וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שלושה אזרחי סוריה נעצרו בחשד שתכננו פיגוע במדינה

3.6.2016 / 0:35

לפי התובע הפדרלי במדינה, השלושה קיימו מגעים עם דאעש ותכננו מתקפה משולבת של התאבדות, ירי ושימוש בחומרי נפץ בעיר דיסלדורף. התכנית נחשפה בעקבות מעצרו של אזרח סורי נוסף לפני 4 חודשים בצרפת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(דאעש מאיים: "אנחנו באים לאירופה עם חגורות נפץ")

שלושה גברים בעלי אזרחות סורית נעצרו בגרמניה בחשד לתכנון מתקפת טרור גדולה בעיר דיסלדורף שבמערב המדינה – כך מסר היום (חמישי) התובע הפדרלי. השלושה חשודים כי קיימו מגעים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). תכניתם נחשפה לאחר שאזרח סורי רביעי, סאלה א', הסגיר את עצמו לידי הרשויות בצרפת בתחילת פברואר.

לרשויות בגרמניה נדרשו ארבעה חודשים כדי לאסוף די ראיות נגד השלושה ולעצור אותם. לדברי התובע, סאלה נותר כל העת במעצר בצרפת, וגרמניה מעוניינת שהוא יוסגר אליה.

עוד ידיעות מהעולם:
קלינטון בנאום תקיף: טראמפ מסוכן לארה"ב, אסור שיחזיק בקוד הגרעיני
גרמניה לטורקיה: הימנעו מתגובות מוגזמות להכרה ברצח העם הארמני
הרוגים בהצפות בגרמניה ובצרפת: "השיטפונות הקשים ביותר זה מאה שנה"

משטרת גרמניה פשטה על דירות של חשודים בקשרים עם דאעש. רויטרס
חשוד בקשרים עם דאעש נעצר בפשיטת משטרה בגרמניה, לפני ארבעה חודשים/רויטרס

התובע הוסיף כי ככל הנראה סאלה, בן 25, ואחד מהשלושה שנעצרו היום, חמזה ס' בן 27, הצטרפו לדאעש בסוריה באביב של 2014 וקיבלו הוראות להוציא לפועל מתקפה גדולה בגרמניה. במאי באותה שנה הם נשלחו לטורקיה, שם על פי הערכת התביעה הם התפצלו וכל אחד מהם הגיע בעצמו לגרמניה. בינואר השנה שכנעו אדם שלישי להצטרף אליהם. במקביל, הם יצרו קשר עם אדם נוסף שהיה פעיל בעבר בג'בהת א-נוסרה בסוריה, שתפקידו היה להכין אפודות נפץ.

כוחות הביטחון מתעמתים עם מהגרים בגבול גרמניה ודנמרק, ספטמבר 2015. AP
מהגרים בגבול גרמניה, מרץ/AP

לדברי התובע, שניים מחשודים תכננו לפוצץ את עצמם ברחוב מרכזי בדיסלדורף, בזמן שהשניים האחרים יתקפו את העוברים ושבים ברובים ובחומרי נפץ. עם זאת, לא נמצאו ראיות לכך שהם החלו לפעול כדי לממש את התכניות שלהם. "גרמניה, בדיוק כמו מדינות אחרות באירופה, מוצאת את עצמה על הכוונת של הטרור הבינלאומי", נמסר ממשרד הפנים הגרמני.

מעצר השלושה, כחודשיים אחרי ש-32 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור בבריסל, מגביר את החשש שגרמניה הפכה למטרה בעדיפות גבוהה עבור פעילים אסלאמיסטיים הפועלים באירופה. גורמי מודיעין רשמיים אמרו כי הם מאמינים שדאעש ניצל את זרם המהגרים שנכנס למדינה בשנה שעברה כדי להכניס לוחמים לתוך גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully