וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכלו מזון נגוע": 16 ילדי גן בירושלים חלו בדיזנטריה

8.6.2016 / 18:57

הורי הילדים חושדים כי הגורם להתפרצות המחלה הוא ארוחת צהריים מקולקלת שהוגשה בגן, הנמצא בשכונת פת בעיר. "רוב הילדים עדיין סובלים מכאבי בטן ושישה מהם עוד לא חזרו לגן", אמרה אחת האמהות. מעיריית י-ם נמסר כי נשלחו דגימות מזון לבדיקת מעבדה

ילדים מגן בירושלים לקו בדיזנטריה. יוני 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
הגן בשכונת פת/מערכת וואלה!, משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

16 ילדים מגן בשכונת פת שבבירה חלו בדיזנטריה בשבוע שעבר, ושניים מהם אף הובהלו לחדר מיון, ככל הנראה בשל ארוחת צהריים מקולקלת שהוגשה לילדים. "כל הרופאים אומרים שזה כתוצאה מהאוכל", סיפר לוואלה! NEWS אב לילדה בת ארבע בגן. "הילדה שלי משלשלת כבר שבוע", הוסיף. האב סיפר כי בתו קמה ביום חמישי בבוקר עם כאבי בטן חזקים. "הלכנו לרופא שעשה לה בדיקות צואה ואמר שיש לה חיידק 'שיגלה', ביום ראשון היו לה תולעים בקיבה והרופאים אומרים שיש לילדים דיזנטריה", אמר.

אם אחרת, שבנה בן השלוש הובהל לחדר המיון בבית החולים שערי צדק ואובחן כלוקה בדיזנטריה, סיפרה כי בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, סבל בנה מכאבי בטן, ורץ לשירותים פעמים רבות. "בבוקר מדדנו חום והיה לו 38.4 והחום קפץ עוד. היו לו גם שלשולים ואז בשלב שכבר היה לו דם בצואה לקחנו אותו למיון", סיפרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נער בן 14 נפצע מפיצוץ נפץ בגן ילדים בתל אביב
יומיים לפני היורו: צרפת השיקה אפליקציה שתעדכן על פיגועים בזמן אמת
אישום: שישה תושבי נתניה הונו חברות אירופיות גדולות במיליונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הילדה שלי משלשלת כבר שבוע". מסמך רפואי של אחד מילדי הגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי האם, בשלב זה גילתה שילדים רבים בגן סובלים גם הם. "שלחתי הודעה בקבוצת הווטסאפ של הגן והגיבו עוד הורים שגם הילדים שלהם חלו", סיפרה. ביום חמישי שעבר, נעדרו עשרה ילדים מהגן ולמחרת כבר 16 ילדים סבלו מכאבים ומשלשולים. ההורים בטוחים כי המקור למחלה הוא האוכל המוגש לילדים בצהריים, והם אף פנו למשרד הבריאות, שהגיע לגן ולקח דגימות. "זה מה שאמרו הרופאים לכולם, שזה בא מהאוכל. המקור של דיזנטריה בא מאוכל נגוע", סיפרה האם. נכון להיום, הוסיפה, "רוב הילדים עדיין סובלים מכאבי בטן ושישה מהם עוד לא חזרו לגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המקור של דיזנטריה בא מאוכל נגוע". מסמך רפואי של אחד מילדי הגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים ההורים אינם מאפשרים לילדיהם לאכול מארוחות הצהריים שמסופקות לגן, "כל השבוע אנחנו דואגים לאוכל לילדים כי לא החליפו את הספק למרות שביקשנו. אתמול קנינו לילדים פיצות והיום פלאפלים אבל אנחנו רוצים לחנך את הילדים לאוכל בריא", הוסיפה האם המודאגת. לדבריה, כשפנתה לעירייה השיבו לה שתפנה להנהלת הצהרון, אך זו הפנתה אותה בחזרה לעירייה. "אף אחד לא נותן לנו מענה", אמרה.

עיריית י-ם: "מנהל החינוך יבצע בדיקה מול הגן"

לדברי יו"ר ועד ההורים העירוני פז כהן, ארגון ההורים של ירושלים מלווה בשנים האחרונות את מערך התזונה והבריאות בכל מוסדות החינוך בעיר, בשיתוף פעולה מלא של העירייה ושל משרד החינוך. "במצב כזה קיצוני של פגיעה בילדים מעולם לא נתקלנו וזה לא יעבור בשתיקה. לא נמהר בהסקת מסקנות, אך נדאג לחקירה מעמיקה ומיצוי הדין עם האחראים", אמר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי: "למנהל החינוך לא הועברה כל פניה בנושא. מבירור שנערך בעקבות פנייתכם, מתברר כי תלונה הוגשה באופן עצמאי על-ידי ההורים ישירות למשרד הבריאות. על פי תשובת המשרד, נלקחו דגימות מהמזון אך טרם התקבלו תוצאות בדיקתן. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה, העירייה תפעל בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות. בעקבות המקרה מנהל החינוך יבצע בדיקה מול הגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully