וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרשם האוכלוסין נמצא אצל כל חוקר פרטי מתחיל"

גלעד גרוסמן

24.10.2011 / 20:11

החשודים בהדלפת במאגר האוכלוסין, הכולל נתונים של כתשעה מיליון בני אדם, כופרים בחשדות נגדם, ולא מבינים על מה המהומה. "הנתונים האלה חשופים באינטרנט כבר שנים", טוען אחד מהם

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים הצליחה לפענח מי עמד מאחורי גניבת והפצת מרשם האוכלוסין של ישראל, הכולל מידע רב על כל אחד מאזרחי ישראל. המרשם כולל מידע על כתשעה מיליון בני אדם, כולל כאלה שנפטרו. בין השאר ניתן למצוא בו כתובות, מספרי טלפון, קשרים משפחתיים ועוד. שישה חשודים נחקרו בפרשה, ובקרוב הם יזומנו לשימוע בטרם יוחלט האם להגיש נגדם כתבי אישום.

חשש: פרטי מרשם האוכלוסין יגיעו לגורמים עוינים
פוענחה הדלפת מאגר המידע של כל אוכלוסיית ישראל
גניבת מאגר של משרד הפנים: פרשה חמורה, אבל למי אכפת ממנה?

הפרשה המדוברת החלה ב-2007, אז אלמוני שהשתמש בכינוי "ארי", העלה לאינטרנט תוכנה המאפשרת שימוש במרשם האוכלוסין לכל אדם. לאחר מכן התברר שמדובר בצעיר חרדי כבן 25 מירושלים, שנעצר במהלך החקירה. בעקבות החקירה התברר שהנתונים נלקחו על ידי איש מחשבים שעבר במשרד הרווחה, והוא העביר אותם לידי איש ישיבה בירושלים. איש המחשבים של הישיבה העביר את המרשם לחברו, שמכר אותו תמורת כ-3,000 שקלים לאספן של מאגרי מידע. מהאספן הגיע המרשם לא', וממנו, על פי החשד, הגיעה לבסוף התוכנה לידי אותו "ארי".

"מה כל כך סודי פה?"

"בכל משרד עורכי דין יש את התוכנה הזאת. גם בחברות גדולות אפשר למצוא את זה", אמר א', אחד החשודים המרכזיים בפרשה. א', קצין מחשבים בקבע טען בחקירתו שלא גנב את התוכנה, לא מכר אותה ולא ביצע פעולה אסורה אחרת. פרקליטיו של א', עמיקם הדר וחדווה שפירא, אף אומרים כי הופתעו מהפרסום הבוקר. "הנתונים האלה חשופים וזמינים כבר שנים באינטרנט. א' לא גנב ולא מכר, ועד כמה שידוע לנו התיק נגדו היה אמור להיסגר. אנחנו לא מבינים למה פתאום נטען שזאת חשיפה גדולה". יאיר גולן, פרקליטו של "ארי", הכחיש בשמו את כל החשדות שהופנו כלפיו. לדבריו, "ארי" נחקר ושוחרר בערבות בתנאים מגבילים.

גם החשודים הנוספים בפרשה טענו כי הופתעו מעצם החקירה. אחד מהם אמר כי "המאגר הזה מאוד נפוץ והיה אותו להרבה מאוד אנשים. לכן לא העליתי על דעתי שיש איסור על החזקה של המאגר הזה". "סברתי שמדובר במאגר שמכיל שמות וכתובות. לא הבנתי באותה תקופה שיש רגישות למכירה של המאגר. זה לא נראה לי סודי, כי אפשר למצוא את הכל גם בדפי זהב ובאלף מקומות אחרים. עד עכשיו אני לא מבין את העניין הגדול. מה כל כך סודי פה?", אמר. "אני אדם נורמטיבי ולא הייתי מעז לעשות דברים שיש בהם אופי פלילי, ולכן ההחלטה לחקור מאוד הפתיעה אותי".

עו"ד גיל דחוח, המייצג חשוד אחר, אמר כי להערכתו "ההר יוליד עכבר. זאת תהיה עוד אחת מאותן חקירות שמתחילות ברעש גדול ונגמרות בקול ענות חלושה. מדינת ישראל יודעת שמאגר מרשם האוכלוסין שלה נמצא אצל כל חוקר פרטי מתחיל וגם אצל אנשים פרטיים רבים. כך זה קורה במשך שנים רבות. מדינת ישראל בחרה לא לטפל בתופעה ולא לאכוף את האיסור על השימוש במאגר עד היום וזאת למרות שידעה על השימוש הנפוץ במאגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully