וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחפים ומגולחי ראש: "מצעד הבושה" של מורים שהפרו שביתה במקסיקו

14 מורים שסירבו להשתתף במחאה על רפורמה בהערכת המורים, הוכרחו ללכת ללא נעליים לעיני הקהל בעיירה קומיטן, כשראשיהם גולחו. נציב זכויות האדם יפתח בחקירה: "הפגנות חייבות להישאר בתחומי החוק"

עריכה: יאיר דניאל

נציב זכויות האדם של מקסיקו, לואיס גונזלס פרז, הכריז אתמול (חמישי) על פתיחת חקירה בעקבות "מצעד הבושה" של כמה מורים במדינת צ'יאפאס ביום שלישי האחרון. על פי הדיווח ברשת BBC, 14 מורים הוכרחו לצעוד יחפים בעיירה קומיטן, לאחר שהפרו שביתה, ונציגים של איגוד המורים המקסיקני הציבו עליהם שלטים, שבהם נכתב כי הם "בוגדים".

כמו כן, המפגינים גילחו את שערות ראשם של חלק מהמורים, בעוד הקהל במקום מביט במתרחש. בתגובתו הרשמית, טען איגוד המורים כי "סוכנים של המדינה" חדרו לשורותיו וביצעו את המעשים השנויים במחלוקת, במטרה להטיל דופי בשביתת המורים. גונזלס פרז הבהיר כי "הפגנות חייבות להישאר בתחומי החוק". שר החוץ של מקסיקו, אורליו נונו, מסר כי הוא יבטיח שהאחראים להפגנה החריגה יובאו לדין.

המורים במקסיקו סיטי שובתים מאז 15 במאי, וקיימו הפגנות רבות בימים האחרונים. הם מוחים על רפורמה שתכלול אמצעים חדשים להערכת מורים. לא מדובר בפעם הראשונה ששביתות מורים במקסיקו כוללות מעשים שכאלה. בשנה שעברה, חברי איגוד המורים גילחו ראשי מורים באותה מדינה, מכיוון שאלה התנגדו לשביתה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרוגים בהצפות בגרמניה ובצרפת: "השיטפונות הקשים ביותר זה מאה שנה"
מדד "המדינה הטובה": מי תורמת לאנושות – ומי "נטל על הכדור"?
"מתנה מהאלים": הפגיון בקברו של תות ענח אמון – מהחלל החיצון

(עדכון ראשון: 21:28)

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully