וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח הטרור האמריקני: איראן מובילה במימון, דאעש - האיום הגדול ביותר

הדוח השנתי, שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית, מציין כי טהראן "מספקת טווח רחב של תמיכה בטרור" ושארגון המדינה האסלאמית "מתמקד במתקפות רבות נפגעים". ואולם, ישנה נקודת אור בדוח: ב-2015 חלה ירידה במספר הפיגועים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כוחות חיזבאללה נלחמים לצד כוחות צבא אסד נגד דאעש)

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אתמול (חמישי) את הדוח השנתי שלה על פעילות טרור עולמית, ובו דירגה את איראן כמממנת מספר אחת של טרור בעולם. בדוח תויג ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) "האיום העולמי הגדול ביותר".

הדוח כולל גם נתונים על פעילות טרור ברחבי העולם לפיו, 11,774 מתקפות טרור אירעו ב-92 מדינות ב-2015, שגבו את חייהם של 28,300 בני אדם. מספר המתקפות ירד בשנת 2015, לראשונה מאז 2012. עוד צוין כי המתקפות האחרונות הפכו ליותר מבוזרות ומפוזרות. מספר המתקפות ירד ב-13% בהשוואה ל-2014, בעוד מספר ההרוגים שהן גבו ירד ב-14%.

בדוח נכתב על איראן כי ב-2015 היא "נותרה המדינה מספר אחת במימון טרור. היא מספקת טווח רחב של תמיכה, הכולל תמיכה פיננסית, תמיכה באימונים ובציוד לארגונים מסביב לעולם". בדוח צוין כי איראן ממשיכה לספק נשק ומזומנים לארגוני טרור כמו חיזבאללה ומיליציות שיעיות בעיראק. אחרי איראן מדורגות במימון טרור סוריה וסודן. קובה הוסרה מהרשימה בשנה שעברה.

תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה, דאחייה, ביירות, 16 בפברואר 2016. AP
איראן מממנת את חיזבאללה ומיליציון שיעיות בעיראק. תומכי חיזבאללה/AP

בנוגע לדאעש, צוין בדוח גם השנה כי מדובר בארגון המאיים ביותר על העולם. עוד נכתב כי פעילות טרור גברה בשנה שעברה במדינות כמו אפגניסטן, בנגלדש, מצרים, סוריה וטורקיה.

אף שמחלקת המדינה מגדירה את המזרח התיכון ואת צפון אפריקה "האזורים המובילים בפעילות טרור", היא שמה דגש גם על איום הטרור הנשקף לאירופה "מטרוריסטים זרים ששבים הביתה לאירופה כדי ליזום ולבצע פיגועים". לפי הדוח, ב-2015, דאעש ואל-קאעדה "התמקדו יותר בפיגועים רבי נפגעים", כפי שאירע בפריז, בלבנון ובטורקיה.

השבוע פרסמה מחלקת המדינה אזהרת מסע לאזרחיה האמריקניים המבקרים באירופה. בהודעה הם הוזהרו מפני פעולות טרור פוטנציאליות באירועים גדולים בקיץ, כמו יורו 2016 שייערך בצרפת.

סדרת פיגועים בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
"דאעש מתמקד בפיגועים רבי נפגעים". הפיגועים בפריז בנובמבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully