וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת אטינגר לצאת לברית של בנו; הרב לאו: "ייגרם לו צער"

4.4.2016 / 5:10

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את בקשת העציר המנהלי, השוהה בכלא זה 7 חודשים, לצאת לאירוע ברית המילה של בנו הבכור. כמאה בני אדם מחו על ההחלטה בבירה. הרב הראשי פנה לשב"ס: "יש לעשות מאמץ ולאפשר לו להשתתף באירוע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה אתמול (ראשון) את עתירתו של פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר, העצור במעצר מנהלי, שביקש לצאת לאירוע ברית המילה של בנו, שתתקיים היום. זאת מאחר שלטענת בית המשפט נשקפת מהעציר מסוכנות. כמאה בני אדם הפגינו בכניסה לירושלים במחאה על דחיית העתירה. כמו כן, הרב הראשי לישראל דוד לאו נענה לפניית אשתו ובני משפחתו של אטינגר, פנה לשירות בתי הסוהר (שב"ס) ואמר כי "אי-השתתפותו בברית המילה עלולה לגרום לו לצער לכל ימי חייו".

בפנייתו של הרב לאו לנציבת שב"ס, רב-גונדר עפרה קלינגר, הוא ביקש לאפשר לאטינגר להשתתף בברית המילה במסגרת מאובטחת. "ברית מילה היא אחת המצוות החשובות ביותר לעם ישראל, ומעידה על הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. היא אחד המאורעות המיוחדים בחיי האב, ואין ספק שאי-השתתפותו בברית המילה לבנו עלולה לגרום לו לצער לכל ימי חייו", כתב לאו. הוא ביקש "לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר למר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו".

לקריאה נוספת:
"נהרוג גם אותך": אסירים פלסטינים איימו על חייו של מאיר אטינגר
השר יעלון חתם על צווי העברת אטינגר לבידוד - בדיעבד
העציר המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד

מאיר אטינגר, בית משפט הנצרת אוגוסט 2015. ערן גילווארג
"מדובר באחד האירועים החשובים בחייו של אב". אטינגר, אוגוסט 2015/ערן גילווארג

שב"כ ושירות בתי הסוהר התנגדו ליציאתו של אטינגר לברית המילה, גם בליווי סוהרים, והציעו לקיים את האירוע בכלא. אטינגר נעצר לפני כשבעה חודשים בצו מעצר מנהלי, ולפני כחודש וחצי האריך שר הביטחון משה יעלון את הצו. בחודשים האחרונים שהה אטינגר באגף מופרד ובקשתו להעבירו ממנו נדחתה. כמו כן, הוא שבת רעב במשך 17 ימים במחאה על תנאי מעצרו.

עו"ד סימה כוכב, המייצגת את אטינגר מטעם ארגון "חוננו", מסרה בתגובה: "אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים, ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר. חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות, ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית, ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully