וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזן רייס: "ישראל סובלת מביקורת אובססיבית, זה חייב להיפסק"

7.6.2016 / 8:25

בנאום בפני הוועד היהודי-אמריקני התייחסה היועצת לביטחון לאומי בארה"ב לביקורת על ישראל וכינתה אותה "מכוערת". ביחס לסיוע הביטחוני אמרה: "ישראל היא אינטרס אמריקני"

צילום: ועידת AJC, עריכה: מתן חדד

בווידאו - הרצוג ב-AJC: "מנהיגי ערב צעירים, עצמאיים, ורוצים לעבוד עם ישראל"

היועצת לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית סוזן רייס התייחסה הלילה (שלישי) למגעים על הסכם הסיוע הביטחוני בין ירושלים לוושינגטון ואמרה: "אפילו בימים אלה, של הידוק החגורה, אנחנו מוכנים לחתום על הסכם הסיוע הגדול ביותר שסוכם עם מדינה כלשהי בהיסטוריה של ארצות הברית". בדברים שנשאה בכינוס השנתי של הוועד היהודי-אמריקני (AJC) טענה רייס כי הנשיא ברק אובמה מחויב לעתיד ישראל, ושזו מקבלת יותר מחצי מסיוע החוץ של ארצות הברית. "אויבנו צריכים לדעת, שאם יתקפו את ישראל בים, באוויר, ביבשה או מתחת לאדמה, הם יפסידו. ישראל היא לא אינטרס רפובליקני או אינטרס דמוקרטי, היא אינטרס אמריקני".

בהקשר ליוזמות לחרם נגד ישראל ושורת ההחלטות נגד המדינה במוסדות האו"ם אמרה רייס כי "אף מדינה לא חסינה מביקורת. אבל כשמדינה סובלת מביקורת בצורה אובססיבית כמו ישראל, זה פשוט לא נכון, זה מכוער, זה חייב להיפסק". לצד זאת, רייס דיברה גם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמרה כי הפתרון האפשרי היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים שחיות זו לצד זו בשלום ובביטחון. "אנחנו ממשיכים להתנגד לפעילות בהתנחלויות, כמו שאנחנו מתנגדים לפעילות מתסיסה מצד הפלסטינים. ההתנחלויות מובילות אותנו למציאות של מדינה אחת. עתידה של ישראל כיהודית ודמוקרטית נמצאת על הכף".

ביחס לוועידת השלום בפריז שנערכה בשישי האחרון ציינה היועצת לביטחון לאומי כי "לא ניתן לכפות פתרון על שני הצדדים". אולם לדבריה, "אנחנו ממשיכים להאיץ בצדדים לנקוט צעדים בשטח שיראו את המחויבות שלהם לפתרון. לילדים בעזה, שדרות, ג'נין ונתניה מגיע עתיד ללא סכסוך".

לקריאה נוספת:
הרצוג ב-AJC: "מנהיגי ערב צעירים, עצמאיים, ורוצים לעבוד עם ישראל"
הילרי קלינטון הבטיחה את מועמדותה לנשיאות ארה"ב
מרקל שוב בראש, אנג'לינה ג'ולי בחוץ: מאה הנשים החזקות בעולם

נאומה של סוזן רייס בוועידת איפא"ק, וושינגטון, מרץ 2015. AP
"אנחנו מפתחים עם ישראל כיפת ברזל תת קרקעית". רייס נואמת באיפאק, במרץ/AP

בנושא התיאום הביטחוני, העידה רייס "כמי שמתדרכת את הנשיא על בסיס יומי בנוגע למכלול האיומים בעולם". לטענתה, "התיאום המודיעיני בינינו הוא ברמה הגבוהה ביותר שלו אי פעם". רייס הסבירה: "כשאובמה אומר שכל עוד ארצות הברית קיימת היא תעמוד לצד ישראל, זה לא רק דיבורים. 24 מיליארד דולרים הושקעו בסיוע ביטחוני מאז אובמה נכנס לבית הלבן. בהמשך השנה ישראל תקבל את ה-F-35. אלה גם המיליארדים שאנחנו משקיעים יחד בפיתוח כיפת ברזל וטכנולוגיות אחרות. אנחנו מפתחים עם ישראל כיפת ברזל תת קרקעית. ההסכם יספק לישראל את היכולת לשדרג את כוחות האוויר והיבשה שלה, ולהמשיך לקדם את תכנית ההגנה מטילים שלה", הוסיפה. לדבריה, "לזה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שישראל לא לבד".

במהלך דבריה היא נגעה גם בהסכם הגרעין עם איראן. היא הודתה כי עם ישראל "היה ויכוח גדול על ההסכם עם איראן", אך הוסיפה כי "יותר ממאה מדינות תמכו בו". לטענתה, "התוצאות לא ניתנות להכחשה, איראן נטרלה שני שליש מהצנטריפוגות שלה, היא הוציאה אל מחוץ למדינה 98% מהאורניום המועשר שלה. כור הפלוטוניום באראק מלא בבטון ולא ייעשה בו שוב שימוש". עם זאת, ציינה רייס כי לממשל אין אמון במשטר האייתוללות באיראן, והעירה כי "כפי שהנשיא אמר, העסקה לא פתרה את כל המחלוקות עם איראן, ולכן סנקציות רבות נשארו על כנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully