וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים בהצפות בגרמניה ובצרפת: "השיטפונות הקשים ביותר זה מאה שנה"

עשרות עיירות בגרמניה הוצפו ופונו מיושביהם, ובפריז הוכרז מצב חירום לאחר שהסיין עלה על גדותיו ומוסדות רבים - כולל מוזיאון הלובר - נסגרו. על פי החזאים המקומיים, מפלס המים באזור צפוי עוד לעלות בימים הקרובים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ביומיים האחרונים בשיטפונות שפקדו את גרמניה ואת צרפת – כך מסרו היום (חמישי) הרשויות המקומיות. השיטפונות גרמו נזק רב בשתי המדינות האירופיות. בגרמניה הוצפו עשרות עיירות, ובמוקד השיטפון, במחוז רוטאל אין, הוקם מרכז לטיפול באסונות. בכמה אזורים בפריז הועלתה רמת הכוננות, ובמרכז צרפת דווח כי מדובר בשיטפונות הקשים ביותר באזור במאה השנים האחרונות.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז על מצב חירום באזורים שהושפעו מהשיטפונות הכבדים בימים האחרונים, בעיקר באזור הבירה פריז. מצב החירום ייכנס לתוקפו ביום רביעי הקרוב, ו-1.2 מיליארד אירו יופנו לטיפול בנזקי השיטפונות. כמו כן, האזור הסמוך לנהר הסיין פונה באופן חלקי, הרכבת התחתית בפריז השהתה את פעילותה ומוזיאון הלובר, על גדות הנהר, נסגר למבקרים.

שלושה מההרוגים נמצאו לכודים בבית בעיירה סימבאך במחוז בוואריה שבגרמניה, ואישה נוספת נמצאה בנחל סמוך. 250 תלמידים בעיירה נלכדו בבית הספר במהלך הלילה שבין שלישי ורביעי, אך אמש הצליחו להיחלץ מהמקום ללא פגע. בעיירה פרקירכן הסמוכה פונו 350 תלמידי בית ספר לבית מחסה לפליטים. "השיטפונות הגיעו כל כך מהר שאנשים נאלצו להימלט אל גגות בתיהם", סיפר דובר המשטרה במחוז בוואריה.

במקומות רבים בגרמניה הגיע מפלס המים לגובה כמה מטרים מעל האדמה, והתושבים המקומיים התפנו מבתיהם באמצעות מסוקים. וחזאים מקומיים צופים שהמפלס עוד ימשיך לעלות בימים הקרובים. כמו כן, החזאים צופים כי סופות רעמים נוספות יפקדו את דרום המדינה בימים הקרובים ויגרמו לעליית מפלסי נחלים באזור.

עוד חדשות מהעולם:
פקיסטן: צעירה סירבה להינשא לגבר המבוגר ממנה - ונשרפה למוות
ארה"ב: שני בני אדם נהרגו מירי באוניברסיטת קליפורניה
למרות אזהרת ארדואן: מרקל תומכת בהכרה ברצח העם הארמני

שטפונות בכפר הבווארי סימבאח ממזרח למינכן, גרמניה. רויטרס
הצפות בעיירה סימבאך שבגרמניה/רויטרס

במרכז צרפת נמצאה גופתה של אישה בת 86 בביתה שהוצף בעיירה סופ-סור-לואן. בפריז נסגרו רבות מהטיילות שעל גדות נהר הסיין בשל העלייה החדה במפלס המים, והעיירה נמור הסמוכה פונתה מתושביה. "ב-60 השנים שאני חיה פה מעולם לא ראיתי דבר כזה, סיפרה סילבט גונו, תושבת העיירה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מרכז העיר הוצף לחלוטין. כל החנויות נהרסו".

שר הפנים של צרפת ברנר קזנוב מסר כי צוותי הצלה ערכו יותר מ-8,000 מבצעי חילוץ ביומיים האחרונים. כמו כן, בשירות המטאורולוגי המקומי דווח כי כמות הגשמים שירדו במדינה היא הגדולה ביותר זה 150 שנה, ואזור לוארה, הסמוך לבירה, ספג בשלושה ימים כמות גשמים ממוצעת של שישה שבועות.

(עדכון ראשון: 10:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שטפונות בכפר הבווארי סימבאח ממזרח למינכן, גרמניה. רויטרס
מפלס המים עוד צפוי לעלות. העיירת סימבאך/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully