וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשני קולות: עובד של "הרנטגן" התחזה לו - אך הרב סירב להעיד נגדו

6.6.2016 / 7:41

לפי כתב האישום, מנהל הכספים של הרב איפרגן מנתיבות קיבל כסף מאיש עסקים רוסי, שבשיחות עמו התנהג כאילו הוא מתרגם לרב את דברי האיש, משנה את קולו ומברך בשם הרב. איפרגן סירב להעיד נגד העובד - ונגזר עליו קנס של 20 אלף שקל ועבודות שירות בלבד

הרב איפרגן. ראובן קסטרו
לא ידע על קיומו של איש העסקים. הרב איפרגן/ראובן קסטרו

אחראי מחשוב וכתבים בעמותות השייכות לרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", הואשם על ידי האחרון כי התחזה לו בקשר עם איש עסקים מרוסיה. מאחר שאיפרגן עצמו סירב להעיד, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון מקל עם העובד לשעבר, וולי גולובאטי, ולפיו הוא יישא עבודות שירות למען הציבור וייקנס ב-20 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, שייחס לו התחזות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות, בשנים 2011-2005 שימש גולובאטי בין היתר כמתורגמן של איפרגן לשפה הרוסית. ב-2008, הגיע למשרדי "ברית שלום וחסד" של הרב בנתיבות אדם שהציג את עצמו כאיש עסקים בשם בוריס וביקש להיפגש עם איפרגן כדי לקבל את ברכתו להצלחת העסק.

באותה עת הוא לא היה במשרד, אולם גולובאטי קיבל את פניו. לפי כתב האישום, הוא התרשם שניתן יהיה להשיג רווח כספי מקשירת יחסים עם איש העסקים ולכן הציג את עצמו כמנהלו האישי של הרב וכמנהל הכספים של העמותה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בנט: "אי אפשר להיות בעד ישראל בעברית ולהקים את פלסטין באנגלית"
אלשיך תוקף: "חלק מהביקורת על המשטרה לא מבוססת על עובדות"
קצין מודיעין לשעבר הורשע בבעילה אסורה של שוטרת שגייס

טלפון סלולרי. ShutterStock
העובד "תרגם" את השיחות לרב - שכלל לא היה לידו/ShutterStock

במשך שבועות היה משוחח גולובאטי עם בוריס בטלפון, כשבחלק מהשיחות הוא מתחזה לרב ובחלקן הוא משנה את קולו ומדמה שיחה שבה הוא מתרגם לאיפרגן את דברים בוריס מרוסית. זאת, אף ש"הרנטגן" כלל לא נכח במקום ולא היה מודע לקשר עם איש העסקים. בין היתר, לפי כתב האישום גולובאטי אף בירך את בוריס בשם איפרגן, שיצליח בעסקיו.

לאחר מכן, הודה לו בוריס על הברכה והעביר לו מזוודה לאות תודה, ובה סכום כסף שאינו ידוע. לפי כתב האישום, גולובאטי לקח את הכסף, המיר את הכסף לשקלים ושילם באמצעותו חלק מעלותה של דירת מגורים ברח' תל חי באשדוד שאותה רכש עבורו ועבור משפחתו.

מהפרקליטות נמסר: "נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות של התחזות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות. במהלך ניהול התיק, ובין היתר לאחר בקשתו של המתלונן שלא להעיד וכן בגלל חלוף הזמן, החליטה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון, במסגרתו הודה הנאשם והורשע בעבירה של קבלת דבר במרמה ועל פי ההסדר, ישלם קנס בסך 20 אלף שקל ויבצע עבודות לתועלת הציבור".

עו"ד משה סרוגוביץ המייצג את גולובאטי מטעם הסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "בשנת 2011 הגיש הרב איפרגן תלונה בגין עבירות מחשב ופגיעה בפרטיות נגד מר גולובאטי שעבד אז במוסדות הרב בתפקיד בכיר. במסגרת החקירה של מר גולובאטי במשטרה הופרו זכויותיו בצורה קשה. הוא לא הוזהר על זכויותיו כדין ובעקבות כך לא התייעץ עם עורך דין בטרם חקירתו, הוא עוכב שלא כדין וננקט נגדו תרגיל חקירה פסול. בעקבות הפרות אלה הוא קשר עצמו לעבירה של קבלת דבר במרמה. הוא חזר בו מהודאתו זו מיד בחקירתו השנייה. מעבר להודאה זו, שהיה ספק גדול לגבי קבילותה כראייה, לא היו נגדו כל ראיות שקיבל דבר במרמה. לאחר חקירת חוקר המשטרה בבית המשפט, הסכימו הצדדים להגיע להסדר טיעון מקל עם מר גולובאטי, לאור הקושי הראייתי המשמעותי שעלה ולאור חלוף הזמן הניכר. בניגוד לאמור בכתבה, ההסדר המקל לא נבע מסירובו של הרב איפרגן להעיד. לרב איפרגן לא היה כלל מה לתרום בעדותו לשאלה שבמחלוקת. חשוב להדגיש כי בסופו של יום התלונה המקורית של הרב איפרגן נגד מר גולובאטי, בגין פגיעה בפרטיות ועבירות מחשב, נמחקה לחלוטין מכתב האישום ולא נותר לה זכר. זאת מכיוון שמר גולובאטי פעל כדין ולא ביצע כל עבירה בהקשר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully