וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על כניסת ליברמן: אם יהיה מהלך מדיני - נסייע מהאופוזיציה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

4.6.2016 / 19:45

הח"כית אמרה כי ראש הממשלה וליברמן "ימלקו את ראשן של היונים ויאפו אותן בתנור, ממולאות בשיירים של מה שישאר ממפלגת העבודה" אם יחברו אליהם בממשלה. עם זאת, הוסיפה: "במקרה של דרמה אמתית, אדאג שלא נחמיץ אותה". הרצוג: "אם הבית היהודי יצא מהקואליציה, נשקול להיכנס"

צילום: ערוץ הכנסת, עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן; עריכה: מתן חדד

בווידאו: אביגדור ליברמן הושבע כשר הביטחון והביע תמיכה בנאום סיסי: "יוצר הזדמנות"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה היום (שבת) לכניסתה של מפלגת ישראל ביתנו לממשלה ואמרה כי אינה מאמינה לדברי שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו. "כשאני רואה את נתניהו ואת ליברמן מפריחים באופן פתאומי מילות שלום עכשיו, וסביבם המיית יונים, אני לא יכולה שלא לחשוב עליהם מולקים עוד רגע את ראשן של היונים ואופים אותן בתנור, ממולאות בשיירים של מה שישאר ממפלגת העבודה אם חלילה תחבור אליהם על בסיס המילים האלה", אמרה יחימוביץ' באירוע שבתרבות" בתיאטרון הבימה בתל אביב.

עם זאת, היא הבהירה כי אם יתגבש מהלך מדיני מעשי, ולא רק דיבורים על אחד כזה, מפלגתה תהיה שותפה לו. "אם נתניהו וליברמן יובילו מהלך אמיתי, האצבע שלנו תהיה שם", אמרה יחימוביץ' והוסיפה כי היא "מתחייבת שבכל הזדמנות לדרמה אמיתית אני אהיה זו שאדאג שלא נחמיץ אותה".

לדבריה, היא לא תשלול הקמת ממשלת אחדות במידה ותהיה הסכמה על שינוי מהותי בקווי היסוד ועל מחויבות במסגרת הסכם קואליציוני לצעדים מדיניים - ולא "זחילה סתמית לממשלת ימין". עם זאת, הדגישה יחימוביץ', "כרגע זה רחוק מלהיות המצב".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
גורם מדיני: נתניהו הבהיר לצרפת כי פסגת השלום בפריז עלולה להזיק
ח"כ כבל: "רואה עצמי מועמד אחרי הרצוג, הרגע שלי הולך ומתקרב"
כחלון קרא למחנה הציוני: "הצטרפו לממשלה, יש חלון הזדמנויות היסטורי"

שלי יחימוביץ' ויצחק הרצוג. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון
"לא השלים עם העובדה שהוא ראש האופוזיציה". יחימוביץ' והרצוג/ניב אהרונסון, ראובן קסטרו

יחימוביץ' התייחסה באירוע לניסיון העבר של מפלגת העבודה בממשלות ימין. לטענתה למפלגה דרושה סיבה "היסטורית ומשמעותית" כדי להצטרף לממשלת אחדות, ובעבר כשאהוד ברק עמד בראשה ונכנס לממשלתו של נתניהו חזו הסקרים בין אפס לארבעה מנדטים בלבד לעבודה. את הירידה הנוכחית בסקרים ייחסה יחימוביץ' ליו"ר הנוכחי, יצחק הרצוג, ש"מעולם לא השלים עם העובדה שהוא ראש אופוזיציה ולעולם לא הנהיג אופוזיציה חזקה לנתניהו".

באשר לשאלת קיום פריימריז במפלגת העבודה, אמרה יחימוביץ' כי ניתן לדחות אותן בחודשים מעטים ולקיימן גם לאחר חודש אוגוסט. עוד אמרה כי טרם החליטה אם תתמודד על ראשות המפלגה, אך להערכתה קיים סיכוי גבוה לכך. לדבריה, מוטב לקיים את הבחירות המקדימות כמה שיותר מוקדם כדי "להפיח רוח חיים" במפלגה.

באירוע מקביל שהתקיים במודיעין, התייחס יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לדיווחים על אודות המשא ומתן שניהל בשבועות האחרונים על הצטרפות לממשלה. "הלכתי עם נתניהו כברת דרך אבל בסוף הוא הלך עם הימין הקיצוני. אם הוא יוציא את הבית היהודי נתכנס ונשקול את הדברים", אמר. עוד הזכיר הרצוג באירוע כי במסגרת המשא ומתן עם נתניהו, הציע לו ראש הממשלה וטו על הבנייה בהתנחלויות.

ח"כ מיקי רוזנטל הגיב הרצוג ויחימוביץ' ואמר כי "הצהרות נתניהו וליברמן הן לא יותר מפיתיון לדוג את הרצוג". לדבריו, "ראש הממשלה חייב עלה תאנה לקראת הצונאמי המדיני שצפוי לישראל. 'מתקפת השלום' הזו תוביל דווקא להסלמה. אין בכוונתו של נתניהו לוותר בשום סוגיה, הוא לא בנוי למהלך היסטורי מכונן. קולות השלום שמשמיע, כאילו התמתן, הן הצגה".

"אם תיק המשפטים יינתן ללבני - תושג תמיכה מחברי הסיעה"

גורם בכיר בקואליציה התייחס ליחסי נתניהו-הרצוג ואמר לוואלה! NEWS כי "בשיא המשבר עם הבית היהודי, נתניהו היה מוכן להכניס את המחנה הציוני - כולל תיק המשפטים - אבל הרצוג לא הצליח להביא את המפלגה ובינתיים המשבר נפתר". אף שגורמים בליכוד מתעקשים כי תיק המשפטים אינו על הפרק, הוא עשוי להיות מכריע לגבי קבלת תמיכתה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, בכניסת המחנה הציוני לממשלה. "אם נתניהו יתן ללבני את תיק המשפטים, הוא ישיג את תמיכתה ואת תמיכת חברי הסיעה ואז בהחלט ייתכן שמרביתם יצטרפו למהלך של הרצוג", אמר גורם פוליטי בכיר אחר.

לפי ההערכה במערכת הפוליטית, הרצוג עדיין מאוד מעונין להצטרף לממשלה ועסוק כעת בגיוס תמיכת חברי סיעתו. במקביל, הוא עוקב אחר המגעים הדיפלומטיים לכינוס אזורי בנושא הישראלי פלסטיני בקהיר. "אם יהיה מהלך מדיני משמעותי זה יקל מאוד על הרצוג את הכניסה לממשלה, ויקל מאוד לגייס את תמיכת מפלגתו במהלך", אמר גורם מקורב להרצוג לוואלה! NEWS.

(עדכון ראשון: 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully