כי אין התארגנות טרור, אך יש יותר יהודים שסולם הערכים שלהם שונה לחלוטין מזה של רשויות האכיפה והחוק, וכי הם מחויבים לחוקי התורה.

בדיון בעניינו של אטינגר נשמעו גם טענותיו של עו"ד יובל זמר המייצג אותו מטעם ארגון "חוננו". עו"ד זמר טען כי "מהחומר הסודי, שחלקו הועבר אליו בהוראת השופט, עולה כי אין כנגד אטינגר דבר מלבד דעותיו הגלויות". עוד טען עו"ד זמר, כי בחומר החסוי הופיעו פרסומים של אטינגר באתר הקול היהודי בו פרסם בלוג. "מדובר במעצר פוליטי. מעצר בגין דעות ורעיונות ולא בגין מעשים", אמר עו"ד זמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully