וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 27% בניגשים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה ב-2016

7.6.2016 / 11:54

עלייה של 6,000 במספר התלמידים שניגשו לבחינה ברמה של 5 יחידות ביחס לשנה שעברה. השיפור בולט במיוחד בפריפריה – עלייה של 68% בירוחם, 104% ברהט. בנט: "לא מוותרים על אף ילד"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

מספר התלמידים שניגשו השנה לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד עלה בכ-6,000 תלמידים בהשוואה לשנה שעברה – כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (שלישי) משרד החינוך. מקרב תלמידי כיתות י"ב ניגשו השנה 12,800 תלמידים לבחינה ברמה של 5 יחידות לימוד – 2,000 יותר מבשנה שעברה, ובקרב תלמידי י"א חל גידול כפול – כ-15,800 תלמידים לעומת 12,037 אשתקד. בסך הכול מדובר בעלייה של כ-27% ביחס לשנה שעברה. שר החינוך נפתלי בנט יזם בתחילת שנת הלימודים תכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה שנקראת "לתת חמש", והציב יעד של 18,000 נבחנים ב-5 יחידות בתוך ארבע שנים.

במשרד ציינו כי הגידול במספר הניגשים ל-5 יחידות לימודים בא לידי ביטוי בעיקר בפריפריה. כך, למשל, בנתיבות חל גידול של 56%, בירוחם 68%, בשפרעם 96% וברהט – 104%. "קירוב הפריפריה למרכז הוא לא רק באמצעות רכבות, אלא באמצעות משוואות", הוסיף בנט. "המהפך במתמטיקה יביא את זוכה פרס הנובל הבא מדימונה, את המהנדסת הבאה מרהט ואת ממציא כיפת הברזל הבא מקריית שמונה. נגמר העידן שבו ויתרנו על ילדים שרצו לעשות בגרות של 5 יחידות רק בגלל תפיסה נוראית שאינטליגנציה היא עניין של גיאוגרפיה".

עוד על התכנית לעידוד 5 יחידות מתמטיקה:
"עגל הזהב של משרד החינוך": תלמידים נגד קמפיין 5 היחידות של בנט
סקר מפתיע: התלמידים נחושים יותר מהוריהם להשיג חמש יחידות במתמטיקה
דעה: עם כל הכבוד למתמטיקה, העולם צריך גם אנשי רוח

שר החינוך נפתלי בנט משיק את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
בנט בהשקת תכנית "לתת חמש" בתחילת שנת הלימודים/נועם מושקוביץ

"אחרי עשור של ירידה מסוכנת במתמטיקה ובמדעים, אני שמח היום לבשר: הפכנו את המגמה", אמר בנט על הנתונים באירוע בתיכון אורט בלוד. "אלפי תלמידים אלה מאופקים, מלוד, מרהט ומכל רחבי הארץ התאמצו, השקיעו והוכיחו לעצמם שהם מסוגלים לכול. אנחנו לא מוותרים על אף ילד ולא מוותרים לאף ילד".

בנט התייחס לעובדה שרובם של תלמידי 5 יחידות החלו במגמה זו עוד לפני שהשיק את הקמפיין, ואמר כי התכנית צמצמה השנה את הנשירה מ-5 יחידות ל-4 ול-3 יחידות. "מה שהיה לאורך השנים זו נשירה בין י"א לי"ב, והשנה התנפלנו על הנושא הזה. הבאנו את זה לכמעט אפס", טען בנט והוסיף: "אם הייתה נשירה סטנדרטית היינו עומדים על אלף ומשהו פחות". במשרד אמרו כי הנשירה מקרב התלמידים שהחלו ללמוד ל-5 יחידות הייתה בכל השנים גבוהה מ-30%, אך השנה "המורים נלחמו על התלמידים וקיבלו שעות כדי לתגבר את התלמידים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי הורביץ, מנכ"ל "קרן טראמפ", הפועלת לשיפור הישגי החינוך בישראל במתמטיקה ובמדעים, אמר באירוע בלוד כי מדובר בציון דרך במסע ארוך. "בזכות מורים מעולים, התגייסות רחבה ומדיניות ברורה, נראה שההידרדרות נבלמה", אמר הורביץ. "אלו חדשות טובות, אך אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ועלינו להמשיך להשקיע".

בתיכון אורט זייל בלוד, שבו התקיים האירוע, עלה מספר הניגשים ל-5 יחידות ב-30% בארבע השנים האחרונות. מנהל התיכון, ד"ר משה הרשקוביץ, אמר כי נקבע יעד של הצלחה מיטבית במתמטיקה. "השיח על המצוינות ועל ההשקעה המשתלמת מחולל פלאים במובן הרחב", אמר הרשקוביץ, "בהשפעה ישירה על הישגי הלימוד בשאר המקצועות ובתביעה שבאה מצד התלמידים להיטיב עוד יותר את איכות תעודת הבגרות בהרחבת עוד מקצועות לימוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully