וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: העתיק את מרשם האוכלוסין והפיץ אותו ברשת

גלעד גרוסמן

13.5.2012 / 15:26

שלום ביליק, שהיה אחראי על תפעול מאגר מרשם האוכלוסין במשרד הרווחה, נאשם כי העתיק נתוניהם של מיליוני אזרחים, שעברו בין חמישה נאשמים נוספים עד לחשיפתם באינטרנט

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד שישה נאשמים בפרשת הפצתו של מרשם האוכלוסין באינטרנט. שלום ביליק, אברהם אדם, יוסף ויטמן, חיים אהרון, משה מושקוביץ ומאיר ליוור הואשמו בפגיעה בפרטיות. ביליק הואשם גם בהוצאת חומרים חסויים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין חיים ויסמונסקי מפרקליטות המדינה, ביליק, איש מחשבים שעבד במשרד הרווחה, העתיק את מאגר מרשם האוכלוסין. הוא היה אחראי על תפעול המאגר, שנמסר ממשרד הרווחה למשרד הפנים. בהמשך, לאחר שהעתיק את המאגר, יצר ביליק מאגר מידע הכולל נתונים של תשעה מיליון אזרחים, והכיל בין היתר גם מידע על אזרחים שנפטרו. בנוסף, הוא יצר תוכנה שנועדה לשמש כממשק המקל על שימוש במאגר המידע. ביליק עזב את משרד הרווחה ב-2005 והחל להעניק שירותי מחשוב לישיבת דיסקין בירושלים. לטענת הפרקליטות, הוא העתיק את המאגר למחשבי הישיבה.

אברהם אדם, אחד מתלמידי הישיבה, העתיק את מאגר הנתונים על תקליטורים שונים ומסר אותם למכריו, בהם גם תלמיד הישיבה יוסף ויטמן. ויטמן מכר את התקליטור לנאשם הרביעי בפרשה, חיים אהרון, והוסיף לקובץ נתונים מ-12 מאגרי מידע שונים, בהם גם פנקס הבוחרים של הכנסת ה-17. עוד עולה מכתב האישום, כי ויטמן מכר עותקים של המאגר החדש באלפי שקלים, אחד מהם לנאשם החמישי, משה מושקוביץ, אשר פיתח תוכנת מחשב בשם אגרון פלוס, שסייעה בהצלבת מידע על בסיס מאגר הנתונים. מושקוביץ מכר את התוכנה ובשלב מסוים אלמוני הצליח לפצח את ההגנה שלה. התוכנה הפרוצה הגיעה לידיו של מאיר ליוור, הידוע בכינויו "ארי", שהעלה אותה לרשת אינטרנט ובעקבות זאת הביא לחשיפתה לעיני רבבות.

בנוסף, הואשם ביליק בעוד פרשה. לטענת הפרקליטות, הוא העתיק ממאגרי משרד הרווחה נתונים על מבקשי אימוץ וילדים מאומצים במחוזות ירושלים, תל אביב וחיפה. במשרד המשפטים מייחסים למעשים חומרה רבה, היות ומדובר במקרה הכולל פרטים רגישים על ילדים מאומצים והורים המבקשים לאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully