וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר וחצי למפיץ תוכנה שחשפה את נתוני מרשם האוכלוסין

7.6.2016 / 13:28

מאיר ליוור הודה שהפיץ קישורים להורדת תוכנת "אגרון". הוא הורשע בפגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט ונגזר עליו גם קנס בסך 100 אלף שקלים. "למעשה היו השלכות חמורות", נכתב בגזר הדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ההורדה של התוכנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) 18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 100 אלף שקלים על מאיר ליוור, שהודה והורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל. ליוור הודה שהקים אתר אינטרנט והפיץ באמצעותו קישורים שאפשרו לראשונה גישה רחבה להורדת תוכנת ה"אגרון" שהכילה את נתונים ממרשם האוכלוסין. השופטת הדסה נאור קיבלה את עמדת הפרקליטות, לפיה עונשי המאסר שנגזרו על ליוור בגין כל אחת משתי העבירות – פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט – ירוצו במצטבר.

הנתונים הוצגו במאגר מידע ממוחשב שכלל עשרות שדות על אודות כלל אזרחי ישראל, לרבות קטינים ואזרחים שנפטרו. בית המשפט קבע כי מדובר בפגיעה בפרטיות בהיקף הנרחב ביותר שניתן להעלות על הדעת, שלה נלוות השלכות חמורות מאוד על הגנת המידע האישי של אזרחי מדינת ישראל, וכן השלכות כלכליות וביטחוניות ישירות ועקיפות.

במסגרת הפרשה הורשעו שישה נאשמים בעבירות של פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. ארבעה מהם כבר נשפטו ונידונו לעונשים של עבודות שירות ועונשי מאסר בפועל קצרים יותר, כל אחד לפי חלקו בפרשה, ונאשם נוסף הורשע בבית המשפט וממתין לגזר דינו.

עוד בוואלה! NEWS:
ש"ס דורשת: לפטר את יו"ר ערוץ 10 החדש - או שנפעיל סנקציות
זינוק של 27% בניגשים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה ב-2016
סבא"א: קוריאה הצפונית הפעילה מחדש את כור הפלוטוניום לגרעין

פריצה למחשב בשידור. מערכת וואלה!
ליוור קרא לציבור להוריד את התוכנה והשתמש בשם בדוי/מערכת וואלה!

ליוור הודה כי העלה לרשת את הקישורים לתוכנת האגרון ביוני 2007 וגרם להפצתה הרחבה בארץ ובעולם. הוא אף צירף לקישורים מדריך למשתמש וקרא לציבור להוריד את התוכנה ואת כל המידע על אודות אזרחי המדינה. ליוור השתמש בשם בדוי "aRi" ובאמצעים טכנולוגיים להסוואת זהותו. במסגרת הפרשה, הוצא ממשרד הרווחה שלא כדין גם את מאגר האימוץ של מדינת ישראל.

מאז שנחשפה ב-2007 ניהלה הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) את החקירה וחשפה את זהות המעורבים בפרשה. עו"ד אלון בכר, ראש הרשות, אמר בתגובה לגזר הדין: "הנאשם ליוור היה שותף לגניבת מידע אישי רגיש ביותר ובהיקף נרחב. הוא הפיץ את המידע ברשת, תוך שהוא פועל במסווה ומטשטש את עקבותיו ומבצע עבירות חמורות ביותר בתחום הפרטיות של אזרחי ישראל".

הוא הוסיף כי "שליחתו של ליוור אל מאחורי סורג ובריח משקפת את חומרת המעשים והעבירות מסוג זה. בית המשפט שב והזכיר כי הפרטיות היא ערך יסוד, ודחה מכל וכל את טענת ההגנה, לפיה בעולם המודרני הגנת הפרטיות אינה חשובה כבעבר בהדגישו כי זכותו של אדם לוותר על פרטיותו אולם אסור לצד שלישי לפגוע בפרטיותו ללא הסכמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully