וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה בקשת אטינגר לצאת לברית בנו; אחיו לשופטים: "בולשביקים"

4.4.2016 / 21:11

עתירתו של העציר המנהלי נדחתה וברית המילה של בנו הבכור נערכה בירושלים ללא נוכחותו, זאת לאחר שהמשפחה סירבה להצעת שב"ס לקיים את האירוע בכלא. סנגורו: "זכותו של אדם היא שבנו לא ייפתח חייו בכלא, זו שערוריה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את עתירתו של העציר המנהלי מאיר אטינגר, שביקש לצאת לברית המילה של בנו הבכור. בקשתו של אטינגר, שהוגשה בימים האחרונים לאחר הולדת בנו, סורבה בידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, והרכב בן שלושה שופטים קבע כי נשקפת ממנו מסוכנות. שלושת השופטים הסכימו להצעת שירות בתי הסוהר (שב"ס) לפיה תיערך ברית המילה בתחומי הכלא בהשתתפות 15 איש שיעברו בדיקות ויאושרו עם כניסתם למתקן. עם זאת, ברית המילה נערכה הערב בירושלים ללא אטינגר, ומשפחתו הזמינה את הציבור להשתתף באירוע ולמחות על האיסור שהוטל על האב.

במהלך הדיון, צעק אחד מאחיו של אטינגר לעבר השופטים: "בולשביקים, אתם מנסים לחנך מחדש", והוצא מהאולם. עו"ד אריאל עטרי, שייצג את אטינגר בדיון, אמר בסיומו כי "זכותו של אדם היא שבנו לא יפתח את חייו בין כתלי הכלא. טענת שב"ס בבית המשפט שאין די זמן להיערך לוגיסטית לברית שערורייתית, זאת לאור העובדה שלפני שמונה ימים פנינו בבקשה לקיום הברית היום". לדבריו, המציאות שבה עציר מנהלי, שנגדו אין ראיות מרשיעות, אינו יכול לצאת לאירוע היא מקוממת.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין על מבצע החזרת הציוד בצה"ל: "קיבלנו נשק ממלחמת השחרור"
צה"ל הרס את בתי משפחות שלושת המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם
אחרי שהוזנק מסוק לאוויר: חייל הודה שבדה דיווח על דקירתו

מאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
"מונעים מאב מצווה בסיסית". אטינגר/ערן גילווארג

גם מנכ"ל ארגון "חוננו", שמואל מידד, התייחס לאיסור על אטינגר להגיע לאירוע, ואמר כי ישנם מעצרים מנהליים רבים המסתיימים ללא אישום. "באמצעות אותן הוצגות ושקרים מבססים כעת מצב שבו במדינת ישראל, מונעים מאב את המצווה הכל כך בסיסית וחשובה למול את בנו. לאחר כל זה, איך אפשר להתפלא שאנשים לא נותנים בהם אמון?".

בימים האחרונים אמרה רעייתו של אטינגר, מוריה, כי הצעת השב"ס לקיים את הברית בנוכחות בעלה בין כתלי הכלא לא באה בחשבון. גם שאר בני המשפחה הודיעו כי יסרבו לקיום האירוע בצורה זו. לדבריה, "לצערי שלטונות המדינה רוצים להיות כמו היוונים והקומוניסטים, שלא נותנים לאבא יהודי להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. זה לא עניין פרטי שלנו אלא מאבק על הזהות היהודית, על ההבחנה בין אוהב לאויב ובין ישראל לעמים. בעזרת השם, ברית המילה תתקיים בזמנה יחד עם מאיר, ואני קוראת לכולם לתמוך במאבק שלנו. בכל מקרה, נקיים את ברית המילה בגאווה ובשמחה, ולא בתוך הכלא כפי שהם רוצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
ביקש לעשות מאמץ על מנת לשחרר את אטינגר לברית. הרב לאו/יואב דודקביץ'

בנוסף פנתה אשתו של אטינגר לרב הראשי דוד לאו בבקשה שיפעל לשחרור בעלה לצורך קיום ברית המילה. במכתב שהוציא הרב לאו לנציבת שירות בתי הסהר, רב-גונדר עפרה קלינגר, כתב "ברית המילה היא אחת המצוות החשובות ביותר לעם ישראל ומעידה על הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא, והיא אחד מהמאורעות המיוחדים בחיי הא. אין ספק שאי השתתפותו בברית המילה לבנו עלולה לגרום לו לצער לכל ימי חייו". בסוף המכתב ביקש הרב לאו מנציבת השרות "לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר למר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו, כמובן תוך שמירה על צרכי ודרישות הביטחון והנהלים הנוגעים בדבר".

אטינגר נעצר לפני למעלה משבעה חודשים בצו מעצר מנהלי שנחתם על ידי שר הביטחון משה יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים. בחודשים האחרונים הוא שוהה בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון, למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully