וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 14 נפצע מפיצוץ נפץ בגן ילדים בתל אביב

אבי אשכנזי, אור רביד ודנה ירקצי

8.6.2016 / 16:15

הנער נפגע באורח קל בחצר גן הילדים שמנהלת אמו ברחוב עליית הנוער בעיר, בעת שהילדים ישנו במבנה. ככל הנראה הוא שיחק בנפץ שהתפוצץ בסמוך לחזהו. הוא פונה לבית החולים והמשטרה פתחה בנסיבות המקרה. אחד ההורים: "הגן הפך לזירה פלילית"

צילום: טליה קדוש, עריכה: שניר דבוש
בן 14 נפצע בפיצוץ נפץ, תל אביב. 8 ביוני 2016. מושיקו תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
הנער פונה במצב יציב לאיכילוב/מד"א, מושיקו תיעוד מבצעי מד"א

נער כבן 14 נפצע היום (רביעי) באורח קל, ככל הנראה מהתפוצצות נפץ, בחצר בית ברחוב עליית הנוער בתל אביב. צוות של מד"א שהגיע למקום, המשמש גן ילדים פרטי, העניק טיפול רפואי ראשוני לנער, שמצבו הוגדר תחילה בינוני עד קשה, ופינה אותו להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בעיר.

הפיצוץ אירע בחצר המשחקים בעת שילדי הגן שהו בתוך הבית הסמוך. ככל הנראה הנער הוא בן או קרוב משפחה של אחת מנשות הצוות של הגן שיחק בנפץ או בחזיז וזה התפוצץ וגרם לו פגיעת חזה. בעקבות האירוע פתחו חבלני המשטרה בסריקות במתחם הגן ובסביבתו וכן נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה.

תומר אהרון, הורה לילד בגן, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי לפי הדיווח שקיבל, הנער נפצע בזמן שהילדים ישנו בתוך המבנה. "הגן הפך לזירה פלילית. ממתינים בחוץ כדי שיוציאו את הילדים מהחלונות, כי לא ניתן להכנס מהדלת משום שמז"פ סגרו את הזירה", אמר. "אי אפשר גם לקחת את התיקים של הילדים".

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד להחלטת ש"ס: דרעי הגיע לכנסת והצביע נגד חוק הגיור
הונאה חוצת יבשות: שישה תושבי נתניה רימו חברות גדולות באירופה
הנאום של יועצת אובמה מבהיר: המשבר עם ארצות הברית עוד כאן

גן הילדים בו התפוצץ נפץ, תל אביב. 8 ביוני 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים שבו אירע הפיצוץ/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

חובש רפואת חירום במד"א, ערן כרמל ופרמדיק מד"א ליאור מרמלשטיין, שטיפלו בנער סיפרו: "בחצר הבית ראינו נער כבן 14 שוכב על הרצפה כשאישה שהייתה במקום לוחצת ועוצרת לו את הדימום. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם, שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וסיוע נשימתי, ופיננו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים תל השומר כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה ויציב".

בעקבות המקרה פרסם ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים נתונים על פגיעה בנפצים, מחזיזים ומצעצועים נוספים מ-2008 ועד 2015. מנתוני הארגון עולה כי דווח בתקשורת על יותר מ-175 מקרים כאלה. עם זאת, בארגון טוענים כי המספר האמתי גבוה בהרבה, משום שרוב המקרים אינם מדווחים. על פי הנתונים, ב-88% מהמקרים הפגיעות נגרמו מנפצים. ב-96% מהמקרים היו מעורבים בנים וב-4% בלבד בנות.

(עדכון ראשון: 14:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully