וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "מנהיגי ערב צעירים, עצמאיים, ורוצים לעבוד עם ישראל"

6.6.2016 / 23:30

בנאום בפני הוועד היהודי-אמריקני אמר יו"ר המחנה הציוני כי "מנהיגי ערב סובלים פחות מ'התסביך הישראלי', והוסיף, "מקבל את הצהרות נתניהו וליברמן על היוזמה הערבית, אבל יש צורך במעשים"

צילום: ועידת AJC, עריכה: מתן חדד

יו"ר המחנה הציוני וראש האופוזיציה יצחק הרצוג נאם היום (שני) בפני הוועידה השנתית של הוועד היהודי-אמריקני (AJC) והתייחס למגעים לצירופו לקואליציה ולדיווחים על התקדמויות מדיניות באזור. "שלא כמו בדורות קודמים, מנהיגי ערב רבים סובלים פחות מ'התסביך הישראלי' של קודמיהם", אמר הערב בוושינגטון.

"הם צעירים יותר, עצמאיים יותר ורוצים לעבוד עם ישראל", טען. "אלה מנהיגים שמוכנים לקחת בחשבון גם את שאיפותיהם הלאומיות של הפלסטינים וגם את צרכי הביטחון של ישראל. הם מרכיבים למעשה מעין כוח דמוי נאט"ו של העולם הסוני, שמזהה את אותם האיומים כמו ישראל".

הרצוג, שנתון תחת לחצים גוברים מכיוון ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לממשלה, אמר הערב: "פתחתי דלת לנתניהו, יריב פוליטי, כדי להתמודד יחד עם האיומים מולם ניצבת מדינתנו ודנו בשבועות האחרונים באפשרות לממשלת אחדות לאומית. לצערי הוא בסופו של דבר בחר בשותפיו הימנים קיצוניים. אני מקבל בברכה את ההצהרות האחרונות של נתניהו וליברמן בנוגע ליוזמה הערבית, אבל יש צורך במעשים ולא בדיבורים".

לקריאה נוספת:
זעם על הרצוג בעבודה: "בקצב הזה נהיה אלטרנטיבה לעלה ירוק"
יחימוביץ' על כניסת ליברמן: אם יהיה מהלך מדיני - נסייע מהאופוזיציה
ח"כ כבל: "רואה עצמי מועמד אחרי הרצוג, הרגע שלי הולך ומתקרב"

יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני וראש האופוזיציה נואם בפני הוועד היהודי אמריקני בוושינגטון, 6 ביוני 2016. צילום מעמוד הטוויטר של AJC, אתר רשמי
"פתחתי דלת לנתניהו, יריב פוליטי, כדי להתמודד יחד עם האיומים". הרצוג נואם/אתר רשמי, צילום מעמוד הטוויטר של AJC

לדבריו, "בחודשים האחרונים אני מזהה הזדמנות אזורית גדולה אמתית לשלום. עבדתי צמוד עם מנהיגי העולם ומנהיגים. נראה שהרעיון של שיתוף פעולה עם מנהיגי ערב המתונים, שנידון באריכות בעבר, יכול להבשיל. העובדה שקבוצה של מנהיגים מתונים ממדינות ערב מוכנים לקחת חלק בתהליך מול ישראל, מסמל הזדמנות ייחודית. אלה מדינות שרואות בתיאום ביטחוני ומדיני מול ישראל כהתפתחות חיובית. אבל עבורם, המשך הסכסוך עם הפלסטינים דורש פתרון, או לפחות התקדמות כתנאי לשיפור היחסים".

במהלך ביקורו בכנס ובתום הנאום, פגש יו"ר האופוזיציה את שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות ביחסים בין ישראל למדינות האיחוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בכנס הוועד היהודי-אמריקני בארה"ב 07 יוני 2016. ספק 500
הרצוג ומוגריני, הערב/ספק 500

במהלך סוף השבוע האחרון נמשכו חילופי המסרים בין הליכוד למחנה הציוני. ביום שישי פרסם מקורבו של ראש הממשלה וראש הסגל לשעבר נתן אשל מאמר בעיתון "הארץ", שבו תקף את השמאל על כך שהוא מעדיף להילחם בראש הממשלה ובמשפחתו מאשר לקדם תהליך מדיני. בנוסף לכך, במחנה הציוני נשמעו השבוע קולות מרוככים בנוגע לאפשרות הכניסה לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully