וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: צעדת "ריקודגלים" תעבור ברובע המוסלמי בכפוף להגבלות

בית המשפט קיבל חלקית את העתירה שביקשה למנוע את המעבר כדי לאפשר למוסלמים להיערך לרמדאן. לפי הפסיקה, עד 19:30 יצטרכו הצועדים לפנות את רחוב הגיא החוצה את הרובע. ברקת לאולפן וואלה! NEWS: "קורא לא לפעול באלימות"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין: צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בג"ץ קיבל חלקית את עתירת עמותת "עיר עמים" וקבע היום (ראשון) כי צעדת "ריקודגלים" תעבור ברובע המוסלמי בכפוף למספר מגבלות. הצעדה תחל בשעה 17:15 ועד השעה 19:00 יצטרכו הצועדים לצאת ממרבית שטחי הרובע המוסלמי למעט השטח שנמצא בסמוך לכניסה לרחבת הכותל. בנוסף לכך, עד השעה 19:30 יצטרכו המשתתפים לפנות לחלוטין את רחוב הגיא. בעתירה ביקשה עמותת השמאל למנוע את מעבר המצעד ברובע המוסלמי על מנת לאפשר לתושבים המוסלמים להיערך לתחילת רמדאן ולנוע בחופשיות לתפילה.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס ראש העירייה ניר ברקת למצעד המתקיים ברחבי העיר ומעורר מחלוקת בשל מעבר הצועדים ברובע המוסלמי. "כל שנה מוגשת עתירה לבג"ץ וכל שנה משטרת ירושלים, בגיבוי שלנו, מוכיחה, ואני מקווה שגם השנה, שזכותם של אזרחי העיר לצעוד בכל רחבי העיר וגם להגיע לכותל. אני קורא לתושבים היהודים והערבים שלא לפעול באלימות".

מעמותת עיר עמים נמסר בתגובה: "בית המשפט הכיר בחובת המדינה להתייחס ברצינות רבה יותר לסמיכות לרמדאן ולמיקומו של המצעד. עם זאת, יכול היה בית המשפט לצעד מתבקש אחד נוסף ולאפשר לתושבי הרובע המוסלמי להיערך כראוי לתחילת חודש הרמדאן, בדיוק כפי שהיו רוצים היהודים שיתייחסו לחגיהם".

לקריאה נוספת:
חשש ממהומות: יום ירושלים יחול במקביל לערב הראשון של הרמדאן
המשטרה אישרה לקיים את צעדת הדגלים בירושלים - תחת הגבלות
עתירה נגד צעדת "ריקודגלים" ברובע המוסלמי: "פרובוקציה מקוממת"

מצעד ריקוד הדגלים ועצרת בכותל לכבוד יום ירושלים, מאי 2011. עומר מירון
צעדת יום ירושלים ב-2011/עומר מירון

מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", המשתתפת בצעדה, אמר: "אנחנו שמחים שבג"ץ דחה את העתירה של עיר עמים, ארגון הממומן על ידי ממשלות וקרנות זרות, שחלקן נמצאות ברמאללה. בכך הקטין בג"ץ את ההתערבות הזרה בענייניה הפנימיים של ישראל ושל העיר ירושלים בפרט". פלג אמר: "ההתקפה המשפטית היום-יומית הזו, הממומנת על ידי גורמים זרים, רק פוגעת במרקם החיים העדין שבין יהודים לערבים".

דב קלמנוביץ המשנה לראש עיריית ירושלים מסר בתגובה: "פסיקת בג"ץ היום היא לא פחות מקביעה מדינית. היכן נראה שתושבי עיר לא יוכלו לדרוך באזורים מסויימים בה? רק בישראל נוכל לראות מצב בו הריבון ואזרחיו לא יכולים להיכנס לאזורים במדינה בעוד המיעוט יכול להסתובב היכן שרק יחפוץ, בחסות מערכת המשפט". לדבריו, החלטת בג"ץ מעודדת את חלוקת העיר, אך הצועדים בשטח ימלאו אחר המגבלות שהוטלו עליהם.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הודיעה כי תשתתף הערב בהפגנה נגד מעבר המצעד ברובע המוסלמי. לדבריה המצעד הוא "מפגן כוח אלים וגזעני" בחסות העירייה ומשרד החינוך. "צר לי שאף לא אחת מרשויות השלטון מצאה לנכון לשנות לחלוטין את תוואי המצעד, כך שהצועדים כלל לא יעברו ברובע המוסלמי, בייחוד לאור החפיפה לערב הרמדאן", אמרה רוזין.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התפקד לליכוד וקרא לתומכי המחנה הלאומי להצטרף. ספק 500
"רוב מוחלט של התושבים במזרח העיר לא רוצה באלימות". ניר ברקת/ספק 500

על רקע יום ירושלים שחל היום הגיב ברקת לדיווחים על יוזמות על חלוקת העיר. "זכותם של אנשים כאלה להזות רעיונות", אמר בהתייחס ליוזמת השר לשעבר חיים רמון לכינון תכנית חד-צדדית לחלוקת הבירה. "אין לרעיונות האלה אחיזה בירושלים, זה דמוקרטי אבל לשמחתי זה לא מחזיק מים.

לדבריו, המקום שמאתגר אותו בעבודתו הוא הצד השני של גדר ההפרדה. "הגדר נועדה להגן על התושבים של ירושלים, בעיקר לציבור היהודי, לצערנו הרב זה מקשה על מי שנמצא בצד השני שלה", אמר. "אני תקווה שהטרור ייפסק ונוכל להאיץ את היכולת לתת שירותים גם למי שחי מעבר לגדר. זה מה שביקשתי מראש הממשלה בישיבת הממשלה האחרונה".

ברקת התייחס גם לגל הטרור בעיר שרושם ירידה יחסית במספר הפיגועים. "סטטיסטית, ירושלים באחת התקופות היותר שקטות בעשור האחרון. אני גאה בירושלמים ובכוחות הביטחון וידענו להיות קשים עם הרעים, לבודד אותם להחמיר ענישה. המציאות היא שרוב מוחלט של התושבים במזרח העיר לא רוצה את האלימות ונלחם בה וסובל ממנה. היום אנחנו יוצאים מהתקופה האלימה בריאים ונחושים וצומחים בקצב מואץ, אני אופטימי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully