וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עשרה חודשים: פעיל הימין מאיר אטינגר שוחרר ממעצר מנהלי

1.6.2016 / 8:45

היעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ, שנעצר במסגרת גל מעצרים של פעילי "תג מחיר" בעקבות פיגוע ההצתה בכפר דומא, שוחרר בתנאים מגבילים מכלא אשל. בין היתר, נאסר עליו ליצור קשר עם עשרות גורמים, ונאסר עליו להגיע לשטחי גדה המערבית

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(הדיון בעניינו של אטינגר בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, לפני שבועיים)

העציר המנהלי היהודי מאיר אטינגר שוחרר היום (רביעי) מבית הכלא אשל בבאר שבע, לאחר כעשרה חודשים שבהם שהה במעצר מתוקף צו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון. בהתאם לטענות משפחתו, הוא שוחרר תחת מגבלות רבות. בין היתר, בהוראת צו מנהלי, נאסר עליו ליצור קשר עם 92 בני אדם. עוד טענו בני משפחתו כי הוא יצטרך לשהות במעצר בית בלילות, יורחק מירושלים למשך חצי שנה ומשטחי הגדה המערבית למשך שנה.

מעצרו של אטינגר נעשה במסגרת גל מעצרים של פעילי "תג מחיר" בעקבות פיגוע ההצתה בכפר דומא, שאירע ביולי האחרון ובו נהרגו שלושה מבני משפחת דוואבשה. לאחר שישה חודשים בכלא, האריך יעלון את צו המעצר נגדו בעוד ארבעה חודשים. בדיון האחרון בעניינו של אטינגר, שהתקיים לפני כשבועיים, הודיע שירות הביטחון הכללי

עוד בוואלה! NEWS:
העציר המנהלי אטינגר ישוחרר לאחר עשרה חודשים – תחת הגבלות כבדות
העליון דחה בקשת אטינגר לצאת לברית בנו; אחיו לשופטים: "בולשביקים"
"נהרוג גם אותך": אסירים פלסטינים איימו על חייו של מאיר אטינגר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עצור ללא אשמה וללא משפט". אטינגר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה להגבלות המתוכננות מסרה בתחילת השבוע עו"ד סימה כוכב, אשר מייצגת את אטינגר מטעם ארגון "חוננו": "מרשי עצור ללא אשמה וללא משפט מאחורי סורג ובריח ובתנאי בידוד מחפירים במשך כעשרה חודשים. השב"כ החליט שלא לבקש הארכה נוספת של המעצר המנהלי. עם זאת, החליטו בשב"כ להמשיך ולהגבילו על ידי צווים מנהליים ולהטיל עליו מעצר בית לילי והרחקות. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מספר רב של אנשים".

לדבריה, "המשך השימוש בהליכים מנהליים כנגד אטינגר הוא פגיעה בלתי סבירה בחירותו, בכבודו ובמשפחתו. רדיפתו נעשית רק בגלל דעותיו, דבר בלתי מתקבל על הדעת. מדובר בדיקטטורה של ממש וברמיסה של זכויות אזרח. כולי תקוה שרדיפה זו תיפסק בהקדם ומר אטינגר יוכל לחזור למשפחתו ולשגרת חייו בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully