וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון הבטיחה את מועמדותה לנשיאות ארה"ב

7.6.2016 / 3:55

סוכנות הידיעות אי-פי הודיעה כי שרת החוץ לשעבר הצליחה לגייס את מספר הצירים הדרוש כדי להבטיח את מועמדותה מטעם המפלגה הדמוקרטית. זאת, הודות לניצחון בפורטו ריקו ולאחר שכמה צירי-על הכריזו על כוונתם להצביע לה בוועידה ביולי

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידיאו: נאום של הילרי קלינטון בקליפורניה

שרת החוץ לשעבר והאישה הראשונה לשעבר הילרי קלינטון צפויה להיות גם האישה הראשונה שתעמוד בראשות אחת מהמפלגות הגדולות ותתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית. לפי סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי, קלינטון השיגה את מספר הצירים הדרוש על מנת להבטיח את מעמדה כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. הניצחון מגיע כמעט שמונה שנים לאחר הניסיון הכושל להתמודד על ראשות המפלגה נגד הנשיא המכהן, ברק אובמה. בזמנו אמרה קלינטון כי היא לא מצליחה "לנפץ את תקרת הזכוכית", ונראה כי עתה היא הגשימה את משאלתה.

קלינטון ,שכיהנה בעבר גם כסנאטורית של מדינת ניו יורק, הגיעה ל-2,383 הצירים הדרושים הודות לניצחון בבחירות המקדימות בפורטו ריקו אתמול, ולאחר שכמה צירים עצמאיים הכריזו בשיחות עם סוכנות הידיעות על כוונתם להצביע לה בוועידת המפלגה ביולי הקרוב בפילדלפיה. לקלינטון 1,812 צירים, שבהם זכתה במהלך הבחירות המקדימות, ולפי ספירת אי-פי 571 צירי-על הביעו בה תמיכה. "זהו רגע היסטורי וחסר תקדים", היא אמרה הלילה בעצרת בחירות בלוס אנג'לס.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
קלינטון מריחה את הניצחון - וקוראת לסנדרס להתאחד סביבה
אתר הענק ביטל חוזה פרסום עם הרפובליקנים: "טראמפ מזיק"
טראמפ פרסם תמונה של משפחה שחורה ש"תומכת בו" - ועורר סערה

הילרי קלינטון בכנס בחירות במיניאפוליס, ארצות הברית, אוגוסט 2015. רויטרס
"אסור להמשיך להתלבט". קלינטון בכנס במיניאפוליס/רויטרס

במהלך הבחירות המקדימות התמודדה קלינטון נגד הסנאטור מוורמונט, ברני סנדרס. ואולם, חרף העובדה כי הוא הבטיח "להילחם עד הוועידה ביולי", ניכר כי אפסו עבורו הסיכויים לגייס את מספר הצירים הדרוש.

סנדרס ביטל את הספירה של אי-פי וטען כי יש להמתין להצבעה בוועידה ביולי, אז ניתן יהיה לדעת בוודאות למי הצביעו הצירים. "עדיין ניתן לשנות את דעתם של צירי העל עד הוועידה ביולי", נמסר ממטה הקמפיין של סנדרס. דוברו של סנדרס, מייקל בריגס, אמר כי עתה "העבודה היא שכנוע צירי העל בכך שהסנאטור מוורמונט הוא המועמד החזק נגד דולנד טראמפ".

ברני סנדרס בנאום לאחר ניצחון בבחירות המקדימות באורגון, מאי 2016. רויטרס
מוכן להמשיך להילחם. סנדרס/רויטרס

ג'רי בראון, אחד מצירי העל שהודיע על תמיכתו בקלינטון, סיפר כי הוא החליט לתמוך בה למרות הסלידה שלו ממשפחת קלינטון. זאת, בעיקר כדי להתאגד נגד המועמד הרפובליקני טראמפ. "הגיע הזמן לעמוד מאחורי המועמד המסתמן שלנו", אמר. "אסור לנו להמשיך להתלבט".

הלילה ייערכו פריימריז בשש מדינות נוספות. עם זאת, בשל שיטת החלוקה הפרופורציונלית הנהוגה במפלגה הדמוקרטית, גם הפסד של קלינטון בכל אותן מדינות בפער גדול לא ישנה את התמונה. עתה, כשהניצחון של קלינטון כבר מובטח, היא יכולה להתפנות לקמפיין הבחירות הכלליות, ובמקביל לנסות לזכות באהדתם של תומכי סנדרס.

דונלד טראמפ השיג את יעד הצירים להבטחת מועמדותו. רויטרס
מתכוננים לבחירות הכלליות נגדו. טראמפ/רויטרס

ההודעה של סוכנות אי-פי מגיעה על רקע דיווחים כי הנשיא אובמה, שנהנה בתקופה האחרונה מתמיכה נרחבת בציבור האמריקני, צפוי להכריז בזמן הקרוב על תמיכתו בקלינטון, שמתקשה לפתוח פער משמעותי בסקרים הלאומיים ולחדור לקהלי יעד חדשים. על פי הדיווח ברשת CNN, גורמים בבית הלבן הסבירו כי בתקופה הקרובה יכריז אובמה, כמו גם סגנו ג'ו ביידן, על תמיכה בקלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully