וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תגנוב ווי-פיי": פסק ההלכה החדש בסעודיה שאוסר לגלוש מהשכן

על פי פסק ההלכה, שפרסם חבר במועצת אנשי הדת המייעצת למלך סלמאן בן עבד אל-עזיז, יש לבקש את רשותו של מי שמשלם על חיבור אלחוטי לרשת כדי לגלוש דרכו - אחרת זו גניבה. בדובאי פורסמה בשנה שעברה פסיקה דומה

ראוטר. GettyImages
שימוש ללא רשות בעל החיבור הוא גניבה. נתב אלחוטי/GettyImages

פסק הלכה (פתווה) חדש בערב הסעודית קובע כי אסור להשתמש בחיבור האינטרנט האלחוטי (ווי-פיי) של אדם ללא רשותו, כי זו גניבה. את הפתווה הוציא עלי אל חכמי, החבר במועצת אנשי דת המייעצת למלך הסעודי סלמאן בן עבד אל-עזיז. "יש צורך בקבלת רשות מפורשת מהאדם המשלם לספק הרשת, כדי להשתמש בחיבור שלו לאינטרנט", אמר אל חכמי. לדבריו, השימוש ברשתות ווי-פיי פתוחות במקומות ציבוריים, מותר מכיוון שהן נועדו לטובת הכלל. פתווה דומה פורסמה בשנה שעברה בדובאי.

עוד בוואלה! NEWS:
ועידת השלום בפריז: "האיומים השתנו והפכו את השלום לנחוץ יותר"
דוח הטרור האמריקני: איראן מובילה במימון, דאעש - האיום הגדול ביותר
"האופציה הירדנית" שמפיחה תקווה בפלסטינים - אך נראית רחוקה מתמיד

מלך ערב הסעודית סלמאן. רויטרס
רק מספר מצומצם של אנשי דת יכולים לפרסם פתווה. מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז/רויטרס

על פי צו של מלך סעודיה הקודם, עבדאללה, רק למספר מצומצם של אנשי דת בממלכה שמורה הזכות לפרסם פתווה. בשנים האחרונות פורסמו מספר פתוות בערב הסעודית בנושאים לא שגרתיים, כגון איסור על נסיעה למאדים, איסור על שימוש ברגשונים (אמוטיקונים) בטלפון הנייד וכן שורה של איסורים כלפי נשים – בהם נהיגה, אכילת מאכלים פאליים וצפייה במשחקי כדורגל.

אזרחים בערב הסעודית פרסמו ברשת תגובות לפתווה בנושא החיבור לווי-פיי. היו מי שהציעו לשנות את הגדרות האבטחה של הרשת כדי למנוע שימוש מצד גורמים לא מורשים. אחרים העירו שאין צורך בפסיקה של אנשי דת כדי לכבד את הפרטיות של הזולת. תגובות נוספות הדגישו את הזכות לקניין, וכי אסור לנצל את מי ששילמו על שירות ולהשתמש בו ללא רשותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully