וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שישה תושבי נתניה הונו חברות אירופיות גדולות במיליונים

8.6.2016 / 13:12

על פי כתב האישום, השישה פעלו בצורה מתוחכמת: הם התחזו לספקיות סחורות וגרמו לחברות גדולות להעביר להם מאות אלפי שקלים. את הפעילות הם ניהלו מ"חמ"ל מרמה" בישראל

סניף של חברת אלקטרולוקס, שאותה, על פי כתב האישום, הונו ארבעה תושבי נתניה. AP
המעורבים מואשמים כי התחזו לנציגי החברה. סניף של חברת Electrolux/AP

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ארבעה תושבי נתניה בגין הפעלת רשת מרמה מתוחכמת ושיטתית, שפעלה מישראל ורימתה חברות ברחבי אירופה בהיקף כולל של יותר מתשעה מיליון אירו. נוסף על הארבעה - הנרי עומיסי, דניאל אלון, ג'רמי ללום ומרדכי ללוש - הואשמו בבית משפט השלום בנתניה שני בני אדם נוספים – בונדי אנזו ויצחק סונינו, במסגרת אותה הפרשה.

על פי כתב האישום, המעורבים נקטו שיטה מחוכמת: ראשית, הם זיהו קשר עסקי בין שתי חברות - חברה ספקית וחברה נוספת שחייבת לראשונה כספים. לאחר מכן, הם היו מציגים את עצמם לחברה בעלת החוב כאנשי החברה הספקית ומשכנעים אותה, תוך שימוש במסמכים מזויפים, לשנות את פרטי חשבון הבנק שאליו יש להעביר את התשלום.

משהחלו התשלומים להתקבל במרמה בחשבון שבשליטתם, הם נהגו לפנות לחברה הספקית, מציגים את עצמם כאנשי החברה בעלת החוב וטוענים לעיכוב בהעברת התשלומים. בדרך זו, כך על פי כתב האישום, היו המעורבים "מרוויחים זמן", שבמהלכו היו התשלומים מועברים לחשבון שבשליטתם מבלי שהחברה הספקית תרגיש שדבר מתנהל לא כשורה.

עוד בוואלה! NEWS:
רמי סדן לוואלה! NEWS: "הדברים לא נאמרו, על עלילה לא מתפטרים"
"איפה שליסל?": נער שהסית נגד להט"ב הורחק ממצעד הגאווה בי-ם
קניה: קוף תועה עצר את אספקת החשמל למדינה כולה

סניף של חברת קיה מוטורס, שאותה, על פי כתב האישום, ניסו שישה תושבי נתניה להונות. AP
ניסו להונות את מטה החברה בצרפת. Kia Motors/AP

בכתב האישום נכתב כי הנאשמים בנו יחד עם גורמים אחרים מערך מרמה חובק עולם, שמרכזו בישראל. על פי כתב האישום, הם שכרו דירות שבהן הפעילו "חמ"ל מרמה", ובו ציוד טכנולוגי רב. כמו כן, לצד הפעילות בארץ החזיקו הנאשמים חשבונות בנק רבים בצ'כיה, בסלובקיה ובפולין, ואליהם ביקשו לנתב את כספי המרמה.

כתב האישום הציג את החברות שהונו לכאורה עומיסי, אלון, ללום וללוש. הארבעה מואשמים כי הונו את חברת Media Market הגרמנית, תוך שהם מתחזים לנציגיה של חברת Electrolux השבדית, המספקת לה סחורות. על פי כתב האישום, באמצעות שימוש בכתובות מייל ובמסמכים מזויפים, ותוך התחזות לעובדי החברות, הם קיבלו במרמה 1,059,123 אירו מ-Media Market.

בדומה, לפי אישום אחר, הונו המעורבים את חברת Eldi הבלגית, תוך התחזות ושימוש בשמה של חברת Bosch הגרמנית, ספקית הסחורה. באמצעות כתובות מייל ומסמכים מזויפים והתחזות למנהל ולעובדים בשתי החברות, הם מואשמים כי קיבלו במרמה 794,175 אירו מ-Eldi.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני קבוצת הכדורגל ז'ירונדן דה בורדו, שאותה ניסו להונות, על פי כתב אישום, שישה תושבי נתניה. AP
המעורבים מואשמים כי השתמשו בשם הקבוצה. שחקני ז'ירונדן דה בורדו/AP

עוד מואשמים המעורבים כי ניסו להונות את חברת Kia Motors France, תוך התחזות ושימוש בשמה של קבוצת הכדורגל ז'ירונדן דה בורדו, העומדת בקשרים עסקיים עמה. לשם כך הם יצרו כתובות מייל מזויפות ומסמכים הנושאים את סמלי החברות, כמו גם מסמכים בנקאיים. גם ערוץ Eurosport הצרפתי היה על כוונת המעורבים, שעשו שימוש כוזב בשמה של LFP, הליגה לכדורגל מקצועני בצרפת.

עומיסי, אלון וללום נחשפו בתחילת החודש שעבר בכתבה בכלי התקשורת בצרפת הנוגעת למעשי מרמה המתבצעים מישראל. מיד לאחר מכן, כך קובע כתב האישום, הם החלו לפרק כוננים קשיחים מהמחשבים שבהם עשו שימוש בפעילותם, ואף שברו והשמידו כונן קשיח ומחשבים וניסו להשמיד כונן קשיח נוסף, בכוונה למנוע את השימוש בהם כראיה ובכך לשבש הליכי משפט.

עומיסי, אלון, ללום וללוש מואשמים, כל אחד על פי חלקו, בעבירות של קשירת קשר לפשע, ריבוי עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא, זיוף בנסיבות מחמירות בצוותא, התחזות לאדם אחר, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט וכן עבירות הלבנת הון ועבירות מס. בונדי אנזו ויצחק סונינו, שההליך נגדם מתנהל בבית משפט השלום, מואשמים בקשירת קשר לפשע ובריבוי עבירות ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא, זיוף בנסיבות מחמירות בצוותא והתחזות לאדם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully